آینده انرژی خورشیدی تحت حمایت بیل گیتس رقم می‌خورد

انتهای پیام



منبع

توجه مردم نیز جلب می‌شود. ماه گذشته، وزارت انرژی فاش کرد که شرکت کیوبیک پی‌وی شرکت اصلی این صنعت در مرکز تحقیقات جدید موسسه فناوری ماساچوست خواهد بود.

فرانک ون میرلو (Frank van Mierlo) شرکت سازنده کیوبیک پی‌وی می‌گوید که ساختار شیمیایی پروسکایت و روش ساخت کم‌هزینه‌ای آن به عنوان لایه سیلیکونی به معنای اقتصادی بودن محصولات این شرکت است.

چالش های پیش رو

مارتین گرین (مارتین گرین)، رئیس مرکز استرالیایی فتوولتائیک پیشرفته، می‌گوید که سلول‌های خورشیدی دو لایه‌ای بر سیلیکن ممکن است پیشرفت بیشتری در حوزه فناوری‌های خورشیدی داشته باشند، اگر چه در حال حاضر به اندازه کافی از محیط آزمایشگاه خوب کار نمی‌کنند.

این شرکت در حال حاضر در حال حاضر در حال حاضر در حال نگارش صفحات خورشیدی جدید متشکل از یک لایه پایینی سیلیکونی و یک لایه بالای پروسکایت است که بازدهی ۳۰ درصدی را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت تحت حمایت بیل گیتس قصد دارد صفحات پروسکایت را تجاری سازی کند و هدف از این کار در قرار دادن انرژی خورشیدی است. شرکت کیوبیک‌پی‌وی(CubicPV) در ماساچوست و تگزاس، توسط شرکت «Breakthrough Energy Ventures» گیتس پشتیبانی می‌شود.

یک فناوری تحت حمایت بیل گیتس می‌تواند آینده انرژی خورشیدی را رقم بزند.

این شرکت در حال جستجو برای یافتن مکانی برای ساخت کارخانه ویفر سیلیکونی ۱۰ گیگاواتی در ایالات متحده است.

ون میرلو می‌گوید: صفحات دو لایه نیروی بیشتر از خورشید می‌سازند و هر تأسیسات خورشیدی را قوی‌تر کرده و جهان را برای توانایی‌ترین محیط زیست آب و هوا را بهبود می‌بخشند.

بخوان  اپل در فکر تولید همزمان آیفون ۱۴ در چند کشور

زمانی که از زمان ارائه اولین سلول‌های پروسکایت‌ها، پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود، اما تنها داده‌های میدانی از چنین سلول‌های چند لایه نشان می‌دهند که این سلول‌ها تنها چند ماه در فضای باز دوام می‌آورند، حتی اگر به دقت محصور شوند.

پروسکایت هالید سرب در این رقابت بهترین عملکرد را دارند، اما بیشتر در تلاش هستند تا ترکیبات دیگری را برای جلوگیری از سمیت سرب فرموله کنند.

گرین ادامه داد: سوال اصلی این است که آیا سلول‌های خورشیدی دو لایه پروسکایت/سیلیکون به پایداری برای مصارف تجاری دست پیدا می‌کنند؟

آیا کیوبیک پی‌وی می‌تواند این چالش را دور بزند؟ پاسخ این سوال را تنها گذر زمان مشخص می‌کند.

این سازمان‌ها با ترکیبی از اتوماسیون و هوش مصنوعی برای بهبود قابل توجه تولید و توسعه صفحات دو لایه (تاندم) استفاده می‌کنند.

پروسکایت‌ها هنوز از نظر هزینه و دوام با روبرو هستند.