بهره گیری همزمان از انرژی باد و خورشید

ایده ساخت این سیستم زمانی به دکتر الکساندر سوما(Alexander Suma) شرکت پاورنست که در مقطع دکترا در دانشگاه میامی تحصیل می‌کرد. از تعداد سیستم‌های تهویه‌ای که تمام روز در محله‌اش کار می‌کردند، حیرت‌زده شد. با وجود شش میلیون نفری که در میامی آفتابی زندگی می‌کنند و همگی بی‌وقفه سیستم‌های تهویه خود را به کار می‌گیرند، دکتر سوما می‌دانست که زمان راه‌حلی بهتر است و آن جا بود که ایده ساخت پاورنست به ذهن او رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، آیا در ساختمان بلندی سکونت نیاز به انرژی انرژی دارید؟ پاورنست(PowerNEST) یک سیستم تولیدکننده انرژی پذیرنده است که روی بام قرار می‌گیرد و می‌توان ساختمان متوسط ​​را به طور کامل یک انرژی تا بلند مدت تأمین کرد.

هر ساختمان مسکونی، تجاری یا عمومی با سقف مستح پنج طبقه یا بلندتر می‌تواند پاورنست را نصب کند. حداقل فضای 55 متر مربع (55 متر مربع) برای نصب یک واحد از آن مورد نیاز است، اما در فضای اختصاصی بیشتر خروجی انرژی آن نیز افزایش می‌یابد. پاورنست یک راه حل عالی برای ساختمان های شهری و محصور در خشکی است و در مناطق ساحلی یا جزایر نیز می تواند روی پشت بام ساختمان های کمتر از پنج طبقه کار کند.

علاوه بر آن، سر و صدای این سیستم‌ها با تمام قوانین ساختمانی همخوانی دارد و ارتعاشات آزاردهنده‌های آن صفر است. توربین‌های بادی می‌توانند در برابر بادهایی با سرعت ۶۰ متر در مقاومت مقاومت کنند.

پاورنست شش برابر بیشتر از صفحات خورشیدی معمولی انرژی تولید می‌کند. این سیستم از اثر ونتوری(Venturi) استفاده می‌کند تا ۴۰ تا ۶۰ درصد جریان باد را افزایش دهد. این معناست که می‌توان از یک نسیم خفیف نیز انرژی تولید کند. اثر ونتوری اثر فشار در سیالی است که از یک لوله باریک می‌کند.

بخوان  "جیمز وب" فصل از نجوم را آغاز کرد

کاهش هزینه قبوض برق

این سیستم نه تنها هزینه‌ی قبض برق را می‌دهد، بلکه یک راه حل سازگار با محیط زیست برای تامین انرژی خانه‌ها است. پاورنست به ساختمان‌ها کمک می‌کند تا با استانداردهای جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای مطابقت داشته باشند.

یک سیستم جدید تولید انرژی می‌تواند انرژی خورشیدی و بادی را به طور همزمان کند. این سیستم متشکل از صفحات خورشیدی پیشرفته و توربین‌های بادی است.

انتهای پیام



منبع

پاورنست جلوه‌گاهی از فناوری‌های بادی و خورشیدی است که برای ساختمان‌های پنج طبقه یا بیشتر از آن انرژی می‌کند که به گفته وب سایت این شرکت با قوانین و استانداردهای اروپا مطابقت دارد.

صفحات خورشیدی پیشرفته در دو جهت چیده شده اند تا در هنگام خنک شدن توسط هوا از رو و زیر انرژی تولید کنند. ترکیب باد هوشمند و خورشید در پاورنست انرژی را نسبت به سایر سیستم‌های موجود در منطقه تولید می‌کند.

علاوه بر آن، این سیستم یک سایبان خورشیدی دو رو دارد که نور خورشید را در زوایای مختلف نسبت به صفحات خورشیدی معمولی جذب می کند. کل سیستم را می‌توان برای بهینه‌سازی جذب انرژی در شرایط آب و هوای محلی تطبیق داد. به صورت بیصدا، انرژی کافی برای تامین برق یک ساختمان مسکونی مسکونی ۱۵ طبقه را تولید کنید.