از زمانی که ایلان ماسک در پایان ماه اکتبر مسئولیت این سمت را بر عهده گرفت، در توییتر تا حدودی پرفراز و نشیب بوده است، و تمرکز زیادی بر روی تغییرات بحث برانگیز در طرح اشتراک آبی توییتر صورت گرفته است. اکنون توییتر اعلام کرده است که این طرح از روز دوشنبه دوباره راه اندازی می شود.
در توییتی از حساب رسمی آن (در برگه جدید باز می شود)توییتر تایید کرد که هزینه توییتر آبی 8 دلار در ماه باقی خواهد ماند، اما در صورت ثبت نام از طریق iOS (با احتساب مالیات اپ استور اپل) به 11 دلار در ماه می رسد. قیمت گذاری بین المللی برای برآمدگی iOS هنوز تایید نشده است، اما این طرح در حال حاضر 7 پوند در ماه در بریتانیا و 7 دلار استرالیا در استرالیا هزینه دارد.
یکی از مهمترین تغییراتی که در توییتر آبی در مورد آن صحبت می شود این است که تأیید اعتبار در آن قرار می گیرد. در اطلاعیه جدید آمده است که مشترکین آبی با شماره تلفن تایید شده پس از تایید حسابشان یک تیک آبی دریافت می کنند، بنابراین به نظر می رسد که نوعی بررسی دستی نیز در حال انجام است.
ما از دوشنبه @TwitterBlue را راهاندازی میکنیم – برای دسترسی به ویژگیهای مختص مشترکین، از جمله علامت آبی 🧵 pic.twitter.com/DvvsLoSO50 در وب با 8 دلار در ماه یا در iOS با 11 دلار در ماه مشترک شوید.10 دسامبر 2022
آنچه کسب می کنید
توییتر همچنین میگوید که توییتهای مشترکان آبی در پاسخها، اشارهها و جستجو در اولویت قرار خواهند گرفت. کسانی که هزینه ماهانه را پرداخت می کنند، تبلیغات کمتری را نیز می بینند و می توانند ویدیوهای طولانی تری پست کنند، و همچنین در حین آزمایش، به ویژگی های جدید دسترسی زودهنگام خواهند داشت.
دیگر ویژگیهای توییتر که قرار است مختص مشترکین Blue باشد، امکان ویرایش توییتها، ارسال ویدیو با کیفیت 1080p و دسترسی به حالت خواننده است که تجزیه توییتها و موضوعات را بر روی صفحه آسانتر میکند.
در همین حال، برچسبهای “رسمی” که روی برخی حسابها ظاهر شده است به چک مارک طلایی برای مشاغل و چک مارک خاکستری برای حسابهای دولتی و “چند جانبه” تغییر میکند. هنوز مشخص نیست برای کاربرانی که قبلاً تحت سیستم قدیمیتر تأیید شدهاند چه اتفاقی میافتد.
تجزیه و تحلیل: توییتر 2.0 شروع به کار کرد
ایلان ماسک بهعنوان رئیس اسپیسایکس، تسلا و اکنون توییتر، مطمئناً نظرات متفاوتی دارد – اما هیچ بحثی وجود ندارد که او دوست دارد با تغییرات و نوآوریهای خود سریع حرکت کند. ما در چند ماه گذشته انواع آزمایش ها و ترفندها را در توییتر دیده ایم.
وقتی صحبت از توییتر آبی و فرآیند تأیید به میان می آید، می توان استدلال کرد که ماسک خیلی سریع حرکت کرده است. در حالی که توییتر بلو قبل از ورود او در دسترس بود، ارائه یک تیک آبی به مشترکین و همچنین افزایش قیمت برای کسانی که از طریق آیفون یا آی پد خود ثبت نام می کنند، آن را گیج کننده تر و بحث برانگیزتر کرده است.
داشتن ویژگیهای اضافی که هزینه دارد منطقی است – در هر حال توییتر به درآمد نیاز دارد – اما تأیید در ابتدا قرار بود راهی برای تأیید هویت و قابلیت اعتماد در توییتر باشد. اکنون، هر کسی که توانایی خرید آن را داشته باشد، می تواند آن را بخرد، که جذابیت داشتن آن علامت آبی را کمرنگ می کند.
باید منتظر ماند و دید که این تغییرات چگونه بر شبکه اجتماعی تاثیر می گذارد و آیا طرح بزرگ ماسک برای توییتر 2.0 می تواند به واقعیت تبدیل شود. بدون شک، با ادامه تکامل پلتفرم، موارد بیشتری نیز در راه است.