دانلود مقالات ISI درباره هوش مصنوعی + ترجمه فارسی 1 بیتی

دنیایی که در آن سارقها جای خود را به هکرها می دهند و قربانی می تواند هر یک از ما کاربرانی باشد که در دنیای مجازی و اینترنت سایت 1biti فعال است. بدیهی است که در چنین موقعیتی ،شناخت تاثیرات فناوری اطلاعات اهمیت فزاینده ای یافته است .با توجه به این واقعیات باید گفت که فناوری اطلاعات یکی از عوامل مهم محیطی به شمار می آید که بر موقعیت ، عملکرد و سرنوشت جوامع، سازمانها و افراد اثرات جدی می گذارد. این اصطلاح طی کنفرانسی در کالج دارثموث (Darthmouth College) مطرح شده و هم اکنون یک صنعت اختصاصی دارد و به یکی از زمینههای تحقیقاتی مهم مبدل شده است. • ۲۰۰۵: ارتش ایالات متحده سرمایه گذاری روی ربات های مستقل مانند “Big Dog” از Boston Dynamics و “PackBot” از iRobot را آغاز میکند. اما شروع توسعهی این تکنولوژی در واقع به خیلی قبلتر برمیگردد؛ یعنی زمانی در دههی ۵۰ میلادی که «دانشگاه دارتموث» (Dartmouth College) در ایالات متحده یک پروژهی تحقیقات تابستانی را به هوش مصنوعی اختصاص داد. او در سال ۱۹۵۹ با کمک همکارش، Marvin Minsky، پروژهی هوش مصنوعی دانشگاه ام آی تی را بنیانگذاری کردند.

تکنولوژی روزیاتو: تنها کسی که بروس لی اعتقاد داشت او را شکست خواهد داد که بود؟ «ایلان ماسک» رئیس شرکت «تسلا» بیان کرد که شرکت او در سال جاری میخواهد یک خودروی کاملاً خودران را بسازد. خودروهای خودران با بهرهگیری از فناوریهای نوین و پیشرفتهای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به کنترل هوشیارانه راننده، در خیابان و جادهها تردد و سرنشینان خود را جابهجا کنند. مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که آنها قصد دارند تا سال 2024 به یکی از بازیگران اصلی صنعت فناوریهای خودران تبدیل شوند. توانایی در تشخیص تصاویر، درک گفتار، ترجمه از زبانی به زبان دیگر و سایر قابلیتهای این فناوری، شرکتهای آمریکایی در سیلیکون ولی (Silicon Valley) بهویژه فیسبوک و گوگل را وسوسه کرده است.

هر چند مثال ما در تولید ماشینهای هوشمند، کمی آرمانی است، ولی به هیچ عنوان دور از دسترس نیست. تکنولوژی ردمی K50 Extreme Edition همراه با نسخه مخصوص مرسدس معرفی شد ردمی K50 Extreme Edition از مشخصات قابل توجهی مانند چیپ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره میبرد و همچنین دارای نسخه ویژه مرسدس میشود. تکنولوژی شیائومی از تبلت 12.4 اینچی پد 5 پرو با اسنپدراگون 870 رونمایی کرد پد 5 پرو تبلت جدید 12.4 اینچی شیائومی است که از اسنپدراگون 870 و 8 گیگابایت رم بهره میبرد. از دیدگاه مدیریت تکنولوژی، تکنولوژی اصلی ترین عامل تولید ثروت است و ثروت چیزی بیشتر از پول است که می تواند عواملی همچون ارتقاء دانش، سرمایه فکری، استفاده موثر از منابع، حفظ منابع طبیعی و سایر عوامل موثر در ارتقاء استاندارد و کیفیت زندگی را شامل شود. تا سایتها و موضوعات برتر در بازههای زمانی مختلف را شامل میشود.

