اگر همکار شما ربات باشد چه؟ استفاده از مزایای اتوماسیون محل کار بدون بیگانگی کارکنان

برخی با اشتیاق ربات ها را به عنوان اعضای تیم پذیرفتند، حتی به آنها نام انسانی می دادند و به شوخی می گفتند که این ربات در حال گذراندن یک روز مریضی است که کار خود را متوقف کرده است. این گروه همچنین از کاهش بار کاری خود از طریق RPA قدردانی کردند.

در حد وسط، کارمندانی که ربات‌های نرم‌افزاری را به عنوان ابزار می‌نگرند، تمایل به پذیرش داشتند، اما در مورد تغییرات در حجم کاری و عملکرد ربات خود تردید داشتند. آنها تمایلی به ارائه همکاری کامل با تیم اتوماسیون برای پیکربندی وظایف روبات‌ها که عواقبی برای نقش‌های آن‌ها داشته باشد، نداشتند.

کارمندان همچنین می توانند در نهایت مجبور به انجام وظایف اضافی شوند، کاری که قبلاً توسط کارکنان جایگزین شده توسط RPA تکمیل می شد. به طور متناقض، تعداد کارکنان انسانی کمتر می تواند منجر به افزایش حجم کار به جای کاهش مورد انتظار شود.

نقل قول: اگر همکار شما ربات باشد چه؟ بهره برداری از مزایای اتوماسیون محل کار بدون بیگانگی کارکنان (2023، 10 ژانویه) بازیابی شده در 10 ژانویه 2023 از

نیاز کسب‌وکارها برای انطباق با خواسته‌های محل کار ناشی از همه‌گیری COVID-19 وجود دارد پذیرش را تسریع کرد فناوری های دیجیتال، با پیامدهای روشن برای مشاغل و کارگران.

در نقطه مقابل این طیف، کسانی که ربات‌های نرم‌افزاری را به‌عنوان توانمندکننده‌های نوآوری می‌نگرند، فرصت‌های RPA و مزایای استفاده از روبات‌ها برای بهبود کیفیت کار را می‌بینند.

به طور مشابه، با تغییر کارمندان از ترکیبی از وظایف پیش پا افتاده و پیچیده به کارهای عمدتاً پیچیده، تنوع در کار آنها کاهش می یابد. این می تواند منجر به احساس شود در محل کار بیگانه شده استیا احساسی که آنها بر نقش خود کنترل ندارند.

بخوان  ماموریت ناسا برای تغییر مدار یک سیارک فراتر از تصور ظاهر شد

اما اینکه چقدر کارکنان در مورد تهدید اتوماسیون نگران هستند – و این ترس ها چقدر واقعی هستند – می تواند پیامدهایی فراتر از خود تغییرات تکنولوژیکی برای محل کار داشته باشد.

کسانی که ربات‌های نرم‌افزاری را قبل از معرفی به‌عنوان یک بار و تهدید در نظر می‌گرفتند، نسبت به تجربه خود با RPA دیدگاه منفی داشتند. آنها نگران امنیت شغلی خود بودند، نسبت به اضافه شدن مسئولیت بیشتر به حجم کاری خود واکنش های منفی داشتند و از عملکرد روبات ها ناراضی بودند.

کارفرمایان باید زمان بگذارند تا درک کنند که کارکنان مختلف چه احساسی نسبت به معرفی ابتکارات اتوماسیون دارند. و آنها باید ایده های کارکنان را برای افزایش مزایای کلی اتوماسیون در نظر بگیرند.

ارائه شده توسط The Conversation


این دیدگاه های مختلف در مورد اتوماسیون در تحقیقات ما واضح بود. ما با کارمندان و اعضای تیم اتوماسیون در یک موسسه مالی در نیوزلند در مورد برداشت ها و پاسخ های آنها به RPA و روبات های نرم افزاری مصاحبه کردیم.

