⭕️چه اپلیکیشنهایی را باید پاک کنم؟ 1 بیتی

پروژه «توشه» توسط سازمان غیرانتفاعی «پیشگامان اینترنت آزاد» در کالیفرنیا تولید شده سایت 1biti است. تصمیمی که ممکن است شروع کننده تاریخ جدیدی در بازی فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش جهان باشد. زیر بخشی با عنوان “Choose how updates are installed”، گزینه “Notify to schedule restart” را انتخاب کنید. شرکت «فیلیپس» در نمایشگاه CES 2021 از مسواک هوشمند جدیدی موسوم به «Sonicare 9900 Prestige» رونمایی کرده است که بهطور خودکار حالت مناسب را برای کاربر انتخاب میکند و با سبک و نحوه مسواک زدن فرد هماهنگ میشود. ViroPharma: این شرکت در زمینه تولید محصولات دارویی با استفاده از تکنولوژیهای نوین فعالیت میکند.

در نهایت 16 مدیر زن در این فهرست 200 نفری حضور دارند که تعدادشان تنها یک نفر نسبت به فهرست سال گذشته رشد کرده است. در این بخش، برخی از مسائل، تعاریف و الگوریتمهای موجود در حوزه فناوری های هوش مصنوعی که ممکن است در طبقهبندیهای بالا قرار نگیرند، شرح داده و تعریف میشوند. هوش مصنوعی جدیدترین نوع فناوری به حساب میآید و بازخوردهای مثبت و منفی بسیاری دریافت کرده است. با توجه به اینکه بسیاری از صنایع تلاش میکنند به کمک ماشینآلات هوشمند کارهای خود را پیش ببرند، مردم نگران بیکار شدن افرادی هستند که در حال حاضر بسیاری از مشاغلی که قابل جایگزین شدن با ماشین هستند را انجام میدهند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت Savills بررسیهایی در این زمینه انجام داده و در نهایت گزارشی از بهترین شهرهای جهان برای فعالیت شرکتهای تکنولوژی را منتشر کرده است. اما این فقط الجی نیست که به چنین نوع مدل خم شدن صفحه نمایش علاقه دارد شرکت چینی TCL نیز یک گوشی 7/ 6 اینچی عرضه کرده که با لمس انگشت به 8/ 7 اینچی تبدیل میشود. رویکرد دوم، و عمومیتر، استنباط بیزی است: «اگر بیمار در حال حاضر تب دارد، به هر حال احتمال دارد آنفولانزا داشته باشد».

سالهاست که این شهر به خاطر فعالیت شرکتهای دارویی و بیوتکنولوژی و همچنین صنایع هایتک فعال در ماساچوست، شرکتهای فعال در تجارت الکترونیک، بازیهای ویدئویی و گردشگری شناخته میشود. همچنین دارای امکان دید در شب مادون قرمز برای زمانی است که فردی در شب به درب منزل میآید. برس این مسواک جدید دارای یک مجموعه جدید از موهای زاویهدار است که به گفته «فیلیپس»، ۲۰ برابر پلاکهای بیشتری را نسبت به مدلهای موجود از بین میبرد. قدرت هوش مصنوعی تا حدی است که میتواند مهارت نسخهنویسی را نیز بیاموزد، میتوان پیشنهاد دارد چه زمانی به نگهداری نیاز است و اقدامات لازم برای جلوگیری از شکستهای احتمالی و بالقوه را ارائه دهد. ایجاد راه حل با استفاده از هوش مصنوعی هنوز چالشهای زیادی دارد و باید بررسی شوند.

