عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته


نمایشگاه 2024 CES قرار است بهترین و مبتکرانه‌ترین فناوری‌ها را در وگاس به نمایش بگذارند اما گاهی اوقات ممکن است بدترین‌ها ارائه شود.

به گزارش ایسنا، هر نوع گجتی برنده نیست و همان طور که معلوم است، از آنها بازنده کامل هستند. نمایشگاه بزرگ فناوری «CES 2024» در حال برگزاری است اما می‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم تا در نمایشگاه‌های CES سال‌های گذشته شرکت کنیم.

به نقل از سینت، در بیش از ۲۰ سال گذشته، برخی از گجت‌ها به قدری گیج‌کننده بوده‌اند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد فقط به این دلیل وجود دارد که روزنامه‌نگاران درباره آنها می‌نویسند. تنها در سال ۲۰۲۳ وسایل عجیب و غریب زیادی را دیدیم. از توالت‌های آسیب دیده تا تخته‌های برش مجهز به صفحه نمایش. زمان آن فرا رسیده است که عجیب ترین و بدترین گجت ۲۵ سال گذشته را بررسی می کنیم. جالب‌ترین نکته در مورد گزارش‌های عجیب حاضر این است که برخی از آنها هنوز هم به فروش می‌رسند.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

هدفون تصفیه کننده هوا

همانطور که در سال ۲۰۲۲ اعلام شد، این محصول شاید از نظر فنی یک محصول CES، اما شرکت «دایسون»(Dyson) نباشد، هدفون «زون» (Zone) را در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. به نظر می‌رسد زون یک ماسک کوید-19 باشد اما اینطور نیست. به گفته وب سایت دایسون، روند توسعه منطقه از سال 2016 به عنوان یک فیلتر هوای شخصی برای شروع آغاز و پس از آن، هرگز برای محافظت در برابر بیماری طراحی نشد. علاوه بر این، یکی از اتهامان ادعا کرده است که از آن استفاده می‌شود که از آن می‌توان با استفاده از ویروس را به خرید برسانند. «کیتی کالینز»(Katie Collins) خبرنگار سی‌نت که هدفون را در مقر دایسون در بریتانیا امتحان کرد، معتقد بود هدفون‌ها آنقدر درخشان و عجیب هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

بخوان  بزرگترین برقی جهان با جرثقیل بالابری ۶۰۰۰ تن

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

ربات دستمال توالت

شرکت «ریزر» (Razer) که تولید کننده لوازم جانبی رایانه به طور ویژه برای CES است، با رونمایی از ربات دستمال توالت «چارمین» (Charmin) در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ بدنام شد. درست در سالی که خرید دستمال توالت به تعداد انبوه رسید، رباتی آمد که می‌توانست دستمال توالت را به ارمغان بیاورد. این احتمالی اتفاقی بود زیرا ربات دستمال توالت هرگز قرار نبود یک محصول واقعی باشد.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

مسواک هوشمند

به یاد داشته باشید که باید دست‌مان را به مدت 20 سال با زمزمه کردن موسیقی برای خود بشویید؟ همین روش در مورد مسواک زدن دندان‌ها نیز صدق می‌کند اما چرا باید از مغز و لب‌های خود استفاده کنیم؟ در طول سال‌های اخیر، مسواک‌های هوشمند بسیاری وجود داشته‌اند اما انتخاب سی‌نت مسواک هوشمند «کولیبری» (Kolibree) است. همه چیز خوب بود تا این که اولین مسواک برقی به اینترنت جهان از راه رسید. مسواک هوشمند کولیبری طراحی شد تا مراقبت از دندان‌ها را تغییر دهد. مسواک کولیبری به لطف حسگرهای خود سعی می کند تا عادات مسواک زدن را در تلفن های هوشمند کنترل کند و اپلیکیشن آن به کاربران ویژه کودکان امکان می دهد تا خیلی انگیزه داشته باشند.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

خشک‌کن حیوانات خانگی

اگر می‌خواهید جدید پیدا کنید تا سگ یا گربه کوچک شما را برای همیشه از شما متنفر کنید، آنها را به مدت یک دقیقه در یک زندان مکعبی حبس کنید و در معرض هوای گرم قرار دهید. این گجت که ترکیبی از دستگاه های شکنجه و خشک کن است، ۶۶۰ دلار قیمت دارد. با وجود این، شاید بتوان مانند یک انسان معمولی، حوله‌های را روی حیوان خانگی خیس خود بیندازید.

