مواجهه با تکنولوژی: تأملی بر دیدگاه های نظری و تجارب ایرانی 1 بیتی

با اختراع دستگاههای مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی، تشخیص بیماری بسیار ساده تر شده است، همچنین این امر نقش بسزایی در نحوه مدیریت و ساده تر شدن فرآیندهای سایت 1biti درمانی داشته است. در رشتههای MBA و حقوق تحصیل کردهام و تصمیم داشتم در شرکت بزرگی که بر امور مالی و قانونی متمرکز است، کار کنم. بهترین نشانه برای اینکه کدام تصمیم درست است را اغلب از مشتریانمان دریافت میکنیم. همچنین براساس گزارشها، CES ۲۰۲۰ بهترین زمانی است که الجی نمونه اولیه (پروتوتایپ) تلویزیون شفاف OLED خود را معرفی کند. حال اگر بتوان امکانی فراهم آورد که این محدودیتها را کمتر کند چه اتفاقی میافتد؟ «داده کاوی» (Data mining): داده کاوی روش آماری است که رویهها و سایر ارتباطهای دادهها را در مجموعه دادههای بزرگ فراهم میکند. چرا یک موهبت خدادادی در گذر زمان به نفرین تبدیل میشود، ولی نبود منابع در یک کشور آن را به سومین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۱۴ تبدیل میکند. او با گفتن این سخن که «ماهیت تکنولوژی هم، به هیچ وجه، امری تکنولوژیک نیست» سعی میکند تا ماهیت تکنولوژی را از مصادیق و ظواهر آن تفکیک نماید او در این درس – گفتار خود – به تبیین رابطه تکنولوژی با حقیقت پرداخته و آن را «نحوهای از انکشاف حقیقت» میشمارد، انکشافی تعرضآمیز که به موجب آن نگاه انسان به عالم و آدم عوض شده و همه چیز برای او در قالب یک «منبع ذخیره» آشکار میشود، منبع ذخیرهای که آماده تصرف و ذخیره شدن است.

وقتی کشوری به تکنولوژی دست پیدا میکند اکنون زمان آن رسیده تا با فروش محصولات حاصل از دانش خود درآمد کسب کند. تصحیح خودکار با بررسی املایی کلمات و نگراش جملات میتواند در تایپ سریعتر متون بدون غلط به کاربران کمک کند. این سیستم، برای صرفه جویی در مصرف انرژی، در زمانهایی که کسی در خانه نیست به صورت خودکار خاموش میشود. AI حافظه محدود، زمانی ایجاد میشود که یک تیم بهطور مداوم مدلی را در مورد نحوه تجزیهوتحلیل و استفاده از دادههای جدید آموزش دهد یا یک محیط AI ساخته شود تا مدلها بهطور خودکار آموزش داده و تجدید شوند. در واقع وانگ چند سال قبل از IBM اقدام به تولید PC کرده بود، اما آن را شبیه یک کامپیوتر کوچک ساخته بود و بر نرمافزار یا اپلیکیشنهای آن متمرکز نشده بود. وقتی این شرکت تلاش کرد یک کامپیوتر کوچک بسازد، در نهایت محصولی ساخت که مثل کامپیوترهای بزرگ بسیار پیچیده بود و مزایای کامپیوترهای کوچک را نداشت. پس از آن هم چند سال در شرکت وانگ با «آن وانگ» (An Wang) که بخشهایی کلیدی از صنعت کامپیوتر را اختراع کرده و شرکت موفقی راهاندازی کرده بود، کار کردم.

