منفی جدید استعمال ویپ شناسایی شد

اکنون کارشناسان بیان کردند: مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی یا ویپ ممکن است بر سورفکتانت ریوی در ریه ها داشته باشند. سورفکتانت، یک لایه حیاتی از لیپیدها و پرورش‌ها ساخته می‌شود، برای آسان‌تر کاهش سطح در ریه‌ها است. بدون سورفکتانت، نیاز به جستجو بیشتر دارد و فرد برای انجام این کار به کمک ماشینی نیاز دارد.

ویپ، گزینه مناسبی برای ترک سیگار نیست

ویپ و کوید-۱۹

انتهای پیام



منبع

ریه‌ها دائماً در معرض ویروس‌ها و بیماری‌هایی هستند که ما آنها را می‌بینند. در نتیجه مهم است که سیستم ایمنی برای پاکسازی آنها به درستی عمل کند، اما ویپ‌ها می‌توانند به سلول‌های مفیدی مانند مانند خوارها و مونوسیت‌ها کمک کنند که پاتوژن‌ها را در خود قرار می‌دهند، آسیب برسانند. این موضوع، واکنش نشان دادن به را برای بدن مشکل می‌کند.

ویروس‌ها نمی‌توانند از سلول‌های میزبان تکثیر خارج شوند و برای ورود به سلول‌ها باید یک گیرنده ویژه باشند. هر چه تعداد گیرنده‌ها در بدن بیشتر باشند، ممکن است به افزایش می‌یابد. دستگاهویروس برای این که قابلیت تکثیر پیدا کند، به گیرنده های موسوم به “ACE-2” متصل می شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد گیرنده‌های ACE-2 در افراد سیگاری افزایش می‌یابد که بیشتر به خاطر قرار گرفتن در معرض نیکوتین است. بنابراین به نظر می‌رسد که سلول‌های ریه در معرض نیکوتین از ویپ قرار می‌گیرند، مکانیزم مشابهی فعال می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، یک مطالعه پیش بالینی که اخیراً توسط دانشگاه وسترن منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف سیگار الکترونیکی یا ویپ ممکن است اثرات منفی بر سورفکتانت ریوی (سورفکتانت ریوی) در ریه ها داشته باشد. سورفکتانت ریوی (سورفکتانت ریوی) نوعی از لیپوپروتئین‌های فعال سطحی هستند که توسط سلول‌های آلوئولار نوع دوم تشکیل می‌شوند.

دانش هنوز در حال بررسی بلندمدت ویپ بر سلامتی هستند. با توجه به شواهد ارائه شده در پژوهش‌های گوناگون می‌توان گفت که دارای خطرات ناشی از مصرف ویپ کاملاً ثابت نشده است و یا گفته‌های کمی در این مورد وجود دارد، اما نمی‌توانم پیام‌های مضر آنها را انکار کنم و نسبت به این خطرات بی‌توجهی نشان داد. .

شاید بسیاری از جوانان فکر کنند که به خاطر سن خود، در برابر مصرف ویروس ایمن هستند، اما این پژوهش نشان می‌دهد که این موضوع کمتر در مورد مصرفی که ویپ می‌کنند، درست نیست. از آنجایی که عناصر مضر و مواد شیمیایی موجود در ویپ می‌توانند به بافت ریه آسیب برسانند، احتمال خطر احتمالی به کوید-۱۹ را در کاربران خود افزایش می‌دهند و سرعت آن را نیز بالا می‌برند.

بخوان  مطالعه می گوید که برنامه انتقال سینتیک فرمی دستگاه های نیمه هادی پرسرعت را بهتر مدل می کند

پژوهشگران در پروژه دیگری، ارتباط میان مصرف ویپ و افزایش خطر به کووید-۱۹ را در جوانان و نوجوانان مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که مصرف ویپ می‌تواند به آسیب به ریه‌ها برسد، احتمال خطر احتمالی به کووید-۱ را افزایش دهد.

پژوهشگران دانشگاه وستر در مطالعه اخیرشان موفق به شناسایی سیگارهای منفی جدید اسعمال الکترونیکی یا ویپ شدند.

دکتر «ولدوزین» محقق این مطالعه از دانشگاه وسترن گفت: استعمال ویپ همیشه محبوب است، اما اطلاعات زیادی در مورد اتفاقاتی که با آئروسل وارد ریه‌ها می‌شود، در دست نیست. ما متوجه شدیم که اولین چیزی که آئروسل ویپ در ریه‌ها با آن تماس می‌کند، سورفکتانت ریوی است که تیم ما در آن تخصص دارد.

