لاستیک‌هایی که درون خود «زنجیر چرخ» دارند



شرکت هیوندای از لاستیک‌های جدید و ابداعی خود با زنجیر چرخ داخلی رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت هیوندای طرحی از چرخ و لاستیک ارائه می دهد که دارای زنجیر چرخ داخلی است، سیستمی که با فشار یک دکمه باز و جمع آوری می شود و به طور معمول بالقوه به روند و پردردسر بستن و باز کردن زنجیر سنتی چرخش در شرایط برف و بوران پایان می دهد. می دهد.

هر یک از این لاستیک‌ها دارای شش شیار و فرورفتگی در سراسر سطح خود هستند که با شش سیم تعبیه درون این شیارهای لاستیک قرار دارند. داخل این شیارها سیم‌های زنجیر مانند ضخیمی وجود دارد که به خوبی به سمت داخل آج لاستیک جمع می‌شود.

این آلیاژها با استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار فشرده می‌شوند که می‌شوند با جریان برق فعال می‌شوند و جریان الکتریکی از آنها عبور می‌کند، باز می‌شوند.

درببربره وقتی جadahehndhe meی‌شwd wh nیahز bhah زnجیnجیer زrah thجhud ehdhhd esshd ، thaneha ک یک ک ک ک ک ک فش فش ،hdhdhdhdhdhd بدین ترتیب آلیاژ حافظه‌دار به شکل اولیه باز می‌شود و از سطح بالاتر می‌رود و رانندگی در برف را آسان می‌کند. بنابراین دیگر خبری از دردسر بستن زنجیر چرخ زیر برف و باران و یخ زدن انگشتان نیست.

هیوندای می‌گوید، این سیستم به عنوان یک مزیت جانبی می‌تواند برای افزایش نسبت به فرا رسیدن زمان لاستیک‌های جدید نیز عمل کند، چرا که وقتی آج لاس از بین برود و زمان تعویض فرا می‌رسد، آلیاژهای زنجیر چرخ داخلی آن در حالت عادی هویدا خواهند شد. و متوجه می‌شود که باید چرخ‌ها را تعویض کند.

بخوان  مایکروسافت تسترهای بی باک ویندوز 12 را با درایوهای فلش رایگان مسلح می کند

اما او معتقد است که این مفهوم هنوز در حد یک ایده است و ممکن است زمان زیادی تا آن طول بکشد.

جون مو پارک، رئیس تیم توسعه شاسی پیشرفته هیوندای می‌گوید: این نوآوری که امیدواریم روزی در خودروهای هیوندای و کیا معرفی شود، نشان می‌دهد که ما را به تبدیل فناوری‌های پیشرفته به راه‌حل‌های واقعی برای مشتریان می‌رساند.

در واقع، از آنجایی که کل مجموعه چرخ‌ها به طراحی مجدد و با اتصالات الکتریکی متکی است، برای تحقق این امر نیاز به انجام کارهای خاص، هم از هیوندای و هم از تولیدکنندگان تایر است.

برای افرادی که نیاز به رانندگی در شرایط بر یا یخبندان دارند، این فناوری می‌تواند یک آسودگی بزرگ و یک نجات دهنده واقعی باشد.

هیوندای می‌گوید که این فناوری در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به تولید می‌رسد و هیوندای/کیا قصد دارد این فناوری را توسعه دهد، آزمایش‌های دوام و عملکرد و بررسی قوانین در نظر گرفته شود.

در هر این ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است که امیدواریم زودتر آن را ببینیم. در حال حاضر می‌توانم ویدیوی مفهومی آن را به تماشای خود بنشینم.

انتهای پیام



منبع