در حال حاضر، یکی از داغترین موضوعات برای آینده تکنولوژی، ادغام آن با وسایل پوشیدنی است. این مقاله به مرورپژوهشهای انجام شده میپردازد و طی آن نقش مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه را در راستای پیش بینی عملکردهای سازمان در حوزه های کیفیت و نوآوری،که به عنوان مهم ترین منابع در کسب مزیت رقابتی برای سازمان ها مطرح هستند، مورد بررسی قرار می دهد.یافته های حاصل از تحقیقات مختلف حاکی ازاین می باشدکه مدیریت تکنولوژی،تحقیق وتوسعه (مدیریت نوآوری جامع) دارای قدرت پیش بینی برای عملکرد های کیفی سازمان است اما قدرت پیش بینی آن برای عملکردهای نوآوری سازمان، بالاتر است. PMA به هر دستگاه یک ID اختصاص می دهد که همین مورد، برای کسب و کارها بسیار مهم بوده زیرا می توانند اطلاعات مهمی را در مورد کاربران خود و اینکه چگونه سرویس را دریافت می کنند، به دست آورند. با استفاده از تصاویر و ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین و روش های یادگیری عمیق، ماشین ها می توانند اطراف خود را درک کنند و نسبت به اطراف خود واکنش نشان دهند. تکنولوژی مجموعهای از تکنیکها، مهارتها و فرایندی است که برای تولید کالا، ارائه خدمات و انجام تحقیقات علمی به کار میرود.

بخوان  تکنولوژی نکته: Yourself Available را بسازید

انجمن Python کتابخانه ها و افزونه های زیادی را مانند NumPy،SciPy،matplotlib،nltk،SimpleAI برای انجام کارهای متداول مورد استفاده در پروژه های هوش مصنوعی مانند نمودار رسم، پردازش داده ها و غیره به راحتی توسعه داده است. حال این تکنولوژی در حال گشودن راه خود به سوی موبایل ها و سایر محصولات قابل حمل است و می توان گفت به زودی به شکل فراگیرتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. با توجه به گسترش چشمگیر هوش مصنوعی در جهان، میتوان گفت این درس یکی از مهمترین دروس رشته کامپیوتر به حساب میآید. در حالی که هوش مصنوعی در مدت زمان کوتاهی از عمر خود، توانسته است از حد توسعه بازیها به سوی دنیایی از مسائل شگفت آوری همچون سیستمهای خبره، بینایی ماشین و… مسائل مربوط به این رویکرد، زیرا حل یک مشکل در اصل (به طور دقیق طبق قوانین فکر) و حل آنها در عمل می تواند کاملاً متفاوت باشد و برای اعمال نیاز به ظرافت های زمینه ای دارد. این خدمات، مدلهای تشخیصی تصویر سفارشی را ایجاد می کند و به کاربر نیازی به هیچ تخصص یادگیری ماشینی ندارد.خدمات مبتنی بر ابر و یادگیری ماشین به طور مداوم در حال تحول هستند و در آغاز سال 2018 ، آمازون AWS جدیدی را نشان داد که برای ساده سازی فرایند آموزش مدل های یادگیری ماشین ساخته شده است.این خدمات برای آن دسته از بنگاه هایی که نمی خواهند مدل های یادگیری ماشین خود را بسازند بلکه در عوض می خواهند از خدمات درخواستی مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند صدا ، بینایی و تشخیص زبان – استفاده کنند مناسب است.

