پسر ۸ ساله هندی کتاب و اپلیکیشن می‌نویسد

ریشی با رئیس جمهور و نخست وزیر هند دیدار کرده است. وی به رسانه ایندین اکسپرس گفت: نخست وزیر از من در مورد برنامه‌هایی که طراحی و کاربرد آنها را می‌پرسد. من به طور خلاصه در مورد برنامه ها برای توضیح دادم و همچنین برای اجرای ایده ها و نوآوری ها کمک خواستم و پاسخ مثبت دادم.

یک نابغه در حال نوآوری

پراسانا کومار، پدر ریشی می‌گوید: بسیار فعال است و به سطح هوش او برای ما چالش برانگیز می‌رسد. به ما گفته شده است که او را در هر کاری که انجام می‌دهد باعث می‌شود و همین کار را انجام دهد. ما سعی می‌کنیم او را در کارها درگیر کنیم و مطمئن شویم که منحرف نمی‌شود. با بچه‌های گروه سنی خودش به عنوان همکلاسی خیلی مهم است.

از آنجایی که ریشی به ایجاد موج در دنیای فناوری و الهام بخشیدن به دیگران با درخشش خود ادامه می‌دهد، جهان مشتاقانه منتظر کارهای بعدی است که او انجام خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

وی همچنین فیلم‌های آموزشی علمی را می‌سازد و می‌کند.

ریشی پراسانا یکی از جوان‌ترین اعضای «منسا اینترنشنال»(Mensa International)، قدیمی‌ترین و معتبرترین انجمن افراد با ضریب هوشی بالا است.

ریشی در پنجاهم از سطح IQ خود را مشخص کرد، اما تا آن زمان نیز شروع به انجام بسیاری از کارها بود. او معتقد است که هرکسی می‌تواند داشته باشد و باید خود را بدون نگرانی در مورد چیز دیگری کشف کند. به اعتقاد وی، شامل، کلید باز کردن کامل پتانسیل است.

در حالی که ریشی به خاطرهایش مورد ستایش قرار می‌گیرد، سطح هوشی او برای والدینش یک چالش بوده است. پیشنهادهایی که برای رفتن به کلاس‌های بالاتر داده می‌شوند، والدینش یک کودک طبیعی را برای او در اولویت قرار دادن قرار داده‌اند و معتقدند که با هم‌سن‌هایش بسیار مهم است.

بخوان  شکار ناسا از یک موجود فضایی در حال خوردن یک کهکشان

پیامهای ریشی در چنین سن کمی واقعاً قابل توجه است و الهام بخش تمام کودکان و بزرگان است. او این است که هوش و خلاقیت حد و مرزی ندارد و هرکسی می‌تواند با ثابت کردن و حمایت به آرزوهای خود برسد.

ریشی شیو پراسانا(Rishi Shiv Prasanna) نام پسر بچه هشت ساله هندی است که به عنوان یک اعجوبه، ضریب هوشی بالاتری نسبت به آلبرت اینشتین دارد و با درخشش و خلاقیت خود توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

چالش‌های بزرگ کردن کودک با ضریب هوشی ۱۸۰

ریشی سه اپلیکیشن موبایلی از جمله برنامه «تست هوش»(IQ test app) برای کودکان، برنامه جهان(Countries of the World) و برنامه کمک کووید بنگلور(Covid Helpline Bangalore) توسعه داده شده است. او همچنین دو کتاب نوشته است و در حال کار بر روی یک کتاب جدید از مجموعه خود است.

سفر ریشی از ابتدایی کودک آغاز شد، زمانی که معلمانش در مهدکودک به هوش و درک بالا و مهارت‌های شناختی یا پی بردند. ریشی در سه سال درباره منظومه شمسی، سیاره‌ها و کیهان صحبت می‌کرد و در پنج سال، کدنویسی را یاد گرفته بود.

اسمریتی ایرانی، وزیر ارتباطات توسعه زنان و کودکان پس از اطلاع از علاقه زیاد ریشی به پاستا، به او لقب مرد پاستایی(Pastaman) داده است.

ریشی نه تنها یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن، یک نویسنده و یک فعال در یوتیوب است، بلکه پسری با بهره هوشی ۱۸۰ است که بالاتر از آلبرت اینشتین قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کودک اعجوبه هندی به نام یک ریشی شیو پراسانا، پسر هشت ساله بنگلور هندی، به جایزه معتبر Pradhan Mantri Rashtriya Bal Puraskar را برای نوآوری‌هایش به عنوان یک توسعه دهنده برنامه اندرویدی ارائه کرده است.

بخوان  اطلاعات شخصی نتانیاهو توسط هکرها منتشر شد