این شرکت ادعا میکند این زنگ تصویری اولین زنگ تصویری تجاری است که میتوان آن را بدون لمس استفاده کرد. این سازمان در مرحله اول ۲۲۵شرکت را که در زمینه انرژی، تکنولوژی اطلاعات و بیوتکنولوژی فعالیت میکردند، انتخاب کرد که در نهایت در مرحله پایانی انتخاب، ۴۷ شرکت به عنوان پیشتازان تکنولوژی در سال ۲۰۰۷ انتخاب شدند. در این گزارش 22 شهر از سراسر دنیا بهعنوان بهترین مراکز برای فعالیت صنعت تکنولوژی انتخاب شدهاند. همهساله مجمع جهانی اقتصاد با مطالعه دستاوردهای شرکتهای مختلف در سراسر جهان اقدام به انتخاب برترینهای آنها میکند که تحت عنوان پیشتازان تکنولوژی معرفی میشوند. در واقع دستگاهها و ماشین ها برای درک کامل نیازهای انسانی باید انسانها را به عنوان افرادی که ذهنشان به وسیله فاکتور های مختلفی شکل می گیرد در نظر بگیرند در واقع در نخستین گام باید به درک درستی از انسانها برسند. حتی بازیگران صنعت بزرگ مالی از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند تا بهترین راه ها را برای سرمایه گذاری پول پیدا کنند تا با کمترین ریسک بتوانند بیشترین بازده را بدست آورند.

فرودگاه بوستون سالانه میزبان 1/ 39 میلیون نفر مسافر است و میزان تولید ناخالص داخلی این شهر برای هر شهروند به 87 هزر و 308 دلار میرسد. سالانه 2/ 29 میلیون نفر مسافر به فرودگاه کپنهاگ میآیند و میزان تولید ناخالص داخلی آن برای هر شهروند برابر 64 هزار و 692 دلار است. طبق این گزارش، اینترنت در طول ۲ دهه حدود ۱۳ تریلیون دلار به سرمایه بازار سهام اضافه کرده است، درحالی که از سال ۲۰۲۰ تاکنون فناوری یادگیری عمیق موفق به افزایش ۲ تریلیون دلاری میزان سرمایه بازار سهام جهان شده است؛ بنابراین انتظار میرود که این فناوری بسیار فراتر از اینترنت عمل کند و میتوان شاهد پیشرفتهای عظیم اقتصادی و فناوری در جهان با کمک این تکنولوژی در دهه پیش رو بود. روزنامه ایران نوشت: در سال ۲۰۲۰ زورآزمایی بشر با کووید ۱۹ نشان داد که انسان هرگز بدون کمک تکنولوژی نمیتواند از پس مشکلات خود بربیاید. البته بین سالهای ۱۹۳۹ تا ۲۰۰۵ هر دوسال یک بار برگزار میشد که پس از آن به روال پیشین خود بازگشت. در چند پیش از این گفته میشد احتمال دارد برگزاری این نمایشگاه به تعویق بیفتد اما چنین نشد و این نمایشگاه درحالیکه تقریبا در اغلب نقاط جهان و به خصوص آمریکا قرنطینه ادامه دارد برگزار شده و محصولات متنوعی در آن معرفی شدهاند.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی که جهان را تغییر خواهند داد - قسمت اول 1 بیتی

این کار با هدف ارتقای بسیاری از فناوریهای مورد استفاده در منازل و محیطهای کاری انجام میشود، از هوش امنیتی (Security Intelligence) گرفته تا تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری (Investment Analysis). اگر به دیدار شخصی میروید که صاحب این زنگ موسوم به «Doorbell Video Touchless» است، برای زنگ زدن تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک فاصله مشخص از زنگ که توسط صاحبخانه تعریف شده است، قرار بگیرید که در بیشتر موارد، این به معنای ایستادن روی پادری است. محبوبترین نمونههای NLP، دستیاران مجازی نظیر الکسا (Alexa)، سیری (Siri) و دستیار گوگل (Google Assist) هستند که در طول روز میتوانید از طریق تعامل با آنها کارهای مختلفی را انجام دهید.