به عنوان مثال ، اتوماسیون فرایند روباتیک (ՀՀԿ) می تواند برای انجام کارهای با حجم زیاد و قابل تکرار برنامه ریزی شود که انسان به طور معمول انجام می دهد. به عبارتی دیگر زمانی که یک پروژه تعریف میشود، بر اساس نیاز و هدفهای پروژه، برنامه نویسی هوش مصنوعی آن انجام خواهد شد. مجموعه گستردهای از برنامههای هوش مصنوعی نیز به صورت بازگشتی حل میشوند و زبان پرولاگ یک انتخاب مناسب برای برنامه نویسی این نوع از پروژهها به حساب میآید. است که برای شتاب دهندگی به برنامههای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، از جمله شبکههای عصبی مصنوعی و بینایی ماشین طراحی شدهاست. این کارخانه بسیار مجهز است و دارای امکانات مختلفی از جمله محل اقامت کارگر، فروشگاه، بانک، رستوران، کتابفروشی، بیمارستان و یک کانال تلویزیونی به نام فاکسکان معروف به فاکسکان سیتی یا آیپاد سیتی می باشد. از طرف دیگر چنین قابلیتی می تواند برای بحث بازاریابی و تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گیرد که البته در حال حاضر، هنوز چنین اتفاقی روی نداده است. از هاوربرد یا اسکیتبردهایی که روی هوا حرکت میکنند تا ماشینهای پرنده و البته، لباسی مانند چیزی که آیرونمن استفاده میکند. اما در هر صورت باید منتظر ماند و دید سرنوشت دو استاندارد دیگر، که در بیشتر موارد دارای قابلیت های بیشتری از Qi هستند چه خواهد بود.

کانال علم و تکنولوژی با بیش از ۶۵ هزار دنبالکننده در رده دوم پربازدیدترین رسانه حوزه علم و فناوری در تلگرام قرار میگیرد و به صورت تقریبی به ازای هر پست میانگین بازدید ۶k دریافت میکند. با نگاهی به سال های گذشته, استفاده از ماشین کاملاً اتوماتیک یک رویا بود اما با این حال ، اکنون شرکت هایی مانند تسلا پیشرفت زیادی کرده اند که در حال حاضر گروهی از اتومبیل های نیمه اتوماتیک در جاده ها داریم. آنها اکنون به این مسیر اشتباه پی برده اند و جهتگیریهایشان تغییر کرده است اما متاسفانه بقایای صنایع آلاینده خود را به کشورهای در حال توسعه یا کمتر توسعه یافته داده اند. در زیر، براساس معیارهای نرخ تعامل و نرخ بازدید و همچنین تعداد دنبالکننده، پنج صفحه برتر که ماهیت رسانهای خود را به صورت آشکار اعلام کردهاند، شناسایی و معرفی میکنیم.

سپس، داده صوتی توسط نرمافزار پردازش میشود تا صدا را به صورت کلمات مجزا تفسیر کند. این مرحله به این دلیل تعریف شد که لایه بعدی آن «Dense» (متراکم) یا همان «Fully Connected» (اتصال کامل) است و این لایه نمیتواند با تصویرهای مربعی کار کند و باید ورودی آن به یک خط پیکسل تبدیل شود. هرچند به شکل کلی چنین استفاده ای، فلسفه اصلی شارژرهای «بی سیم» و عدم لزوم به اتصال آنها را زیر سوال می برد. این کار با استفاده از برنامههای بینایی کامپیوتر، رباتیک و یادگیری ماشین انجام میشود. از این روی فناوری در همه زمینه های علمی و معرفتی به وجود آمد که موجب شکوفایی زندگی انسان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و هنری و حتی اعتقادی شده است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

بخوان  تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

سرل تفاوت مهم هوش مصنوعی با هوش طبیعی بشر را در فهم زبان خلاصه كرد. بعد از اینکه اطلاعات متنوع خود را تحلیل کردید، برای خوانایی و فهم بیشتر، میتوانید از نمودارها استفاده کنید. فرض كنید برنامهای برای فهم داستانها طراحی كردهایم. شاید عجیب باشد اما از ماشین های هوشمند می توان برای خلق موسیقی و هنر استفاده کرد و امروزه هوش مصنوعی از طریق یادگیری و کشف الگوهای هارمونی، ریتم و سبک توانسته آهنگ های موسیقی جدید خلق کند. از خواب و استراحت شما تا وزرش و فعالیتهای بدنی. بنیانگذار و مدیر فناوری شرکت Nara Logics، دکتر ناتان ویلسون، گفته است که هوش مصنوعی فعالیتهای روزمره ما را تا چند سال آینده به کل دچار تحول خواهد کرد. فعالیتهای این شرکت حتی از سطح جهانی هم گذشته و یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات و تجهیزات مورد نیاز دولتهای کشورهای مختلف به حساب میآید. بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت دل که رؤیای سنین نوجوانی خود، یعنی ایجاد یک شرکت کامپیوتری را تبدیل به واقعیت کرد، بدون شک یکی از خود ساخته ترین کارآفرینان عصر حاضر است. یادگیری ماشین شامل یادگیری تحت نظارت (با استفاده از مجموعه دادههای دارای برچسب) و یادگیری بدون نظارت (با استفاده از مجموعه دادههای بدون برچسب) است.

البته مشخص است که خودرانها به اتومبیلهای سواری محدود نخواهند بود و شامل حمل و نقل کامیونی و کشتیرانی نیز میشوند. من نیز موافق هستم برای کودک حادثهای بد بود. این مورد چالشی برای فناوری و افرادی که از آن استفاده میکردند، بود. این لیستها از رسانهها، کانالها، سلبریتیها و … حال زمانی که بالاخره جنگ استانداردهای شارژ بی سیم نیز به پایان رسد، می توانیم به شکل بهتری شاهد حضور همه جانبه این تکنولوژی در مکان های عمومی مختلف باشیم. Energous امیدوار است در انتهای سال ۲۰۱۵ و یا ابتدای ۲۰۱۶، شاهد حضور ابزارهای الکتریکی در بازار باشد که از استانداردش پشتیبانی می کنند. چنین شارژرهایی با استفاده از یک سطح الکترومغناطیسی، انرژی را در میان دو شی رد و بدل می کنند.

اگر چه جایگاه اولین و برترین شرکت دنیا در این فهرست به JPMorgan Chase که یک شرکت مالی و سرمایهگذاری بزرگ در سطح جهان است، اختصاص یافته، اما شرکتهای بزرگ و فعال تکنولوژی مثل همیشه جایگاه خاص خودشان را در میان برترین و بزرگترین شرکتهای جهان دارند. امروزه میشود از هر مغازه اسباببازی فروشی یکی از این پهپادها را خرید و سرگرم شد، اگر هم اهل کنجکاوی هستید میتوانید مدلهای حرفهای این پهپادها را بخرید که البته ارزان نیستند اما امکانات قابل توجهی دارند. البته به دلایل امنیتی پرواز با این وسیله در بسیاری از شهرهای دنیا ممنوع شده یا دارای محدودیت است که باید با آنها نیز توجه کنید.

بخوان  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار | 1biti

یکی دیگر از دلایل برنامه نویسی هوش مصنوعی در جاوا، ترکیب Swing و SWT است. یکی از مشهورترین بانکهایی که از هوش مصنوعی استفاده میکند، بانک HDFC میباشد. امری که شرکت آیبیام در ربات واتسون خود در دسترس توسعهدهندههای برنامههای واقعیت افزوده قرار داده است تا بتوانند از المانهای هوش مصنوعی تشخیص گفتار و بینایی ماشین در اپلیکیشنهای خود استفاده کنند. باید گفت که سازگاری دستگاه ها یکی از بهترین تجربه ها را برای کاربران فراهم می سازد. برای مثال میتوان گفت که سیستمهای «تشخیص و بازشناسی گفتار» (Speech Recognition) و «تشخیص چهره» (Face Recognition) در این دسته از هوش مصنوعی قرار میگیرند.

