برخی با اشتیاق ربات ها را به عنوان اعضای تیم پذیرفتند، حتی به آنها نام انسانی می دادند و به شوخی می گفتند که این ربات در حال گذراندن یک روز مریضی است که کار خود را متوقف کرده است. این گروه همچنین از کاهش بار کاری خود از طریق RPA قدردانی کردند.
در حد وسط، کارمندانی که رباتهای نرمافزاری را به عنوان ابزار مینگرند، تمایل به پذیرش داشتند، اما در مورد تغییرات در حجم کاری و عملکرد ربات خود تردید داشتند. آنها تمایلی به ارائه همکاری کامل با تیم اتوماسیون برای پیکربندی وظایف روباتها که عواقبی برای نقشهای آنها داشته باشد، نداشتند.
کارمندان همچنین می توانند در نهایت مجبور به انجام وظایف اضافی شوند، کاری که قبلاً توسط کارکنان جایگزین شده توسط RPA تکمیل می شد. به طور متناقض، تعداد کارکنان انسانی کمتر می تواند منجر به افزایش حجم کار به جای کاهش مورد انتظار شود.
نقل قول: اگر همکار شما ربات باشد چه؟ بهره برداری از مزایای اتوماسیون محل کار بدون بیگانگی کارکنان (2023، 10 ژانویه) بازیابی شده در 10 ژانویه 2023 از
نیاز کسبوکارها برای انطباق با خواستههای محل کار ناشی از همهگیری COVID-19 وجود دارد پذیرش را تسریع کرد فناوری های دیجیتال، با پیامدهای روشن برای مشاغل و کارگران.
در نقطه مقابل این طیف، کسانی که رباتهای نرمافزاری را بهعنوان توانمندکنندههای نوآوری مینگرند، فرصتهای RPA و مزایای استفاده از روباتها برای بهبود کیفیت کار را میبینند.
به طور مشابه، با تغییر کارمندان از ترکیبی از وظایف پیش پا افتاده و پیچیده به کارهای عمدتاً پیچیده، تنوع در کار آنها کاهش می یابد. این می تواند منجر به احساس شود در محل کار بیگانه شده استیا احساسی که آنها بر نقش خود کنترل ندارند.
اما اینکه چقدر کارکنان در مورد تهدید اتوماسیون نگران هستند – و این ترس ها چقدر واقعی هستند – می تواند پیامدهایی فراتر از خود تغییرات تکنولوژیکی برای محل کار داشته باشد.
کسانی که رباتهای نرمافزاری را قبل از معرفی بهعنوان یک بار و تهدید در نظر میگرفتند، نسبت به تجربه خود با RPA دیدگاه منفی داشتند. آنها نگران امنیت شغلی خود بودند، نسبت به اضافه شدن مسئولیت بیشتر به حجم کاری خود واکنش های منفی داشتند و از عملکرد روبات ها ناراضی بودند.
کارفرمایان باید زمان بگذارند تا درک کنند که کارکنان مختلف چه احساسی نسبت به معرفی ابتکارات اتوماسیون دارند. و آنها باید ایده های کارکنان را برای افزایش مزایای کلی اتوماسیون در نظر بگیرند.
این دیدگاه های مختلف در مورد اتوماسیون در تحقیقات ما واضح بود. ما با کارمندان و اعضای تیم اتوماسیون در یک موسسه مالی در نیوزلند در مورد برداشت ها و پاسخ های آنها به RPA و روبات های نرم افزاری مصاحبه کردیم.
جای تعجب نیست که سازمان ها از RPA برای آن استقبال کرده اند هزینه و مزایای بهره وری، اما بدون چالش نیست. از آنجایی که RPA با برنامههای مختلف تعامل دارد، برای مثال، زمانی که یکی از برنامهها خراب میشود، میتواند خراب شود سیستم های زیربنایی ارتقا یافته است و رابط کاربری تغییر می کند.
درس هایی برای کارمندان و کارفرمایان
ادراکات و پاسخها به RPA را میتوان بر اساس دیدگاههای کارکنان از روباتهای نرمافزاری بهعنوان بار و تهدید، ابزار، همتیمی یا توانمندسازهای نوآور طبقهبندی کرد.
RPA همچنین یک شمشیر دولبه برای کارمندان است. از یک طرف، با انجام کارهای روزمره و تکراری که به روبات های نرم افزاری برون سپاری می شوند، کارگران می توانند روی کارهای پیچیده تری تمرکز کنند که نیازمند مهارت های “نرم”، همدلی و قابلیت های تصمیم گیری.
این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.