بیشتر کارهای پژوهشی اولیه در هوش مصنوعی بر روی انجام ماشینی بازیها و نیز اثبات قضیههای ریاضی با کمک رایانهها بود. الجی همچنین یک روبات را معرفی کرده که میتواند بهصورت خودکار داخل اتاق حرکت کرده و به کمک امواج ماوراء بنفش میکروبها را از بین ببرد. اینتل اعلام کرد از آنجا که پردازندههای Lakefield بیشتر با تمرکز روی محصولات موبایلی تولید شدهاند، این تراشههای جدید یعنی Alder Lake بیشتر برای سیستمهای رومیزی و همچنین پردازشهای موبایلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این برنامهها و ابزارها با کارایی بیشتر و صرفهجویی در زمان سعی دارند به بشر خدمت کرده و زندگی او را آسانتر کنند. جالب اینکه بیل گیتس و مارک زوکربرگ هر دو دوران زندگی دانشجوییشان را در بوستون گذراندهاند و در همان دوران شروع به راهاندازی شرکتهایشان کردهاند، اما در نهایت این شرکتها را در سواحل غربی بنا کردند. این کنترل از راه دور خورشیدی را میتوان هم با نور خارجی و هم با نور فضای داخلی شارژ کرد، حتی اگر نوری وجود نداشته باشد و دو مورد قبلی کافی نیستند، از طریق یک درگاه USB معمولی قابل شارژ خواهد بود. همچنین، اگر فکر میکنید این مطلب میتواند به افزایش آگاهی اطرافیانتان در باره پیچیدگی در تکنولوژی کمک کند، حتماً مقاله را برای آنها ارسال نمایید.

در سنگاپور به ازای هر هزار نفر 5/ 0 استارتآپ وجود دارد و هزینه نوشیدن یک قهوه در آن برابر با 67/ 3 دلار است. Apple: محبوبترین و با ارزشترین شرکت تکنولوژی جهان که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، با ارزش بازار بیش از ۴۵۰ میلیارد دلاری عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را هم در اختیار دارد. هزینه اجاره دفتر کار برای یک شرکت تکنولوژی 115 دلار برای هر فوت مربع در هفته است و این هزینه برای اجاره مسکن اقامتی به هزار و 450 دلار در هفته میرسد. هزینه اجاره دفتر کار برای یک شرکت تکنولوژی در این شهر برابر 72 دلار به ازای هر فوت مربع در هفته است و هزینه اجاره مسکن اقامتی به هزار و 400 دلار در هفته میرسد. هزینه اجاره دفتر کار برای تاسیس یک شرکت تکنولوژی در نیویورک 81 دلار به ازای هر فوت مربع در هفته بوده و این مبلغ برای اجاره مسکن اقامتی برابر هزار و 482 دلار در هفته است. هزینه اجاره دفتر کار برای یک شرکت تکنولوژی در این شهر 17 دلار برای هر فوت مربع در هفته است و این هزینه برای اجاره یک خانه اقامتی برابر با 982دلار در هفته است. «ماریسا مایر» مدیرعامل محبوب شرکت یاهو هم با درآمد سالانه 7/ 25 میلیون دلار در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است.

بخوان  تکنولوژی غیرمتمرکز وب ۳.۰ + تاریخچه، مزایا و ارزهای دیجیتال Web 3.0 1 بیتی

در این شرایط حشره دوباره تمام مراحل را تکرار میکند و اگر هر بار غذای وی جابجا شود تا ابد این روند را تکرار میکند. به این ترتیب «مارک هوارد» با درآمد سالانه 1/ 41 میلیون دلاری این جایگاه را در اختیار خودش گرفته است. «دیون ویسلر» با درآمد سالانه 2/ 28 میلیون دلاری این جایگاه را به خودش اختصاص داده است. نیروی گرانش توپها را رو به پایین کشیده و در انتهای لوله قرار میدهد اما نیروی الکتریسیته ساکن توپها را از یکدیگر دور کرده و سبب میشود تا آنها در لوله به حالت معلق قرار بگیرند. برلین در آلمان: این شهر بهعنوان پایتخت فرصتها در اروپا شناخته میشود و در سالهای اخیر به خاطر هزینههای پایین مسکن، هزینه مناسب زندگی روزمره و رفاه نسبی نخبگان حوزه تکنولوژی در آن به یکی از مراکز کارآفرینی و استارتآپهای اروپا تبدیل شده است. آستین در آمریکا: بهترین شهر جهان برای فعالیت شرکتهای تکنولوژی سالهاست که میزبان شرکتهای بزرگی مانند IBM، Dell و AMD بوده است و حالا مالیات کم، هزینه مناسب برای مسکن و فرهنگ و فضای کارآفرینی قوی آن توجه بسیاری از استارتآپهای حوزه تکنولوژی را به خود جلب کرده است.

