دستیابی به سریع ترین سرعت انتقال داده در جهان ممکن می شود



آخرین پیشرفت در فناوری فوتونیک ارتباطات بی‌سیم 6G را به سوی دستیابی به سرعت‌های بی‌سابقه‌های سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، از گوشه‌های دنج کتابخانه‌های محله‌های که دانش‌آموزان لپ‌تاپ‌های خود را به شبکه وای‌فای (Wi-Fi) متصل می‌کنند، تا پایگاه دنیای دورافتاده در قطب جنوب، جایی که دانشمندان آب و هوا راصد می‌کنند، ارتباطات بی‌سیم قهرمان به ما متصل می‌شوند، می‌گیرند.

به نقل از آیای، در حالی که ما از سرعت شبکه‌های فعلی می‌شویم، در سراسر جهان در حال حاضر به دنبال چیزی فراتر از 5G هستیم تا ارتباطات آینده در شبکه‌های 6G را شکل دهند. دنیایی را تصور کنید که در آن ارتباطات فوری به جراحان این امکان را می‌دهد که ربات‌ها را از کیلومترها دورتر کنترل کنند.

baraی atbdheal قین رروهههه واقعیهتهتهتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه شde eز یک پیشerفt amemahduarکnnndh besthadahadh eز lehیزer delیزer ddestیbabی behn hhadف پdredh‌bardardharی mmی‌کnd.

گروهی از محققان دانشگاه اوزاکا و IMRA AMERICA با استفاده از قدرت لیزرها برای افزایش سرعت انتقال داده رکوردشکنی کردند. این ترفند در کاهش نویز سیستم نهفته است، شاهکاری که با استفاده از فوتونیک در باند زیر تراهرتز از ۱۰۰ گیگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز به دست می‌آید.

مدول معیار چند سطحی

برای این شبکه‌های 6G، بازارهای اینترنتی را ارائه می‌دهند، تحقیقات بر روی روش‌های پیچیده‌ای به نام «مدول ارزیابی چند سطحی» تکیه می‌کنند. این روش امکان جمع آوری حجم زیادی از داده ها را در باند زیر تراهرتز فراهم می کند در حالی که زمان پاسخگویی سریع را حفظ می کند.

با این حال، کار در رده‌های بالای این فرکانس‌های بالا یک چالش به همراه دارد. مدول مهم بسیار چند سطحی به نویز حساس است، به ویژه در هنگام برخورد با نشانه‌های مرجع دقیق. گروهی به رهبری کیسوکه مائکاوا(Keisuke Maekawa) با استفاده از یک ژنراتور راهنما راه حلی بر دستگاه فوتونیک حلی برای این چالش پیدا کردند.

بخوان  پیش بینی مصنوعی درباره گرمایش جهانی در ۱۰ سال آینده

کیسوکه مائکاوا، اصلی این مطالعه توضیح می‌دهد: این مشکل، نویسنده مشکلات ارتباطات 300 گیرتز را با محدودیت مواجه کرده است. با این حال، ما دریافتیم که در فرکانس‌های بالا، یک ژنراتور منبع بر یک دستگاه فوتونیک نویز بسیار کمتری نسبت به الکتریکی ژنراتور معمولی دارد.

محققان از یک لیزر پراکنده بریلوین استفاده کردند که از فعل و انفعالات بین صوت و نور برای یک سیگنال فوق‌العاده دقیق استفاده می‌کنند. با پیاده سازی این ژنراتور هدایت بر لیزر در هر دو فرستنده و گیرنده یک سیستم ارتباطی بی‌سیم با باند 30 گیگاهرتز، آنها به نرخ انتقال تک کانالی 200 گیگابیت در ثانیه دست یافتند.

تادائو ناگسوما (تادائو ناگسوما)، پروژه اصلی، بررسیان می‌کند که این نشانگر بالاترین نرخ انتقال است که محققات با استفاده از پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) آنلاین ثبت می‌شوند.

از آنجایی که جهان به استقبال از فناوری 5G ادامه می‌دهد، محققان با پشتکار در حال ایجاد زمینه‌های فناوری 6G هستند. نتایج این مطالعه جهشی قابل توجه به منظور تحقق ارتباطات بی‌سیم باند 300 گیگاهرتز را نشان می‌دهد.

ابزارهایی که می‌توانند با استفاده از روش‌های مالتی پلکس و توسعه‌دهندگان، حساس‌تر شوند، سرعت آن‌ها به یک ترابیت در افزایش افزایش می‌یابد. این اولین عصر از ارتباطات جهانی تقریباً آن را آغاز می‌کند و نحوه ارتباط و ارتباط ما را در سطح جهانی متحول می‌کند.

این مطالعه در مجله IEICE Electronics Express منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع