اینترنت چیست و از کجا اومده؟ 1 بیتی

زمان زیادی طول کشید تا ایسوس بتونه جایگاه فعلیش رو به دست بیاره. اما با توجه به اینکه 40 دقیقه طول کشید تا یک ثانیه فعالیت عصبی در این ابر رایانه شبیهسازی شود، تعیین اینکه آیا هوش مصنوعی قوی در آینده در دست خواهد بود یا خیر، دشوار است. اگرچه شبکههای متداول همچون WiFi و شبکههای تلفن همراه میتوانند اطلاعات را ارسال کنند؛ اما بکارگیری آنها با مسایلی همچون هزینههای بالای اجرا و نگهداری، عدم پشتیبانی از تعداد اتصالات زیاد و مصرف انرژی بالا همراه است. شبکههای عصبی مصنوعی سیستمهایی هستند که از شبکههای عصبی بیولوژیکی الهام گرفتهشدهاند که مغز حیوانات را میسازند. در سال ۲۰۱۸، استبان رئال و همکارانش در گوگل از NAS برای تولید یک شبکه عصبی برای تشخیص تصویر استفاده کردند که بهترین شبکههای طراحیشده توسط انسان را در آن زمان شکست داد. کد احراز پیام یک تابع رمزگذاری است که از یک کلید امنیتی برای رمزگشایی پیام استفاده میکند.

این فناوری می تواند به طور قابل توجهی توانایی ها و مشارکت های انسانی را افزایش دهد. هوش مصنوعی و اتوماسیون صنعتی در طول سال ها پیشرفت قابل توجهی داشته اند. ایران اتوماسیون. ۲۱ اسفند ۱۳۹۴. نمونه بازار های کنونی عبارتند از اتوماسیون خانگی (همچنین به عنوان دستگاه های خانه های هوشمند شناخته می شود) مانند کنترل و اتوماسیون روشنایی، گرمایشی (مانند ترموستات هوشمند)، تهویه، سیستم های تهویه مطبوع و لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی/ خشک کن، جاروبرقی روباتیک، تصفیه هوا، اجاق گاز، یخچال/ فریزر یخ کننده که با استفاده از وای فای برای نظارت از راه دور به کار می رود. به گذشته های دور مراجعه می کنیم و زمانی که بین نئاندرتال ها و انسان ها درگیری برای بقا رخ داد. هوش مصنوعی با حافظه محدود توانایی ذخیره دادهها و پیش بینی های قبلی را هنگام جمع آوری اطلاعات و اتخاذ تصمیمهای بالقوه دارد و اساساً به دنبال سرنخهایی در گذشته است. زيرا قدرت اختراع از هدف اصليش که برآوردن و ساختن خواستها و نيازها بود، دور شده بود و ظاهراً در عوض کوشش فراواني در راهي صرف شده است که ميتوان آن را اختراع براي سرگرمي ناميد. ریشه انقلاب اینترنت به سالهای 1969 میرسه در آن زمان در وزارت دفاع آمریکا بخشی به نام A.R.P.A (the advanced research projects agency of the department of defense) یعنی آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وجود داشت.

به طور کلی، اما در این فهرست صد تایی تنها نام هشت شرکت بزرگ و فعال در عرصه تکنولوژی به چشم میخورد؛ در حالی که این تعداد در سال ۲۰۰۹ به بیش از ده شرکت میرسد. بعد از این بود که نام 17 کشور از جمله عراق، سوریه، کره شمالی، لیبی ، تایوان، ایران، مصر، اسراییل، لائوس، کوبا، بلغارستان، هند، کرهجنوبی، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و ویتنام در فهرست کشورهایی جای گرفت که در حال تحقیقات تسلیحات ژنتیکی میکروبی هستند(همان،179). جایگاه بعدی و ۱۵ این فهرست به شرکت NetAPP اختصاص دارد که در هر ماه به طور متوسط ۱۳۲ هزار و ۳۹۶ دلار به کارمندانش میپردازد.

