سیاست تبلیغاتی جدید متا بیشتر از حریم خصوصی نوجوانان محافظت می کند و با تبعیض مقابله می کند


متا در حال به روز رسانی روشی است که تبلیغات خود را به کاربران ارائه می دهد تا تجربه مثبت تری ایجاد کند. این تغییرات را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: یکی نحوه شرکت‌هایی را که کاربران نوجوان را هدف قرار می‌دهند محدود می‌کند، در حالی که هدف دیگر این است که کارها را «عادلانه‌تر» و کمتر تبعیض‌آمیز کنند.

به نظر می‌رسد متا شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا تبلیغات خود را بیشتر تعمیم دهند، به‌جای اینکه به یک گروه خاص توجه کنند. از فوریه، تبلیغ‌کنندگان این کار را انجام خواهند داد دیگر نمی تواند نوجوانان را هدف قرار دهد (در برگه جدید باز می شود) بر اساس جنسیت آنها در فیس بوک یا اینستاگرام. تبلیغ‌کنندگان فقط می‌توانند از سن و موقعیت مکانی کاربر به عنوان معیار خود استفاده کنند. این تشدید قوانین از مشابهی پیروی می کند به روز رسانی از سال 2021 که تبلیغ‌کنندگان را از هدف قرار دادن کاربران زیر سن قانونی بر اساس علایق و فعالیت‌هایشان در سایر برنامه‌ها محدود می‌کرد.

و در ماه مارس، به نوجوانان ابزارهای بیشتری در Ad Topic Controls داده می شود تا «انواع تبلیغاتی را که در فیس بوک و اینستاگرام می بینند مدیریت کنند». به نظر نمی رسد که آنها به طور کلی نمی توانند تبلیغات را مشاهده کنند. دوست داشته باشیم یا نه، نوجوانان همچنان با آنها روبرو خواهند شد. اما حداقل، آن‌ها می‌توانند در هر کدام از برنامه‌ها به تنظیمات تبلیغات بروند و دیدن کمتر را انتخاب کنند تا تعداد آگهی‌های تبلیغاتی را به حداقل برسانند.

اسکرین شات هایی از محافظت های جدید نوجوانان فیس بوک

(اعتبار تصویر: آینده)

مبارزه با تبعیض



منبع