6. یادگیری عمیق یا ژرف (Deep learning) که خود یک زیرشاخه از یادگیری ماشین به شمار میرود و به مجموعهای از الگوریتمها گفته میشود که فراداده یا Metadata را به عنوان ورودی جذب کرده و پس از انجام محاسبات گوناگون، دادههایی را به عنوان خروجی برمیگرداند. از مهم ترین مسئولیت های واحد تکنولوژی تولید در نیان الکترونیک می توان به بررسی طرح و ايده، امكان سنجی ساخت و نحوه توليد آن، برآورد مواد مصرفی، ساخت نمونه اوليه و انجام اصلاحات مورد نياز جهت توليد، آموزش اپراتور تجهيزات و ماشين آلات، تهيه مستندات دستورالعمل های اپراتوری، نگهداری و تعميرات، سرويس ها و چك ليست های بازرسی و عمليات كاليبراسيون اشاره کرد. این غول چینی در سال 1998 تاسیس شد.در خصوص محصولات این شرکت می توان به سیستم عامل های تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی، درگاه های اینترنتی، سیستم های پرداخت، خدمات اینترنتی، بازی های چندنفره موبایل و تلفن های هوشمند اشاره کرد که در زمینه خود موفق ترند. مدیریت تکنولوژی (Management Of Technology; MOT) تخصصی میان رشتهای است که علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و دانش و روشهای مدیریت را یکپارچه میکند و بر تکنولوژی به عنوان عامل خلق ثروت توجه میشود. در این مرحله، مفهوم تکنولوژی بیشتر به عنوان فلسفهای است حاکم بر کل آموزشی که در یک کشور برای رسیدن به هدفهای رشد و توسعه انجام میگیرد و مخصوص افراد یا سازمانهای خاص نیست، بلکه حیطه عمل هر فرد یا سازمانی را که برای توسعه کشورش کار میکند دربرمیگیرد.

بخوان  فروش دستگاه تولید دستمال کاغذی توالت و حوله ای گروه تولیدی ترانه ایرانیان | ایران دستمال کاغذی

AlphaGo همچنین قادر به ارزیابی حرکتهای آینده نیست، اما برای ارزیابی پیشرفتهای بازی کنونی به شبکه عصبی خود متکی است و به آن برتری نسبت به Deep Blue در یک بازی پیچیدهتر میدهد. ۱۳۶۸: دانشگاه کارنگی ملون اولین وسیله نقلیه خودران با استفاده از شبکه عصبی را ساخت. این هوش با علم برنامهریزی عصبی کلامی (NLP) میتواند هزاران رزومه را در عرض چند ثانیه مرور کند و از مناسب بودن فرد اطمینان حاصل نماید. تکنولوژی می تواند به ما برای توسعه انرژی پاک، امکانات حمل و نقل با کمترین آلودگی زیستی و خانه های کم انرژی برای صرفه جویی در منابع کمک کند.

گوگل به طور مرتب الگوریتمهای جدیدی خلق میکند که هرچند هدف آن، نمایش بهترین نتیجه به کاربران است، برای تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان کمی پیچیده است؛ چرا که تولیدکنندگان محتوا باید محتوای خود را یا بهروز کنند یا از ابتدا الگوریتمهای آینده را نیز در نظر بگیرند. پرسش اساسی هایدگر در بحث پرسش از تکنولوژی، سوال از ذات یا ماهیت تکنولوژی است. این پاسخ حتی مشخص میکند که دربارۀ این صنعت و غولهایش چگونه باید بحث کرد. آن امری که گاهی در طول این بحث از آن به عنوان روح حاکم بر تکنولوژی یاد میشود. او یکی از نخستین متفکرانی است که در تکنولوژی (و روح حاکم بر آن) مسئلهای وجودی یافت و به بررسی شأن وجودی تکنولوژی، روح حاکم بر آن، ارتباط آن با حقیقت، ربط و نسبت آن با علم جدید و ماهیت و ذاتیات آن و غیره همت گماشت. وجود نه همانند ایده افلاطونی یا موناد لایبنیتزی، بلکه همچون یک حادثه زمان مند؛ همچون به ظهور آمدن خود وجود؛ لذا پرسش از تکنولوژی به نزد هایدگر صرفاً یک حوزه موجود بین تلاش یا تحقیق بشری، در کنار دیگر حوزهها نیست بلکه این پرسش در مرکز پروژه وجود شناختی او قرار دارد و به همین دلیل مستلزم پرسش پدیدار شناختی بنیادین در باب ماهیت آن است.