همانطور که اشاره شد این زبان بر اساس قوانین کار میکند و شامل حقایق و قوانینی است که کدزنی هوش مصنوعی را شکل میدهند. برای دستیابی به ارزش متحول کننده از هوش مصنوعی مستلزم استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی لازم است که به مرور زمان از پلتفرم هوش مصنوعی در کسب و کارها استفاده شود. این زنگ دارای نوشتهای روی خود است که به بازدیدکنندگان میگوید نیازی به لمس دستگاه ندارند، اما «Alarm.com» و شرکای آن یک پادری جداگانه نیز به فروش میرسانند که دارای دستورالعملهای قابل مشاهده بیشتری در مورد محل استقرار و نحوه استفاده دستگاه است. تلویزیونهای سامسونگ در سال ۲۰۲۱ دارای ریموت کنترلهای مجهز به صفحه خورشیدی خواهند بود که با نور داخلی و خارجی شارژ میشوند. شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 علاوه بر مجموعهای از تلویزیونهای جدید، یک ریموت کنترل سازگار با محیطزیست مجهز به صفحه خورشیدی را معرفی کرده است. این ریموت کنترل خورشیدی با تمام تلویزیونهای سامسونگ در سال ۲۰۲۱ ارائه میشود. به همین دلیل هم هست که موسسه تحقیقاتی Equilar هر سال فهرستی شامل 200 نفر از پردرآمدترین مدیران دنیا منتشر میکند.

میزان تولید ناخالص داخلی برای هر شهروند در این شهر برابر 83 هزار و 470 دلار است و تعداد استارتآپهای آن به ازای هر هزار نفر به 8/ 1 میرسد. هزینه اجاره دفتر کار در این شهر برای یک شرکت تکنولوژی 25دلار به ازای هر فوت مربع در هفته بوده و هزینه اجاره مسکن اقامتی برابر با 968 دلار در هفته است. «تام روتلج» مدیر عامل شرکت مخابراتی Charter Communications که به خاطر ارائه خدمات در زمینه تلویزیونهای کابلی شناخته می شود، با درآمد سالانه 98 میلیون و 12 هزار و 344 پردرآمدترین مدیر عامل جهان شناخته و معرفی شده است. یک ماشین می تواند با هوش خود هر مسئله ای را که انسان قادر به حل آن است، حل نماید؟ بیشتر کارهای اولیه که درزمینه هوش مصنوعی مورد پژوهش قرار گرفت درزمینه بازیهای کامپیوتری و حل مسائل و قضیههای ریاضی بود و سرانجام واژه هوش مصنوعی اولین بار توسط آقای جان مک کارتی (که بعنوان پدر علم و دانش تولید ماشینهای هوشمند از او یاد میشود) بکار رفت. گاکوتنسوکو به معنی “یادگیری از قوانین طبیعت” است که نشان میدهد ذهن هوشمند مصنوعی ربات میتواند دانش را از مردم و طبیعت دریافت کند.

بخوان  نصب سامانه احراز هویت غیرحضوری افراد از راه دور برای مراکز متقاضی 1 بیتی

جالب است بدانید که «سافرا کتز» مدیر ارشد مالی شرکت اوراکل که از سال 2001 در هیاتمدیره این شرکت حضور دارد و نقش مشاور رئیس را به عهده دارد، پردرآمدترین مدیر زن دنیاست. در نمایشگاه CES سالهاست نشانی از اپل نیست چراکه این شرکت رویدادهای خود را بهصورت مستقل برگزار میکند اما رقبای اپل همواره از این نمایشگاه برای معرفی محصولاتشان استفاده میکنند. پنلهای مختلفی برگزار شد. وقتی در سال ۲۰۱۴ نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی با موضوع اینترنت اشیا برگزار شد، سیسکو نمایشگاه را از آن خود کرد. سونی با رونمایی از پهپادی به نام Airpeak در خلال نمایشگاه CES 2021 خود را بهعنوان یکی از بازیگران جدید بازار پهپادها معرفی کرد. سونی Airpeak میتواند برای علاقهمندان به تولید محتواهای ویدئویی و همچنین عکاسی حرفهای گزینه مناسبی برای خرید باشد. به همراه این ماسک همچنین یک کیس ارائه میشود که خود ماسک را میتوان در آن گذاشت و با استفاده از نور UV ضدعفونی کرد.