اگر اهداف این عامل هوشمند انسانیت را انعکاس ندهد- یک نمونه اینست که به آن فرمان داده شود تا ارقام عدد پی (pi) را محاسبه کند در اینصورت ممکن است جهت کسب منابع بیشتر و ممانعت از خاموش شدن به انسان آسیب برساند تا نهایتاً به هدف خود برسد. سپس ماشین باید یاد بگیرد که چطور و از چه راه هایی باید به آن هدف برسد. در آن سالها محققان بر الگوریتمهایی که بتوانند مسائل ریاضی را حل کنند تاکید فراوانی کردند. 75 درصد از کاربران فیلمها را بر اساس توصیههای آن انتخاب میکنند. مفهوم هوش مصنوعی از دوران باستان آغاز شده و به صورت افسانه ای در رابطه با موجوداتی است که دارای آگاهی و هوشی هستند که توسط سازنده به آن موجودات داده شده است تا تلاش شود به غایت نهایی که جعل خدایان است برسند. استاد سلیمانی با تکیه بر درک مبانی الگوریتمها، این دوره را با آموزش مباحث مرتبط با عاملهای هوشمند و جستجوی ناآگاهانه آغاز و با گراف و برنامه ریزی، منطق گزاره و منطق مرتبه اول به پایان میرساند. البته به طور کلی هم می توان گفت که هر شی که اطرافمان است و می تواند بازخوردی را از خود بجای بگذارد، می تواند نشان دهنده وجود هوش مصنوعی درون خود باشد(حتی در ساده ترین موارد مانند ساعت کوکی!).

بخوان  برترین موبایل برنامه‌های Android/iPhone

اندکی پس از آن دانشمندان علوم کامپیوتر، مفهوم سوئیچینگ بستهای یا همان Packet Switching را توسعه دادند که بعدها به یکی از ستونهای اصلی توسعه اینترنت در جهان تبدیل سایت 1biti شد. با اختراع رایانه های دیجیتال قابل برنامه ریزی بر پایه مفاهیم ریاضی در دهه ۱۹۴۰ این ایده به شدت مورد علاقه قرار گرفت و دانشمندان ساخت یک مغز الکترونیکی را مورد بحث قرار دادند. محققان و دانشمندان هوش مصنوعی هنوز به هوش مصنوعی قوی دست پیدا نکرده اند. آن ها می توانند ربات هایی بسیار قوی تر، بسیار سریع تر، بسیار باهوش تر و بسیار خلاق تر از انسان ها باشند. از این رو قصد داریم در ادامه با نگاهی عمیق تر به جزئیات این فناوری بپردازیم. آن چه یادگیری ماشین و یادگیری عمیق متفاوت میکند، تفاوت در چگونگی یادگیری هر الگوریتم هاست. یک نمونه بارز آن هوش دیپ بلو(Deep Blue) شزکت IBM در زمینه بازی شطرنج بود که در سال ۱۹۹۷ توانست گری کاسپارف(قهرمان شطرنج در آن دهه) را شکست دهد.

یعنی در هر ثانیه چه تعداد bit (اطلاعات دیجیتال با مقدار صفر یا یک) منتقل میشود. عینا آنچه در صحنههای زنده اتفاق میافتد را میتوانند با عینکهای حسگر فول دیجیتال مشاهده نمایند و دقیقا حس حضور در صحنههای طبیعی را به افراد ارایه می دهد . باکمال تعجب، این نرمافزار هوش مصنوعی نتفلیکس کار را بهدرستی انجام میدهد. فناوریهای هوش مصنوعی بر اساس ظرفیت تقلید ویژگیهای انسان، فناوریهایی که برای انجام این کار استفاده میکنند، کاربردهای دنیای واقعی و تئوری ذهن، دستهبندی میشوند. دستیارهای هوشمندی مثل Siri یا Alexa که برای تعامل با انسانها از یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده میکنند. این فناوری شبیه و قابلمقایسه با آمازون الکسا است. الکسا یک نرمافزار هوش مصنوعی پیشرفته است که میتواند موسیقی پخش کند، فهرستی از کارهایی که باید انجام شود ایجاد میکند، آلارم تنظیم میکند و بسیاری موارد دیگر. الکسا یک برنامه هوش مصنوعی مکالمه است که از پردازش صدا و زبان ما برای حل مشکلات استفاده میکند.

