پیشنهاد سامانه قابل حمل تشخیص پارکینسون و آلزایمر



سامانه قابل حمل برای تشخیص بیماری پارکینسون و آلزایمر عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، استارت‌آپ امپیرا لایف (Ampera Life) به جدیدترین فناوری توسعه فناوری حسگر حاوی گرافن را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده است که می‌توان آن را برای شناسایی نشانه‌های بیماری زیستی پارکینسون و برخی از اختلالات عصبی استفاده کرد.

راتشنا لال از محققان این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: این سامانه تشخیصی قابل حمل را می‌توان در خانه و به صورت تشخیص بر بالین (Point Of Care Test) استفاده کرد. این فناوری برای کلینیک‌ها و خانه‌های سالمندان به منظور بیماری‌های عصبی قابل استفاده است.

اگر آزمایش های مستمر روی این فناوری نتایج مثبت را به دنبال داشته باشد، این شرکت قصد دارد از سازمان غذا و داروی آمریکا بخواهد تا در چند ماه آینده این دستگاه را برای استفاده از آن تایید کند و در مدت یک سال این دستگاه به بازار عرضه شود.

بیماری سینسون به وسیله توده‌های پارکهای پرورش آلفا سینوکلین در مغز مشخص می‌شود که برای سلول‌های مغزی سمی است و می‌شود نقش مهمی در ایجاد بیماری دارند. همچنین می‌شود که این توده‌های سمی در بیماری آلزایمر دخیل هستند و توسط توده‌های پرورش دهنده بتا و تاو آمیخته شده است.

این برنامه های سمی را می توان در مایع مغزی نخاعی یا CSF که مغز را احاطه کرده است، تشخیص داد. اما جمع آوری این مواد برای بیماران تهاجمی و مشکل است. در اینجا، یک تیم بین‌المللی از بررسی نتایج کار خود برای پیشبرد آزمایشی استفاده کرد که می‌توان این بیماری زیستی را به روش‌های کمتر تهاجمی اندازه‌گیری کرد.

بخوان  افشای جدید تغییرات بزرگی را در ویندوز 11 نشان می دهد

عوامل این پروژه می‌گویند که هدف ما تشخیص فیزیولوژیکی آمیلوئید بتا، تاو و آلفا سینوکلین از بزاق، عفونت و سایر بیوفلیدها است.

برای این منظور، از فناوری هایی که قبلاً برای شناسایی استفاده می شوند، استفاده می شود. این فناوری اساساً از یک لایه نازک از گرافن وصل شدن به سه الکترود تشکیل شده است. دو الکترود مرتبط به انتهای مثبت یا منفی یک باتری و یک الکترود به اصطلاح دروازه سوم اجازه می‌دهد تا یک جریان الکتریکی بین دو الکترود دیگر در جریان باشد.

پروب های تخصصی مرتبط به الکترود دروازه هستند که برای تشخیص مولکول هدف طراحی شده اند. زمانی که پروب به هدف خود متصل می‌شود، برقی را که می‌توان در سراسر الکترودها در جریان، تغییر می‌دهد. این تغییر در جریان جریان را می‌توان توسط یک رایانه تشخیص داد و برای تعیین مولکول هدف از آن استفاده کرد.

برای پروب‌های مولکولی، این سیستم از آپتامرها می‌کند و رشته‌های DNA منفرد مانند اریگامی به شکل خاصی هستند که به آن‌ها امکان اتصال به هدف را می‌دهند.

به نقل از ستاد نانو، در آزمایش‌ها از مصنوعات با روش‌های طبیعی استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که این مجموعه می‌تواند آلفا سینوکلین، تاو و بتا آمیلید را تشخیص دهد. برای آلفا سینوکلین به طور خاص، این سیستم می‌تواند را در ۱۰ فنتومولار (کمتر از تریلیون مول) تشخیص دهد.

انتهای پیام



منبع