پای مصنوعی فضانورد ممکن است ایستگاه فضایی را سمی کند


نگران هستند که پای مصنوعی «جان مک‌فال» گازهای سمی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کند و جان خدمه را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «جان مک‌فال» (John McFall) سال گذشته از اینکه به عنوان اولین فضانورد جهان معرفی شد، تیتر اخبار را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید:

فضانورد جهان اولین شرایط بیوزنی را تجربه کرد

این بازیکن سابق پارالمپیک ۴۲ ساله به دنبال تصادف با موتورسیکلت در تایلند در سال ۲۰۰۰، پای راست خود را از دست داد. در هر، مک‌فال مطمئناً اجازه نمی‌دهید که این حالیت او را کند. او آخرینا برای ماموریت سرنشین‌دار «آژانس فضایی اروپا» (ESA) انتخاب شد. به عنوان بخشی از این برنامه، مک‌فال زمانی را در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) اسپری خواهد کرد.

پای مصنوعی فضانورد ممکن است ایستگاه فضایی را سمی کند

با وجود این، مک‌فال از ایستگاه‌های بین‌المللی با موانعی روبرو می‌شود و بررسی این موضوع را مطرح می‌کند که می‌تواند خدمه‌ای را در زمین‌های مصنوعی مطرح کند. مک‌فال اکنون در حال اسپری آزمایش‌هایی است که توسط آژانس فضایی اروپا روی پای او انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که گازهای سمی خطرناک را منتشر نمی‌کند.

مکفال گفت: اینها نکاتی هستند که باید به آنها فکر نکنید. سوکتی که از فیبر کربن ساخته شده، مانند یک فوم متراکم درون پروتز قرار گرفته است. سوکت فیبر کربن با رزین آغشته شده و فوم با پلیمر ساخته شده است. این ماده تا یک درجه به انتشار گاز ادامه می‌دهد و در محیطی مانند ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی که در هوا به‌طور مداوم توجه می‌شود، هر مقداری که از گازهایی که از یک ماده منتشر می‌شود، در یک دوره زمانی افزایش می‌یابند زیرا آنها فیلتر نمی‌شوند. .

بخوان  تسلا ۲۲۹ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

بررسی‌های امکان‌سنجی به آژانس‌های اروپایی کمک می‌کنند تا تأثیری را داشته باشند که قطع عضو و استفاده از پروتز برای الزامات زندگی و کار در فضا می‌گذارد، میزان ارزیابی قرار می‌دهد و راه حل‌های امکان پذیر را برای هر مشکلی آزمایش کند.

مک‌فال در نوامبر ۲۰۲۲ برای پیوستن به آژانس فضایی اروپا انتخاب شد و در حال حاضر در حال آموزش گذراندن دوره آموزش فضانوردی و یک پروژه امکان‌سنجی است. او در ۱۹ پای راست خود را در تصادف با موتورسیکلت از دست داد اما به یک ورزشکار حرفه‌ای دوومیدانی تبدیل شد و مدال برنز بازی‌های پارالمپیک را در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

مک‌فال به همراه دو بریتانیایی دیگر برای برنامه آموزش فضانوردان انتخاب شد که «مگان کریستین» (Meganne Christian) ۳۵ ساله، یک دانش‌مند اهل کنت و «رزماری کوگان» (رزماری کوگان) ۳۲ ساله، اخترفیزیکدان اهل ایرلند شمالی هستند.

مک‌فال در آن زمان گفت: وقتی پذیرش یک فضانورد با ناتوانی جسمی منتشر شد، مشخصات را خواندم و با خود فکر کردم این فرصت بسیار جالبی است. من باور داشتم که گزینه بسیار خوبی برای کمک به آژانس فضایی اروپا در پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح شده هستم. پرسش این بود که آیا می‌توان یک شخص را به ناتوانی جسمی مبتلا کرد.

تصمیم گیری در مورد این که آیا مک‌فال در یک ماموریت به فضا پرواز خواهد کرد یا خیر، احتمالاً پس از پایان یافتن آزمایش‌ها در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

انتهای پیام



منبع