تشخیص کمکی: از طریق بینایی کامپیوتری و شبکههای عصبی کانولوشنال، هوش مصنوعی اکنون قادر است اسکنهای MRI را برای بررسی تومورها و سایر تومورهای بدخیم، با سرعتی بسیار سریعتر از رادیولوژیستها، با حاشیه خطای قابلتوجهی کمتر بخواند. حال برای انتخاب بهترین کانال وای فای، به آدرس آی پی مخصوص به خود نیاز دارید. هاست های اینترنتی از دامنه به عنوان کد شناسایی خود استفاده می کنند که به آن آدرس هاست (Hostname) هم گفته می شود. برخی ها چنین اظهار می کنند؛ همانگونه که کودکان رفتار را از بزرگترها می آموزند این تکنولوژی ها نیز می توانند آن را از متخصصان علم الاخلاق بیاموزند.

یک ماشین حافظه محدود، همانطور که از نام آن مشخص است، می تواند برخی از اطلاعات بدست آمده از مشاهده رویدادها یا داده های قبلی را حفظ کند و دانش را با استفاده از حافظه خود در ارتباط با داده های از پیش برنامه ریزی شده ایجاد کند. برای موفقیت در دستیابی به هوش مصنوعی قوی، محققان باید برای آگاه کردن ماشین ها راهی بیابند و مجموعه ای کامل از توانایی های شناختی را برایشان برنامه ریزی کنند. آموزشدیده شدن برای جستجوی الگوها در الگوریتمهای داده میتواند در آینده تصمیمات بهتری بگیرد. آنها قادر به ایجاد خاطرات یا استفاده از اطلاعات آموخته شده برای تأثیرگذاری بر تصمیمات آینده نیستند و فقط می توانند به موقعیت های فعلی واکنش نشان دهند. هوش مصنوعی ضعیف، از استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای انجام وظایف، ناشی میشود. کاربردهای خاص هوش مصنوعی شامل سیستمهای خبره، پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و بینایی ماشین است. ویژگیهای نرمافزار هوش مصنوعی شامل یادگیری ماشینی، تشخیص گفتار و صدا، دستیار مجازی، پلتفرمهای هوش تجاری و غیره است. در حوزه سلامت که از پیشگیری، پیشبینی، تشخیص تا درمان را شامل می شود که بیشتر بحث های آینده ما را در بر خواهد شد.

شاخه ای از هوش مصنوعی است که هنوز عملی نشده است و روانشناختی فرد به همراه اعتقادات، آرزوها و نیت فرد را در نظر می-گیرد. هر کدام از مدل های خاصی از هوش مصنوعی با الگوریتم های متفاوت استفاده می کنند که با عوض شدن نوع مسئله کارایی خود را از دست می دهند. تراشههای نانو سامسونگ: ازآنجاییکه تسلا مشتاقانه منتظر عرضه نرمافزار Full Self Driving خود است، آنها تصمیم گرفتهاند با Samsung Electronics شریک شوند. سامسونگ اینترنت (به انگلیسی: Samsung Internet Browser) یک مرورگر وب تلفن همراه برای تلفنهای هوشمند و رایانههای لوحی است که توسط سامسونگ الکترونیک ساخته شده است. وی اظهار داشت که AI به قدر کافی هوشمند، اگر عملکردهایی را که انتخاب می کند برای رسیدن به هدفی خاص باشد، رفتاری همگرا نشان خواهد داد، بطوریکه منابع را بدست آورد یا خودش را از خاموش شدن محافظت کند. سپس Factory Reset و یا Factory Data Reset را بزنید. احتمالا برایشان نامه بنویسید، تلفن بزنید و از راه ارتباطی دیگری چون پست و … نیک بوستروم در کتاب هوش فوق العاده (Superintelligence) بحثی را راه انداخت، که هوش مصنوعی باعث ایجاد ترس برای انسان خواهد شد. از محصولات جالب توجهی که در این نمایشگاه عرضه شد، میتوان به خودروی فارادی که پرشتابترین خودروی دنیاست، انواع روباتها، پهپادهای گوناگون، تجهیزات متنوع برای خانههای هوشمند و لپتاپها و دیوایسهای مختلف اشاره کرد.