بخوان  آنچه اینتل برای کامپیوتر قدرتمند بعدی شما در نظر گرفته است

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

چنگال هوشمند

در طول تاریخ، وسایل زیادی برای محدود کردن رفتارهای عادی انسان طراحی شده‌اند اما یکی از آنها بسیار عجیب است. «هپی‌فورک» (HapiFork) یک چنگال هوشمند ارتعاشی است که به کاربر می‌گوید وعده‌های غذایی خود را آهسته‌تر بخورد و بیش از ۲۰ دقیقه به آن اختصاص دهد. ایده این گجت، کاهش احتمال پرخوری است.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

کمربند هوشمند

نسخه اصلی «بلتی» (Belty) یک نمونه اولیه کمربند هوشمند به موتوری بود که خودش را با حالت بدن کاربر هنگام خوردن غذا یا نشستن تنظیم می‌کرد. مدل جدیدتر که آن نیز بلتی نامیده می‌شود، حتی عجیب‌تر است. این نسخه به تنظیم خودکار، اما یک شارژر پاوربانک در سگک خود دارد. یقینا بیشتر مردم دوست ندارند یک مجموعه از دستگاه ها را به خود متصل کنند.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

رایانه پوشیدنی

محصولات رایانه‌های پوشیدنی شرکت‌های «هیتاچی» (هیتاچی) و «زایبرنات» (Xybernaut) برای اولین بار در نمایشگاه CES 1998 به نمایش درآمد. این رایانه موسوم به «زایبرنات پوما» (Xybernaut Poma) که بر روی ویندوز CE است، یک پردازنده ۱۲۸ مگاهرتز و ۳۲ مگابایت رم RISC را می‌دهد. همه این تجهیزات که به بازو، صورت و کمربند کاربر بسته می‌شوند، با قیمت ۱۴۹۹ دلار قابل تهیه هستند.

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

کفش های جارویی

ما کفش ها را می پوشیم. آنها فرسوده می‌شوند و ما باید کفش‌های بیشتری بخریم اما شاید به نظر هیجان انگیز نباشد. به نظر برخی از افراد، کفش‌ها به چیزهایی مانند تلفن، موشک، غلتک و جارو نیاز دارند. ویژگی‌های بسیاری دارند که می‌توانم در مورد کفش‌های جارویی «دنسو» (Denso) اما این واقعیت که آنها وجود داشتند، بزرگترین شوخی را داشتند. این کفش یک جاروی کوچک در کف خود دارد. در قسمت پاشنه کفش، یک پدال کوچک قرار گرفته که به چند چرخ‌دنده متصل است. با برداشتن هر گام، موتور جارو نیرو می‌گیرد و به آن امکان می‌دهد تا تکه‌های کوچک را به همراه درون بکشد.

بخوان  آیا از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید؟ این نظرسنجی می گوید بسیاری از ما اینطور نیستیم

عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

ماسک حذف کننده صدا

شرکت گجت «هوشم» (Hushme) به معنای واقعی کلمه یک محصول بی‌معنی است. این محصول، یک ماسک حذف‌کننده صداست و به گونه‌ای طراحی می‌شود که کاربر خود را در مجاورت سایر افراد بی‌صدا کند. به نظر می‌رسد که این گجت برای محل کار سودمند باشد. این گجت آکوستیک شخصی‌سازی شده از حریم خصوصی کاربر هنگام گفتگو با تلفن در اداره، فضای باز و مکان‌های عمومی محافظت می‌کند.

انتهای پیام



منبع