شکار یک سیارک حدودا ۲۰۰ متری توسط جیمز وب

منظومه شمسی مملو از سیارک ها و اجرام سنگی کوچک است. ستاره‌شناسان در حال حاضر بیش از ۱.۱ میلیون مورد از این بقایای سنگی هستند که در روزهای اولیه منظومه شمسی تشکیل شده‌اند و شناسایی کرده‌اند. می‌رود تلسکوپ فضایی جیمز وب برای اکتشاف این اجرا در طول مسیرهای فروسرخ به پیشرفت‌های مهمی در انتظار علم می‌شود. گروهی از دانش‌آموزان داده‌اند که می‌توانند بیش‌تر پیش‌بینی‌ناپذیری برای تشخیص عملکرد کوچک و ناشناخته داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی اییک سیارک صد تا ۲۰۰ متری که قبلا ناشناخته بود، توسط یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان مردمی با استفاده از تلسکوپ فضای جیمز وب شناسایی شده است. آنها در این مطالعه از داده‌های کالیبراسیون ابزار مادون قرمز میانی (MIRI) استفاده کردند و به‌طوری یک سیارک را شناسایی کردند. این جرم احتمالاً کوچکترین جرمی است که تا به امروز توسط وب مشاهده شده است و ممکن است نمونه هایی از جرمی به طول کمتر از یک کیلومتر در کمربند اصلی سیارکها که بین مریخ و قرار دادن آنها وجود دارد، باشد. مشاهدات بیشتر برای توصیف بهتر ماهیت و ویژگی های این جرم آسمانی مورد نیاز است.

انتهای پیام



منبع

«توماس مولر»(Thomas Müller) ستاره‌شناس موسسه ماکس پلانک در حوزه فیزیک فرازمینی در آلمان گفت: ما کاملا غیرمنتظره یک سیارک کوچک را در مشاهدات ابزار کالیبراسیون مادون قرمز میانی شناسایی کردیم. این اندازه‌گیری‌های بررسی قرار می‌گیرند برخی از نمونه‌گیری‌های مادون قرمز میانی هستند که صفحه دایره البروج را هدف قرار می‌دهند و ما را نشان می‌دهند که بسیاری از موارد جدید را با این ابزارها شناسایی می‌کنند.

بخوان  مسیر ما برای توسعه فناوری، ثبت اختراع در آمریکا نیست

در جریان تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌های ابزار مادون قرمز میانی، این سیارک‌های کوچکتر و ناشناخته‌تر را در همان میدان دیدند. نتایج این تیم حاکی از آن است که به اندازه 100 تا 200 متر است، انحراف مدارکی بسیار کمی دارد و در زمان مشاهدات وب در منطقه داخلی کمربند اصلی قرار دارد.

کشف این سیارک (که تیم گمان می‌کند کوچک‌ترین سیارکی است که تا امروز توسط وب و از کوچک‌ترین اجرام کشف‌شده در کمربند اصلی است) اگر به عنوان یک کشف جدید سیارکی یکی باشد، پیام‌های مهم ما را از شکل‌گیری و شکل‌گیری منظومه شمسی درک می‌کنند. خواهد داشت. مشاهدات اختصاصی وب در آینده به اختراعات اجازه خواهد داد تا سیارک‌هایی با کوچک‌تر از یک کیلومتر مطالعه کنند. علاوه بر این، این نتیجه می‌دهد که ما می‌توانیم به طور جدی در کشف سیارک‌های جدید کمک کند. به این معناست که یک سیارک تازه کشف شده است، بیشتر مورد نیاز است.

مشاهدات وب که نشان داد این سیارک کوچک در اصل برای شکار سیارک‌های جدید طراحی نشده در واقع شامل تصاویر کالیبراسیون سیارک کمربند اصلی «(10922) 1998 BC1» بود که ستاره‌شناسان در سال 1998 آن را کشف کردند. اما تصاویر آن به دلیل فنی به دلیل روشنایی جرم هدف و موقعیت تلسکوپ خوب ثبت نشده بودند. با این وجود، داده‌های سیارک ۱۰۹۲۰ توسط این گروه جدید از روش‌های آزمایشی برای ساخت مدارهای محدود یک جرم و تخمین اندازه آن استفاده می‌شود. اعتبار این روش پیشتر برای سیارک ۱۰۹۲۰ با استفاده از ابزارهای مادون قرمز میانی همراه با داده‌های تلسکوپی زمینی و ماموریت گایا آژانس فضایی اروپا نشان داده شده بود.

بخوان  فروش Meta Quest 3 Elite Strap with Battery به دلیل نقص شارژ متوقف شد

مولر توضیح داد: نتایج ما نشان می دهد که حتی مشاهدات شکست خورده وب نیز ممکن است از نظر علمی مفید باشد، ذهن درست و کمی شانس داشته باشید. جرم رد ما در کمربند اصلی سیارک‌ها قرار دارد، اما دیدن این باورنکردنی را می‌توان با فاصله بیش از صد میلیون کیلومتری انجام داد.

تلسکوپی فضای جیمزوب وب یک سیارک ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری ناشناخته را شناسایی کرده است.