وب در سال 1989 و توسط تیم برنرزلی انگلیسی ساخته شد. در وب سایتها و اپلیکیشنهای پخش موسیقی مانند اسپاتیفای و بسیاری موارد دیگر از سیستمهای توصیهگر استفاده شده است. با پیشرفت شگفتانگیز این فناوری، این امکان را دارد که بسیاری از جنبههای زندگی را به طور شگفتانگیزی بهبود ببخشد اما از طرف دیگر نباید خطرات احتمالی آن را نادیده بگیریم. زنگ در تصویری و بدون نیاز به لمس که با ایستادن نزدیک آن، به صدا درمیآید، از دیگر اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه بود که با دوران کرونا نیز تناسب بسیاری دارد. این زنگ تصویری البته غیر از قابلیت عدم نیاز به لمس، تمام ویژگیهایی را که از یک زنگ هوشمند انتظار میرود، دارد. نرمافزار این مسواک هوشمند با گذشت زمان قادر به ارائه گزارش پیشرفت هفتگی، ماهانه و حتی سالانه خواهد بود. نرمافزار با هوش مصنوعی با یادگیری الگوهای دادههای مختلف و بینشهایی که دائماً از طریق آموزش الگوریتم تنظیم میشوند و ایجاد نرمافزارهای هوشمندتر، به سطوح هوش دست مییابند.

5. بهترين زبان برنامهنویسی برای هوش مصنوعی کدام است؟ به وجود آمدن و گسترش روزانه تکنولوژی نتیجهی کنجکاوی، خلاقیت و ظرفیت ذهنی و تکنیک انسانها برای حل مسئله است. به گفته تورینگ، انسان ها از طریق اطلاعات موجود به عنوان دلیلی استفاده می کنند تا به حل مشکلات و تصمیم گیری بپردازند. رایانه های کلاسیک که امروز از آنها استفاده می کنیم فقط می توانند اطلاعات را در بیت هایی رمزگذاری کنند که مقدار آنها ۱ یا ۰ باشد. این محصولات برای مدیریت و جلوگیری از هدر رفتن آب یا نوسان در فشار آب خانه استفاده میشوند و از مزایای آن میتوان به هوشمند بودن آنها، اتصال به اینترنت و امکان کنترل از راه دور اشاره کرد. موبایلهای هوشمند در سالهای اخیر به محبوبترین محصولات دیجیتال شخصی در سرتاسر جهان تبدیل شدهاند و سهم قابل توجهی از بازار جهانی گوشیهای موبایل را به خودشان اختصاص دادهاند. سامسونگ میگوید این روبات را همین نیمه اول امسال عرضه میکند. این شرکت میگوید که این کنترل از راه دور خورشیدی کمک میکند تا از هدر رفتن ۹۹ میلیون باتری طی هفت سالجلوگیری شود.

هزینه اجاره دفتر برای یک شرکت تکنولوژی در این شهر برابر 71 دلار برای هر فوت مربع در هفته و هزینه اجاره خانه برای اقامت کارمندان در هر هفته برابر هزار و 484 دلار است. هزینه اجاره یک دفتر کار برای یک شرکت تکنولوژی در این شهر به 34 دلار برای هر فوت مربع در هفته میرسد و این هزینه برای اجاره مسکن اقامتی در هر هفته هزار و 315 دلار است. سود 9/12 میلیارد دلاری این شرکت از فروش محصولاتش آن را به بیست و هشتمین شرکت پر سود جهان تبدیل کرده است. پاندمی همه چیز را تغییر داده و صنعت تکنولوژی هم بخشی از آن است. در کتاب نیل جرشنفلد (Neil Gershenfeld) از دانشگاه MIT، ایده فکر کردن اشیا توضیح داده شد.