متا در حال به روز رسانی روشی است که تبلیغات خود را به کاربران ارائه می دهد تا تجربه مثبت تری ایجاد کند. این تغییرات را میتوان به دو بخش تقسیم کرد: یکی نحوه شرکتهایی را که کاربران نوجوان را هدف قرار میدهند محدود میکند، در حالی که هدف دیگر این است که کارها را «عادلانهتر» و کمتر تبعیضآمیز کنند.
به نظر میرسد متا شرکتها را مجبور میکند تا تبلیغات خود را بیشتر تعمیم دهند، بهجای اینکه به یک گروه خاص توجه کنند. از فوریه، تبلیغکنندگان این کار را انجام خواهند داد دیگر نمی تواند نوجوانان را هدف قرار دهد (در برگه جدید باز می شود) بر اساس جنسیت آنها در فیس بوک یا اینستاگرام. تبلیغکنندگان فقط میتوانند از سن و موقعیت مکانی کاربر به عنوان معیار خود استفاده کنند. این تشدید قوانین از مشابهی پیروی می کند به روز رسانی از سال 2021 که تبلیغکنندگان را از هدف قرار دادن کاربران زیر سن قانونی بر اساس علایق و فعالیتهایشان در سایر برنامهها محدود میکرد.
و در ماه مارس، به نوجوانان ابزارهای بیشتری در Ad Topic Controls داده می شود تا «انواع تبلیغاتی را که در فیس بوک و اینستاگرام می بینند مدیریت کنند». به نظر نمی رسد که آنها به طور کلی نمی توانند تبلیغات را مشاهده کنند. دوست داشته باشیم یا نه، نوجوانان همچنان با آنها روبرو خواهند شد. اما حداقل، آنها میتوانند در هر کدام از برنامهها به تنظیمات تبلیغات بروند و دیدن کمتر را انتخاب کنند تا تعداد آگهیهای تبلیغاتی را به حداقل برسانند.
مبارزه با تبعیض
این آپدیت دوم (در برگه جدید باز می شود) بر روی سیستم جدید کاهش واریانس متا (VRS) تمرکز خواهد کرد تا “توزیع عادلانه تبلیغات” را در پلتفرم های خود ایجاد کند. یعنی آنهایی که به مسکن، اشتغال و اعتبار در ایالات متحده مربوط می شوند.
VRS پس از اینکه این شرکت یک دعوای حقوقی را با این شرکت حل و فصل کرد وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) (در برگه جدید باز می شود) به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه «در نقض قانون مسکن عادلانه (FHA) در تبلیغات تبعیض آمیز شرکت کرده است.» ظاهراً متا به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که تبلیغات را به گروههای خاصی از مردم «بر اساس نژاد، رنگ، مذهب و جنسیت» در میان معیارهای دیگر نشان ندهند.
گفته میشود که فناوری پشت VRS از شکل جدیدی از یادگیری ماشینی برای ارائه تبلیغاتی استفاده میکند که «مخاطب هدف واجد شرایط را با دقت بیشتری منعکس میکنند». مطابق با متا (در برگه جدید باز می شود)، این سیستم ابتدا با ارسال آگهی های مسکن برای طیف گسترده ای از مردم کار می کند. از آنجا، «سن، جنس و توزیع تخمینی نژاد/قومیت» افرادی را که با آگهی مذکور مواجه شده اند، اندازه گیری می کند.
سپس VRS یافتههای خود را با اندازهگیریهای افرادی که «به طور گستردهتری واجد شرایط دیدن آگهی هستند» مقایسه میکند. اگر هر گونه مغایرتی را تشخیص دهد، سیستم خود را به گونه ای تنظیم می کند که منصفانه تر باشد تا افراد مستثنی نشوند.
حفظ حریم خصوصی
حریم خصوصی برای VRS بسیار مهم است. اندازهگیریهای انجامشده توسط سیستم شامل «صدای حریم خصوصی متفاوت» میشود تا سیستم را از یادگیری و حفظ آن اطلاعات باز دارد تا بر روی اطلاعات خاصی عمل نکند. همچنین به سن، جنسیت یا نژاد واقعی افراد دسترسی نخواهد داشت زیرا دادهها همه تخمینها هستند.
به نظر می رسد وزارت دادگستری از این تغییرات بسیار خوشحال است. دامیان ویلیمز، وکیل دادگستری ایالات متحده گفت که وزارت دادگستری از همکاری متا با دولت و “برداشتن اولین گام ها در جهت رسیدگی به سوگیری الگوریتمی” قدردانی می کند.
در حال حاضر، VRS فقط با تبلیغات مسکن در ایالات متحده کار می کند، اما برنامه هایی برای گسترش هر دو آگهی استخدامی و اعتباری در اواخر امسال وجود دارد. ما از شرکت پرسیدیم که آیا همه این تغییرات انحصاری ایالات متحده است یا در سطح جهانی اجرا می شود. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.
در حالی که متا سیاست تبلیغاتی خود را بهتر می کند چیز خوبی است، برخی از ما ترجیح می دهیم هیچ کدام را نداشته باشیم. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، حتما بررسی کنید لیست بهترین مسدود کننده های تبلیغاتی TechRadar برای سال 2023