اگر یک نوآوری در فناوری وجود داشته باشد که حسابهای بانکی ما در سال 2024 به آن نیاز نداشتند، آن یک ربات گفتگوی آمازون با دانش بینهایت از مجموعه خریدهای فوری سایت است. اما متأسفانه برای پس انداز ما، این دقیقاً همان چیزی است که به شکل Rufus به ما داده شده است.
آمازون می گوید ربات چت Rufus آن است اکنون در ایالات متحده به صورت بتا برای “زیر مجموعه کوچکی از مشتریان” که از برنامه تلفن همراه آن استفاده می کنند راه اندازی شده است، اما “به تدریج در هفته های آینده برای مشتریان بیشتری در ایالات متحده عرضه خواهد شد”. Rufus ظاهراً “یک دستیار خرید متخصص” است که در کاتالوگ محصولات آمازون آموزش دیده است و به پاسخگویی به سوالات شما به صورت مکالمه کمک می کند.
به جای جستجو در گوگل برای مشاوره بیشتر در مورد تفاوتهای بین کفشهای دویدن در مسیر و جاده، ایده این است که به جای آن میتوانید به دنبال نشانگرها در برنامه آمازون باشید و Rufus با پاسخها ظاهر میشود.
هنوز مشخص نیست که این پاسخها چقدر خوب هستند، زیرا آمازون میگوید این پاسخها از «ترکیبی از کاتالوگ محصولات گسترده، بررسیهای مشتریان، پرسش و پاسخهای جامعه، و اطلاعات از سراسر وب» میآیند. با توجه به کیفیت متغیر بررسی های آمازون و تمایل چت ربات های هوش مصنوعی به توهم، ممکن است همچنان بخواهید تحقیقات خود را با برخی منابع خارجی ارجاع دهید.
با این حال، این یک نگاه اولیه به آینده خرید است، زیرا خرده فروشان به دنبال آن هستند تا شما را با تمام اطلاعات مورد نیاز خود مسلح کنند تا بتوانید پول بیشتری را با آنها خرج کنید. آمازون میگوید که اگر در صفحه محصول هستید، سؤالات میتواند به اندازه «هدایای خوب برای روز ولنتاین چیست؟» باشد، اما همچنین به اندازه «آیا در دست گرفتن این مته شارژی آسان است؟» باشد.
نحوه پیدا کردن و استفاده از Rufus
در حال حاضر، Rufus فقط برای “مشتریان انتخابی در زمانی که برنامه خرید آمازون خود را به روز می کنند” در دسترس است. اما اگر در ایالات متحده زندگی میکنید و میخواهید این کار را انجام دهید، ارزش آن را دارد که برنامه iOS یا Android خود را بهروزرسانی کنید تا ببینید آیا شما یکی از اولین انتخابشدهها هستید یا خیر.
اگر هستید، نوار بالای برنامه اکنون باید عبارت «جستجو یا سؤال بپرسید» را نشان دهد. اینجاست که میتوانید سؤالات مکالمهای را به روفوس بپرسید، مانند «هنگام خرید هدفون به چه نکاتی توجه کنیم؟»، یا اعلانهایی مانند «بهترین اسباببازیهای دایناسور برای یک کودک 5 ساله» یا «من میخواهم یک باغ سرپوشیده راهاندازی کنم».
امکان پرسیدن سؤالات خاص در مورد محصولات در صفحات محصول آنها نیز مفید به نظر می رسد، اگرچه این عملاً تنها خلاصه ای از پرسش و پاسخ و بررسی های صفحه خواهد بود. با توجه به تجربهای که تا کنون با رباتهای چت خرید هوش مصنوعی داشتهایم، مایل نیستیم همه چیز را بدون بررسی مجدد با منبع دیگری بهعنوان قیمت واقعی در نظر بگیریم.
با این حال، با توجه به اینکه Rufus در «هفتههای آینده» در ایالات متحده عرضه میشود، این یک تغییر بسیار بزرگ در برنامه آمازون است – و میتواند نحوه خرید ما از غول خردهفروشی را تغییر دهد. آمازون بدون شک امیدوار است که ما را متقاعد کند که بیشتر خرج کنیم – شاید به دو ربات چت نیاز داشته باشیم که دیگری در مورد اضافه برداشت ما به ما هشدار می دهد.