بخوان  پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی | 1biti

همچنین باید توانایی به کارگیری دانش تجربی را برای طیف وسیعتری از مسائل مختلف به دست آورند. برای نخستین بار در سال 1980 امریکا به دیجیتالی کردن سامانه جنگ و ساماندهی و کنترل سیستم فرماندهی خود پرداخت (همان، 157). البته پیشینه جنگ اطلاعاتی به زمانی دیرتر برمی­گردد، از جمله اقدامات امریکا در دوران جنگ سرد در قالب جنگ ستارگان بهصورت دفاع فضایی قبل از وقوع حمله در آسمان و طرح شوروی بهنام جوهر مغناطیسی یعنی هدایت موشکهای کروز(همان،228ـ230). هوش مصنوعی ضعیف(با نام های محدود یا باریک نیز شناخته می شود) نوع خاصی از هوش مصنوعی است که تمرکز خود را تنها روی یک مسئله خاص می گذارد و درصدد حل آن است. این ادعا را قبول دارید؟

جستجوی دادهها: سیری سپس در پایگاههای داده جستجو میکند تا نتایجی را پیدا کند که با معیارهای جستجو مطابقت دارند. مدلهای یادگیری ماشینی که انواع مختلفی از برنامه هوش مصنوعی را تشکیل میدهند میتوانند از دادهها یاد بگیرند. این پروژههای اولیه، در فرار از محدودیتهای مدلهای منطقی نمادین غیر کمّی شکست خوردند، و میتوان گفت با نگاهی به گذشته تخمین خوبی از سختیهای راه هوش مصنوعی ارائه کردند. مشتریان دیگر مجبور مانند گذشته به فروشگاهها بروند در عوض، آنها میتوانند بهصورت آنلاین از رباتهای هوش مصنوعی خرید کنند و با آنها تعامل داشته باشند. برخلاف مأموران انسانی که باید در ساعت حضورداشته باشند، زمان استراحت دارند و نمیتوانند 24/7 کار کنند، رباتهای هوش مصنوعی همیشه در دسترس هستند. نخستین اتصال بین دو سایت – دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشی استنفورد در منلوپارک کالیفرنیا – در 29 ماه اکتبر همین سال انجام گرفت اگرچه این شبکه پس از دو حرف اول logon از کار افتاد. توجه داشته باشید که می توانید پس از پایان حجم ترافیک اولیه بسته اینترنت ADSL خود نسبت به خرید بسته های ترافیک اضافه اقدام کنید اما با توجه به تنوع تعرفه های راینت، پیشنهاد ما این است که به منظور کاهش هزنه های خود از ابتدا نسبت بخ خرید یک تعرفه با حجم ترافیک متناسب با مصرف خود اقدام نمایید.

نصب برنامهی لنز و دعوت دوستان به استفاده از آن نیز راه دیگری برای دریافت اینترنت هدیه رایگان ایرانسل است و بستهی اینترنت 1 گیگابایتی هدیه با اعتبار 1 روز قابل استفاده است. دستیاران هوشمند؛ از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم از مجموعه دادههای بزرگ برای بهبود زمانبندی استفاده میکنند. فکر کردن – NLP متن را تجزیه میکند و آن را به یک دستور تبدیل میکند، بهعنوان مثال، نوع پرسوجو، مکان، محدوده، قیمت، رتبهبندی. ازآنجاییکه هوش مصنوعی درنبرد امنیت سایبری قویتر میشود، داشتن مدلهایی ضروری است که بتوانند رفتار و الگوهای ارتباطی افراد را بهطور مؤثر و دقیق تحلیل کنند. پتانسیل داشتن چنین ماشین های قدرتمندی در اختیار ما، ممکن است جذاب به نظر برسد، اما این مفهوم خود پیامدهای ناشناخته زیادی دارد. تکنولوژی که نیاز به تجهیز دوربین های مدرن تلویزیونی دارد تا از زوایای مختلف صحنه ها را در کمترین زمان ممکن بازبینی و به اطلاع داور وسط برساند. انسان نیز مانند هر موجود دیگری محدودیتهای خاص خودش را دارد. در حوزه اقتصاد با تحلیل وضع موجود و پیش بینی آینده می تواند در همه حوزه های مرتبط با پول و سرمایه ورود کند.