وجود درآمدهای بادآورده، حکومت مدیران ضعیف را نیز در اینگونه کشورها ممکن ساخته است. نیز ثروت ملیشان از رشد در صنایع و تکنولوژی نشات گرفته است. نرمافزارهای هوش مصنوعی در صنایع مختلفی بهکاربرده میشوند و مزایای زیادی دارند. هوش مصنوعی باریک بیشتر کاربرد را در دنیای امروز دارد. در دنیای فناوری محور امروزه هوش مصنوعی بهعنوان یک عامل نجاتدهنده انسان عمل میکند که توانایی انجام دادم وظایف زیادی در حوزههای مختلف از جمله آموزش و پزشکی که دو رکن اساسی یک جامعه هستند را دارد. پرینترهای انفصالی هم مثل اولین نسخههای پرینتر سه بعدی معمولی از طریق چاپ لایه به لایهی سلولها، یک ساختار سه بعدی را ایجاد میکند. فرایند تولید یک بافت سه بعدی به شدت پیچیده و نیازمند تجهیزات و همچنین مواد بسیار گران قیمت است. وقتی مطمئن هستیم که یک بازار قرار است متحول شود، سه راه برای سازگاری با آن داریم. آن مدیر به من گفت که اشتباه فکر میکنم و باید به این شغل به این عنوان که باید به مشتریان کمک کنم کسبوکارشان را متحول کنند، نگاه کنم. به همین دلیل است که میخواهیم کل کسبوکارمان را متحول کنیم، برای به دست آوردن رشد بیشتر توسعه یابیم و در مورد آینده تکنولوژی اطلاعات کاملا متفاوت فکر کنیم.

این توجه پاسخی به اهمیت و توان تکنولوژی بود که در دوره انقلاب صنعتی خود را به خوبی نشان میداد. همچنین آقای استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف و مشهور جهان بر این باور بود که هوش مصنوعی می تواند کارهای بسیار بزرگی در آینده انجام دهد که نتیجه آن از بین رفتن مشاغل و بی کار شدن انسان ها می باشد و بطور کلی این گونه می توان گفت که نیرو رباتیک جایگزین نیروی انسانی شود و پیش بینی شده است که حدود 38 درصد مشاغل آینده ایالت متحده آمریکا می تواند در طی 15 سال آینده با روی کار آمدن هوش مصنوعی از بین برود! میدانستم تجهیزات ارتباطی آینده فوقالعادهای دارد، چون در آن زمان اینترنت آماده جهش بود. هوش مصنوعی میتواند به تغییرات انجام شده در طول زمان یا هنگامی که کسبوکار شکل نمیگیرد واکنش نشان دهد. بهطور مثال، در دنیای پزشکی ممکن است برخی بیماران خاص دارای علایم مشابه بیماری باشند یا شاید یک درمان خاص، یکسری اثرات جانبی خاص داشته باشد.

بخوان  اخبار تکنولوژی - جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری 1 بیتی

به علاوه، یک برنامه اختصاصی داریم که برای کارآفرینان تازه کار فعال در حوزههایی مانند دادههای بزرگ، رایانش ابری و امنیت بنگاهی که از نظر ما پتانسیل زیاد دارند، پشتیبانی مالی، آموزش و فرصتهای همکاری ارائه میکند، به امید اینکه ایدههای جالب آنها را به واقعیت تبدیل کرده و در کسبوکارمان اجرایی کنیم. معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانهزنیها درباره آن چنان داغ میشود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانههای گوناگون دنیا به آن اختصاص مییابد. تحقیقات اقتصادی نشان میدهد اتکای دولتها به درآمد حاصل از فروش منابع طبیعی نظیر نفت و گاز به جای تکیه بر رشد دانش و فناوری برای تولید و یافتن راهحلی برای بالابردن بهرهوری چنان تاثیر منفی بر رشد اقتصادی آنها گذاشته که از آن تحت عنوان نفرین منابع یاد میشود. اما شکوفایی دانش بشر با اختراعات پی در پی در سال ۱۷۶۰ چنان شوکی به ساختار اقتصاد جهان وارد کرد که آن را انقلاب صنعتی نامیدند.