همچنین میتوان گفت به صورت کلی سیستمهای توصیهگر باعث سودآوری خواهند شد. الگوریتمهای Deep Learning پیشرفته میتوانند به صورت دقیق پیشبینی کنند که چه اشیایی در محدوده نزدیک ماشین قرار خواهند گرفت. از طرفی این کشورها جمعیت بسیار بیشتری دارند و از نظر دانش فنی و تمایل به تغییر و بهبود در وضع بسیار بدتری نسبت به هم نوعان پیشرفته خود قرار دارند. تبدیل آنچه در ذهن است به چیزی که بتوان آن را لمس کرد همیشه یکی از آرزوهای بشر بوده است. یکی از تکنیک های عمومی که در هوش مصنوعی استفاده می شود، تجزیه و تحلیل هدف است – یعنی کاهش گام به گام یا افزایشی تفاوت بین وضعیت فعلی و هدف نهایی.

به شکل ساده زمانی که دستگاه خود را بر روی یک استند می گذارید عملیات انتقال انرژی و شارژ آغاز می گردد و پس از برداشتن موبایل، قطع خواهد شد. استاندارد Qi یا شارژ القایی توسط یک سطح الکترومغناطیسی می تواند انرژی را به دستگاه دیگری انتقال دهد؛ در این میان قدرتی که حاصل می گردد در حد ۵ وات بوده که کم و بیش در حد همان شارژر های سیمی است. اکنون اگرچه اسمارت فون ها بیش از یک روز عمر نمی کنند ولی دست کم می توان با خیال راحت، شارژر را با خود حمل نکرد. چنین حالتی می تواند حتی باعث گردد که دلتان برای شارژر سیمی خود تنگ شود اما در آینده این تکنولوژی پیشرفت کرده و حتی با داشتن چندین سانت فاصله، باز هم عملیات شارژ انجام خواهد شد. از طرف دیگر اما در سال ها یا بهتر است بگوییم ماه های اخیر، بیش از هر زمان دیگری با گجت هایی رو به رو بوده ایم که قابلیت پشتیبانی از شارژرهای بی سیم را داشته اند؛ اگرچه سال هاست عمر باتری با ترفندهای نرم افزاری بهبودهای کوچکی را به خود دیده اما دست کم پیشرفت هایی را در زمینه استانداردهای شارژر بی سیم شاهد هستیم.

از طرفی این تباهیها باعث گسترش تکنولوژی های سبز شده که البته میزان و سرعت کاربرد آن ها کم است. خیر مسئله این نیست، تسبیح مىکنند.در روایات تسبیح بعضى از موجودات را هم ذکر کردهاند که چیست. میتوانید با جستوجوی این مفهوم چند پیکرهی مشهور انگلیسی را ببینید. البته سرعت این پیشرفت در چند سال اخیر پیشرفت بسیار بیشتر شده است که نمونه های آن بی شمار است. اگرچه چاپ سه بعدی ممکن است در مقایسه با سایر تکنولوژی های جدید کمی جا افتاده باشد، اما تکنولوژی چاپ سه بعدی و ۴ بعدی کاربردهای بسیار گستردهای در تکنولوژی آینده خواهند داشت و یکی از فناوریهای کاربردی در آینده باشند که جهان را دگرگون خواهد کرد. من توانایی نوشتن شعر ندارم.سؤال: ۳۴۹۵۷ را با ۷۰۷۶۴ جمع کن.پاسخ: (پس از ۳۰ ثانیه مکس)، ۱۰۵۶۲۱.سؤال: آیا تو شطرنج بازی میکنی؟ آیا می توانند نظر سازندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب نموده یا در نهایت محکوم به شکستند. امروزه انسان باهوشترین موجود روی کره زمین است و Artificial intelligence موقعیت برتری را که بشر به خود اعطا کرده است، به چالش میکشد. آلایندگی های موجود در کره زمین حاصل رشد تکنولوژیهای قرن گذشته و الگوهای زندگی حاصل از آن خصوصا در کشورهای صنعتی و پیشرفته است.