بخوان  نمای بی طرفانه تکنولوژی

به عنوان نمونه می توان نوع جدید بازی های شطرنج، بازی های چند نفره و … این بخش به تنهایی می تواند چند مطلب کامل را شامل شود. همچنین، اقداماتی وجود دارد که ما بدون اطمینان از نتیجه 100% انجام میدهیم که اگر پارامترهای زیادی وجود داشته باشد، ممکن است الگوریتم نتواند آنها را تکرار کند. تئوری هوش مصنوعی در سطح ذهن در مورد تکرار یا شبیه سازی نیست، بلکه در مورد آموزش ماشین ها برای درک واقعی انسان است. تصور کنید از قبل به یک فرد گفته میشود اگر توسط کسی دنبال شدید از یک مسیر خاص حرکت کنید در صورتی که فرد همین عمل را بدون تغییری انجام دهد میتوان گفت در اینجا هوشمندی وجود نداشته است اما اگر این مسیر به دلایلی بسته شده باشد با توجه به شرایط موجود، فرد باید استنتاج و استدلال کرده و از هوش خود برای حل مسئله و همچنین تصمیم گیری در شرایط تجربه نشده استفاده کند. البته باید گفت بهتر است خود را برای تاکسیها و اتومبیلهای خودران در آینده نزدیک نیز آماده کنید. برای راحتی کار ، تغییرات این صنعت را تجزیه و تحلیل کرده و لیستی از آخرین روندهای توسعه وب در سال 2021 ایجاد کرده ایم. بهعنوان مثال، خودروهای اتو-ران، دادههای از پیش برنامهریزیشده مانند علامتگذاری خطوط و نقشهها، مشاهده اطلاعات اطراف مانند سرعت و جهت خودروهای مجاور، یا حرکت عابران پیاده را ذخیره میکنند.

از جنبه داخلی، تابع عامل برای یک عامل مصنوعی به وسیله یک «برنامه عامل» پیادهسازی میشود. پیادهسازی هم چیزی نیست جز برنامه نویسی. البته چنین سیستمهایی هنوز وجود خارجی نداشته و پیادهسازی آنها، نقطه عطف و مقصد نهایی حوزه هوش مصنوعی محسوب میشود. در نتیجه این افزایش سهام، در سال ۲۰۱۸ واژهای وارد واژگان «سیلیکونولی» شد که «تکلش- techlash» نام دارد؛ تکلش در واقع به واكنش شديد به شركتهاي بزرگ تكنولوژي، درباره قدرت آنها، حريم خصوصي كاربران و احتمال سوء استفادههای سياسي گفته میشود. برای موفقیت آمیز بودن کاربرد هوش مصنوعی در هر صنعت، باید فهمید که چه چیزی برای مغز انسان نتیجه میدهد و میبایست بر اساس چه استانداردهایی عمل کرد. هوش مصنوعی ضعیف هدف گرا است و برای انجام وظایف منحصر به فرد مانند تشخیص چهره، تشخیص گفتار/ دستیاران صدا، رانندگی با ماشین یا جستجو در اینترنت طراحی شده است و در تکمیل کار خاصی که برای انجام آن برنامه ریزی شده است، بسیار هوشمند است.

این وسایل نقلیه می توانند محیط اطراف خود را ارزیابی کرده و رانندگی خود را در صورت لزوم تنظیم کنند. هوش مصنوعی بسیار قدرتمند یا ابر هوش مصنوعی (ASI)، هوش مصنوعی فرضی است که فقط هوش و رفتار انسان را تقلید یا درک نمی کند، بلکه جایی است که ماشین ها خودآگاه می شوند و از ظرفیت هوش و توانایی انسان فراتر می روند. فقط به این موضوع فکر کنید که تمام مولفه های جامعه نظیر بورس، اوراق قرضه، ID ها، املاک و غیره به کمیاب بودن نیاز داشته باشند. با وجود پیشرفتها و هیجانی که در هوش مصنوعی وجود داشت، دوره زمستان هوش مصنوعی با احتیاط تمام طی شد. تمام پروتکلهای مسیریابی مانند OSPT وRPT نیز بخشی از لایه شبکه هستند. سپس دادگاه چاغلایان استانبول حکم بازداشت ۷ نفر از ۱۱ مظنونی که با قتل مسعود مولوی، شهروند ایرانی در استانبول ارتباط داشتند را صادر کرد. افزون بر بیش از ۱۰۰۰ وبسایت ایرانی که از ترافیک نیمبها برخوردار هستند، شما میتوانید محتوای برخی از سایتهای داخلی را به صورت کاملا رایگان مورد استفاده و بازدید قرار دهید. لنترن به کاربران ساکن کشورهای دارای دسترسی رایگان به اینترنت اجازه میدهد که پهنای باند خود را با افراد ساکن کشورهایی که شبکه آنها تا حدی مسدود شده است، به اشتراک بگذارند.