پیاده‌روی فضایی جمعه انجام می‌شود

اما آیا این بار قرار نیست آرایه‌های خورشیدی نصب کنند، در عوض، آن‌ها دو سکوی نصب خواهند کرد که در آینده برای استقرارها استفاده خواهند کرد.

دو فضانوردی که این راهپیمایی فضایی را انجام می‌دهند، «نیکول مان» (Nicole Mann)، فضانورد ناسا و «کویچی واکاتا» (Koichi Wakata) این دو بر روی پروژه‌ای در حال ارتقای سیستم قدرت ایستگاه فضایی کار خواهند کرد که آرایه‌های خورشیدی جدید را به نام iROSA می‌شود. چهار آرایه از مجموع شش آرایه iROSA از سال ۲۰۲۱ نصب شده است.

اگر به تماشای این پیاده‌روی فضایی نشستید و می‌خواستید بدانید که کدام فضانورد مان و کدام واتاکا باید بدانید که لباس فضای سفید بدون علامت می‌پوشد، در حالی که لباس فضای سفید با راه‌های قرمز پوشیده خواهد شد.

ناسا تمام این پیاده‌روی فضایی را به صورت زنده از وب سایت خود پخش خواهد کرد.

دو فضانورد به زودی اولین پیاده‌روی فضایی خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، جمعه این هفته، ۲۰ ژانویه (۳۰ دی)، شاهد خروج دو فضانورد از ایستگاه فضایی بین‌بین‌المللی بود که از هوابند کوئست(Quest) عبور می‌کند تا سخت‌افزار را در خارج از ایستگاه نصب کنند.

انتهای پیام



منبع

پوشش این فضای پیاده‌روی از ساعت هفت صبح به وقت منطقه شرقی (۱۵:۳۰ به وقت ایران) در روز جمعه ۲۰ ژانویه می‌شود و خود پیاده‌روی قرار دارد در ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت شرقی (۱۶:۴۵ به وقت ایران) آغاز شود. تخمین زده می‌شود که این روند حدود شش ساعت و نیم زمان ببرد.

بخوان  مایکروسافت در حال ارتقای Windows Copilot با Power Automate است و قول می‌دهد به لطف هوش مصنوعی کارهای خسته کننده را حذف کند.
ناسا می‌نویسد: این دو فضانورد، استقرار یک پلتفرم بر روی کانال انرژی 1B را که نصب آن در پیاده‌روی فضای قبلی آغاز شد، تکمیل می‌شود و نصب یک سکوی دیگر را روی کانال انرژی ۱A آغاز می‌کند.