هوش مصنوعی

مجموعه داده‌هایی که برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شوند ممکن است افراد مسن را کمتر نشان دهند. اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

جای تعجب نیست که سازمان ها از RPA برای آن استقبال کرده اند هزینه و مزایای بهره وری، اما بدون چالش نیست. از آنجایی که RPA با برنامه‌های مختلف تعامل دارد، برای مثال، زمانی که یکی از برنامه‌ها خراب می‌شود، می‌تواند خراب شود سیستم های زیربنایی ارتقا یافته است و رابط کاربری تغییر می کند.

درس هایی برای کارمندان و کارفرمایان

ادراکات و پاسخ‌ها به RPA را می‌توان بر اساس دیدگاه‌های کارکنان از روبات‌های نرم‌افزاری به‌عنوان بار و تهدید، ابزار، هم‌تیمی یا توانمندسازهای نوآور طبقه‌بندی کرد.

RPA همچنین یک شمشیر دولبه برای کارمندان است. از یک طرف، با انجام کارهای روزمره و تکراری که به روبات های نرم افزاری برون سپاری می شوند، کارگران می توانند روی کارهای پیچیده تری تمرکز کنند که نیازمند مهارت های “نرم”، همدلی و قابلیت های تصمیم گیری.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

RPA به نرم‌افزاری اطلاق می‌شود که با برنامه‌های مختلف مانند سیستم حقوق و دستمزد یا وب‌سایت، به همان روشی که یک انسان تعامل می‌کند، تعامل دارد.

کارگر 24 ساعته

روبات‌های نرم‌افزاری – به اصطلاح زنبورهای کارگر RPA – می‌توانند کارهای پیش پا افتاده، تکراری و مبتنی بر قوانین مانند انتقال، وارد کردن و استخراج داده ها، تطبیق حسابداری و پردازش خودکار درخواست ایمیل. و آنها می توانند این کار را با کسری از هزینه استخدام افراد واقعی انجام دهند.

ما دریافتیم که واکنش‌ها به RPA تحت تأثیر آن چیزی است که کارمندان تصور می‌کردند عواقب روبات‌های نرم‌افزاری روی شغل‌شان باشد. به نوبه خود، این امر بر همکاری آنها با تیم اتوماسیون، نگرش آنها نسبت به تغییر در وظایف و فرآیندهای کاری، و در نهایت تعامل آنها با روبات های نرم افزاری تأثیر گذاشت – از جمله نحوه قضاوت آنها در مورد عملکرد ربات ها.

از سوی دیگر، برخی از ربات‌های نرم‌افزاری احساس خطر می‌کنند زیرا به طور کلی بهره‌ورتر هستند، خطاهای کمتری مرتکب می‌شوند و آنقدر هزینه نکنید به عنوان کارکنان انسانی

ما تحقیق جدید بررسی کرد که کارکنان در مورد معرفی “اتوماسیون فرآیند رباتیک” چه احساسی دارند (RPA) به محل کار. ما همچنین بررسی کردیم که چگونه تمایل به پذیرش این فناوری‌های جدید بر ارزیابی کارمندان از ربات‌های نرم‌افزاری و کار آنها تأثیر گذاشته است.

بنابراین، جای تعجب نیست که کارمندانی که ربات‌های نرم‌افزار را به‌عنوان توانمندسازها یا هم تیمی‌های نوآورانه می‌نگرند، تمایل دارند با تیم اتوماسیون همکاری نزدیک داشته باشند تا بهترین راه را برای ادغام ربات‌ها و بهبود عملکرد آنها بیابند.

برخی از سطوح اتوماسیون برای مشاغل اجتناب ناپذیر است. برای استفاده از مزایای RPA بدون بیگانه کردن کارکنان، سازمان‌ها باید به وضوح و اغلب ارتباط برقرار کنند و اسطوره‌های روبات‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را زودتر از بین ببرند تا از سوء تفاهم‌های غیرضروری توسط کارکنان جلوگیری شود.

این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.گفتگو

ترس و اشتیاق