اگر این تحول را به موقع تشخیص دهیم، میتوانیم تکنولوژی جدید را خودمان در فرآیند تحقیق و توسعه سنتی شرکت ایجاد کنیم. با داشتن تکنولوژی هایی مثل تشخیص اشیا و تشخیص چهره که روز به روز بهتر می شوند, خیلی طول نمی کشه که تماما توسط یک هوش مصنوعی کنترل شود, نه یک انسان. این سیستم، قابلیت بسیار خوبی در پیشنهاد آهنگهایی دارد که علی رغم علاقه مردم به آنها، هرگز مورد توجه واقع نمی شوند. این قابلیت برای تولید گزارش ها و خلاصه عملکرد و وضعیت بازار استفاده میشود و توسط شرکت هایی مانند Attivio، Automated Insights ،Semantics Cambridge ،Reasoning Digital ،Lucidworks ،Narrative Science ،SAS و Yseop پیشنهاد شده است.

اکنون بشر میتوانست حتی اگر دانش و منابع در دو نقطه متفاوت از کره خاکی بودند آنها را گرد هم آورد و دست به تولیدات جدید بزند. تکنولوژی نقطه عطف تاریخ زندگی بشر است. مرز حریم خصوصی در زندگی مشترک کجاست؟ تکنولوژی به سمتی میرود که در تمام این زمینهها محصولاتی برای بهبود کیفیت زندگی افراد طراحی و تولید کند. شرکت IBM در شناسایی و سازگاری با تحولی که از کامپیوترهای بزرگ (mainframe computers) به کامپیوترهای کوچک (minicomputers) رخ میداد، بسیار کند عمل میکرد. کارول بارتز: مدت حضور خانم مدیرعامل در شرکت بزرگ و مشهور Yahoo به دو سال میرسد، اما او حالا با درآمد سالانه ۱۶/۱۵ میلیون دلار به عنوان نود و یکمین مدیرعامل پر درآمد جهان شناخته میشود. چنانکه یک محقق دانشگاه MIT میگوید تشخیص چهره به گونهای چشم هوش مصنوعی به جهان ماست.

هر چند بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاهها عرضه میشوند، تنها برای تست هستند و هنوز به تولید انبوه نرسیدهاند و شاید هرگز هم نرسند، اما بههرحال بازاری است تا مردم و تولیدکنندگان بدانند در این بازار چه خبرهایی است و حتی از کارهای دیگران ایدههای نو بگیرند یا با سازندگان گجتها و فناوریهای جدید قراردادهای کلان ببندند. مطابق انتظار، او داود در رای گیری از سناتور الکس پادیلا عقب افتاد و تنها 1.1 درصد از رایها را کسب کرد. برای توصیف متغیرهای جمعیتشناختی، روشهای مختلف آمار توصیفی همچون جدول توزیع فراوانی مطلق، درصد و میانگین و انحراف معیار به کار گرفته شده است و در بخش آمار استنباطی، از روشهای آزمون همبستگی پیرسون و آزمون t-value ، تحلیل عامل تاییدی و معادلات ساختاری و با نرم افزارهای SPSS و Smart PLS در راستای تبیین اجزای مدل و روابط بین آنها تجزیه و تحلیل شده اند. بنابراین پیشبینی میشود که افراد بالای ۸۰ سال از شش درصد جمعیت به تقریبا ۱۵ درصد در دهههای آینده افزایش یابد.

به من گفته شد این شرکت به فردی نیاز دارد که نحوه سنجش بنگاه و شناسایی تحولات بازار را شناسایی کند. این اولین باری بود که به این کلمه اشاره شد. هوش مصنوعی در زمینههای مختلفی به کار گرفته میشود که از جمله این حوزهها میتوان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و قدرت نتیجهگیری اشاره کرد. در این مطلب سعی کردیم تا به تکنولوژی های جالب و البته جدیدترین تکنولوژی های عصر جدید اشاره کنیم. مطلب جامعی درباره جزئیات تحصیل در رشته هوش مصنوعی در داخل و خارج از ایران وجود دارد که در این مقاله پاسخ سوال شما داده شده. شاید تصور آن برای شما مشکل باشد که این کشور ژاپن بوده است. رباتهای قاتلی که در فیلمها دیدهاید را تصور کنید، هوش مصنوعی قوی میتواند به قاتل انسانها تبدیل شود. را تجربه کنید، چیز های زیادی وجود دارد که می توانید با Oculus تجربه کنید. تکنولوژی های جدید برنامه نویسی و در حال پیشرفت به سرعت در حال ایجاد تغییراتی بنیادی در نحوه کار ما می باشند. حالا یکم بریم تو بخش برنامه نویسی .

