فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

در کنار این فعالیت‌ها، کتاب‌های متعددی نیز به چاپ رسیده‌است که از آن جمله می‌توان به ۳۲ کتاب انگلیسی و ۱۲۶ کتاب به زبان فارسی اشاره کرد. یکی از عمده‌ترین کاربردهای فناوری نانو در حوزه نانو الکترونیک است که MOSFET از نانوسیم‌های کوچک به طول تقریبی ۱۰ نانومتر ساخته شده‌است. ما در تکنولوژی نانو هنوز در ابتدای راه بوده و مرزهای جدیدی را برای زندگی آینده و به کمک نانو فناوری در تصورداریم. در نظر بگیرید که تاکنون هر آنچه آدمی توانسته در علوم مختلف محقق نماید، در حوزه اعداد و ارقامِ نه خیلی کوچک یا ماکرو مطرح بوده است. اصطلاح نانوتکنولوژی برای اشاره به این علم به کار برده شده و ویژگی مشترک هرمقوله ای که در این دسته بندی قرار بگیرد کنترل مواد در مقیاس نانو است.

آبکاری لوستر در تهران

برای مثال، ما باید در مورد تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی استفاده ما از نانوذرات بیشتر بدانیم. فناوری نانو می تواند طیف گسترده ای از قابلیت ها را در اختیار ما قرار دهد و باید از آنها به روشی متفکرانه و مسئولانه استفاده شود. با این حال، این ها شبیه نگرانی هایی است که ممکن است در گذشته در مورد هر فناوری قابل توجهی اعمال شده باشد. تنها تفاوت این است که ما اکنون در موقعیتی هستیم که می توانیم از تاریخ بیاموزیم و سعی می کنیم قبل از مرتکب شدن اشتباهاتی اقدام کنیم، اما این اقدام باید متناسب باشد و براساس تجزیه و تحلیل واقع بینانه از خطرات و مزایای استفاده از فناوری نانو باشد. علوم نانو مطالعه پدیده ها و دستکاری مواد در مقیاس های اتمی، مولکولی و ماکرومولکولی است، که در آن خواص از مقیاس بزرگتر به طور قابل توجهی متفاوت هستند. نانو تکنولوژی، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي و اتمي و استفاده از خواص است که در آن سطوح ظاهر مي­شود.

  • فناوری نانو ممکن است روش‌های به دست آوردن و استفاده از انرژی را دگرگون کند.
  • بر مبناي پيش‌بيني وي و بخش ديگري از صاحب‌نظران در ده الي ۱۵ سال آينده نانوتکنولوژي بازار نيمه‌هادي را به طور کامل تحت تاثير قرار خواهد داد.
  • تصور سازه هایی که اندازه آنها فقط میلیاردم متر یا میلیونیمم میلی متر است دشوار است.
  • یکی از عمده‌ترین کاربردهای فناوری نانو در حوزه نانو الکترونیک است که MOSFET از نانوسیم‌های کوچک به طول تقریبی ۱۰ نانومتر ساخته شده‌است.
بخوان  آیا از مهارت های هوش مصنوعی خود خجالت زده اید؟ در اینجا چه باید کرد

نیروی گرانش توپ‌ها را رو به پایین کشیده و در انتهای لوله قرار می‌دهد اما نیروی الکتریسیته ساکن توپ‌ها را از یکدیگر دور کرده و سبب می‌شود تا آن‌ها در لوله به حالت معلق قرار بگیرند. به طور مثال در رویکرد فعلی (درمان مبتنی بر داروها) دارو ها به صورت سیستماتیک عمل می کنند . به این صورت که دارو پس از مصرف برای تاثیر برعضوی مشخص مثلا قلب تاثیرات دیگری هم برسایر اعضای بدن خواهد داشت .

اعطای گواهی نانومقیاس به ۱۲۶۶ محصول و تجهیز نانو (تا پایان مهرماه ۱۴۰۱)

نانومواد سنتزي معدني و آلي را مثل اجزاي فعال، مي‌توان براي اعمال نقش تشخيصي (مثل ذرات کوانتومي که براي مرئي‌سازي بکار مي‌رود) درون سلولها وارد نمود. شیمی درمانی مرسوم از داروهای شناخته شده برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند. اما این داروها سلول های سالم را به علاوه سلول های تومور می کشند که منجر به اثرات جانبی معکوسی مثل حالت تهوع، ناخوشی، کاهش مو، خستگی، به خطر افتادن عملکرد سیستم ایمنی و آسیب احتمالی به قلب و دیگر اندام ها می شوند.

http://118amoozesh.ir

مواد در ابعاد نانو رفتار متفاوتی دارند به عنوان نمونه نیروهای گرانش در ابعاد ماکرو برای ما قابل درک بوده اما این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن است. برای درک تأثیر فناوری نانو بر الکتریسیته ساکن، دو مجله خبری 1 بیتی عدد لوله آزمایش را در نظر بگیرید که یکی را با توپ‌های یونولیتی بزرگ و دیگری را با توپ‌های یونولیتی کوچک پر می‌کنیم. هنگامی که لوله‌ها را با یک تکه پارچه نخی ماساژ می‌دهیم، دو نیرو خلاف یکدیگر عمل می‌کنند.

بخوان  تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی | 1biti

تاثیر علم و فناوری نانو بر زندگی بشر