بخوان  انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی 1 بیتی
سپس این دوست من را به مدیرش معرفی کرد و بار دیگر پیشنهاد کار در IBM با من مطرح شد. اگرچه بحث از تکنولوژی در آثار قدیمیتر همچون آثار افلاطون بهطور ضمنی مطرح شدهاست، اما تکنولوژی به خودی خود تا پیش از دوره معاصر هیچگاه یک موضوع فلسفی بهشمار نرفته بود. افزاش سهام این شرکتها به عنوان غولهای تکنولوژی- اقتصادی، سایر بنگاههای اقتصادی در کشورهای مختلف را نگران کرده است، اگرچه امیدوارند که لابیهای آنها بتوانند از آنها حمایت کنند. دوران بسیار سختی بود، اما یاد گرفتم وقتی شرکتها جرات مواجه شدن با اختلالات بازار را ندارند، چه اتفاقی برای آنها رخ میدهد. حتی وقتی گوشی شما به اینترنت متصل میشه یعنی شما هم جزوی از اینترنت هستید و توی گسترش اون نقش داشتید. عینکهایی که مغز شما را فریب میدهند تا فکر کند در یک منظره دیجیتال هستید. به رفتار ما با دیگر موجودات زنده توجه کرده و تصور کنید اگر فردی یا موجودی باهوشتر از انسان شروع به پرسهزدن در زمین کند چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟

مثلاً ممکن است شخصی بگوید «ابرها رو ببین» که منظور اصلیاش مفهوم «باران» است و یا بگوید «اُفت فشار داریم» که در اینجا هم منظور اصلیاش این است که «دریچهها خوب کار نمیکنند.» هر چند ما انسانها میتوانیم به سرعت منظور این شخص را بفهمیم، اما اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که معنای این جملات با مجموع معانی تکتک کلمات آنها متفاوت است مضاف بر اینکه یکی از ویژگیهای مهم یک زبان زندهٔ تکاملیافته زایایی است به طوری که یک زبان زایا قابلیت تولید تنوعی نامتناهی از مفاهیم را دارا است. کل مفهوم یادگیری ماشین بر این فرض استوار است که ما باید به ماشینها اجازه دسترسی به اطلاعات را بدهیم، سپس اجازه دهیم خودشان از آن بیاموزند. به این فکر کنید که اینترنت چگونه از واسطهای برای ارسال ایمیل به ابزاری برای استفاده از صفحات وب و سپس انتشار ویدئو توسعه یافت و اکنون کاربران کامپیوترهای شخصی را به گوشیهای هوشمند و تبلتها را بهمنظور دستیابی به هر نوع اطلاعات، تبدیل کردهاند. پیشبینی این تحولات و پیش افتادن از آنها تکامل ما را از حوزه سختافزار به تکنولوژی ویدئو و موبایل تا زیرساخت با محوریت اپلیکیشن و رایانش ابری هدایت کرد.

انرژی خورشیدی احتمالا میتواند فراوانترین انرژی جایگزین باشد. قابلیتهای امنیتی پیشرفته در این حوزه مثل پوشش نقاط کور یا کروز کنترل، میتواند احتمال بروز تصادف را کاهش دهد. تکنولوژی ریشه یونانی دارد که شامل دو کلمه Techne به معنای هنر و مهارت یا بهطور کلی آن چیزی است که آفریده دست انسان است. قسمت دوم کلمه Logic به معنای دانش و خرد به کار رفته است. محبوب تر میشود. بیش از هر چیز، این نقش به معنای عامل تغییر فرهنگ است. این موضوع تقریبا در هر تحول بازار صدق میکند. Nest یک شرکت خانه هوشمند است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در محصولات خود استفاده میکند. با هوش مصنوعی کاربر سیستمهای هوشمندی را برای انجام هر کاری همانند انسان طراحی میکند. تحقیق بیشتر یعنی افزایش سطح دانش بشر در آن زمینه که نهایتا در تکنولوژی نمود پیدا میکند. هر چه منابع محدودترشوند انسان باید بیشتر تحقیق کند تا بتواند بهصورت بهینهتر از منابع در دسترس خود استفاده کند.