بین سیگار کشیدن و بروز بیماری‌های قلبی- بیماریی و سرطان، ارتباط قوی وجود دارد، اما ترک سیگار هر چه زودتر انجام شود، بدن زودتر می‌تواند به بازیابی و ترمیم خود بپردازد. بهتر است افراد سیگاری به جای استفاده از ویپ، برای انتخاب برنامه و یا ابزار مناسب ترک سیگار، با پزشک خود تعیین کنند.

ولدوزین افزود: ما می‌خواهیم این اطلاعات را در آنجا به دست آوریم تا مردم بدانند که ممکن است به ریه‌ها آسیب برساند. به عنوان بعدی، ما امیدواریم که درمان راه‌اندازی بر روی ریه‌ها و آسیب‌های ناشی از آن را بیشتر بررسی کنیم.

«اما گراهام» از دیگر محققان این مطالعه گفت: ما به‌ویژه به کشش سطحی در سورفکتانت نگاه کردیم. پس از استعمال ویپ، ما شاهد کشش سطحی بالا بودیم که نشان می‌دهد سورفکتانت در حمایت از عملکرد صحیح ریه‌ها نخواهد بود.

معمولاً از هر ۱۰ فرد سیگاری، هفت نفر می‌گویند که می‌خواهند سیگار را ترک کنند. ترک سیگار، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانم برای سلامتی انجام دهم. سیگار کشیدن، به همه اندام‌های بدن از جمله آسیب قلب می‌رساند. می‌گفتم که یک سوم مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی، در نتیجه سیگار کشیدن پیش می‌آیند. اگر ویپ‌ها با هدف کمک به ترک سیگار ارائه‌شده‌اند، اما ترک کردن سیگار با کمک ویپ نمی‌تواند کاملاً مناسب و بی‌خطر باشد، زیرا مصرف ویپ نسبت به سیگار معمولی کمتر است، اما کاملاً ایمن و بی‌خطر نیست.

بخوان  گوگل حق دارد توسط Bing و ChatGPT ترسیده شود – اما نباید عجله در هوش مصنوعی داشته باشد.

منفی جدید استعمال ویپ شناسایی شد

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی با قرار دادن یک لایه سورفکت سرنگ و سپس استفاده از دستگاه یک ویپ برای فشار دادن آروسل به داخل سرنگ، انتخاب و بررسی آن را انجام داد. این به ویپ اجازه داد تا مستقیماً با سورفکتانت پیدا کند. پس از آن ۳۰ بار عمل دم و بازدم ویپ را به داخل سرنگ تقلید کردند تا شبیه مصرف ویپ معمولی باشد.

استنشاق عناصر مضر موجود در ویپ که نباید در ریه وجود داشته باشد، می‌تواند به بسیاری از مشکلات ریوی منجر شود، به بافت‌های ریه آسیب آسیب برساند، سلول‌های مرده را به جا بگذارد و سیستم ایمنی بدن را نیز مختل کند. علاوه بر این اگر لوله ویپ آلوده باشد، باکتری‌ها مستقیماً به بافت‌ها ریه می‌رسند و می‌توانند هر گونه اختلالی را در آنجا وجود بیاورند.

منفی جدید استعمال ویپ شناسایی شد

ویپ به ریه‌ها آسیب می‌رساند

این موضوع واضح است که مصرف ویپ و یا سیگار عادی می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند، اما باید با دقت در مورد بررسی قرار گرفتن، آنها را تحت تأثیر قرار دهد. گران به مرور زمان، بهتر است در مورد پیامدهای پژوهشی ناشی از مصرف ویپ‌ها و تأثیر آنها بر ریه‌های رسیده، بهتر بدانید.

منفی جدید استعمال ویپ شناسایی شد

بر اساس شواهد به دست پژوهشی که در سال 2018 در آمریکا انجام شد، بسیاری از جوانانی که مصرف کننده ویپ هستند، مصرف می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جوانانی که از ویپ استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران در مورد مصرف سیگار در آینده قرار دارند.

در حالی که بیشتر مطالعه می‌کنند این موضوع را می‌شناسند، اما ولدو می‌گوید این یافته‌ها می‌توانند باعث شوند که چرا ویپ عمال می‌شوند، مستعد آسیب به ریه هستند، از افرادی که دارای ویروس‌های مانند کووید-۱۹ هستند، هستند.

ویپ‌ها، ابزارهایی هستند که در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. این ابزارها با کار می‌کنند، یک عامل گرم‌کننده دارند و محفظه‌ای را شامل می‌شوند که مایعات را در بر دارد. پیشتر محققان انجمن قلب آمریکا گفته بودند اگر فکر می‌کنید استفاده از سیگارهای الکترونیکی یا ویپ روشی مطمئن‌تر از سیگار کشیدن برای مصرف نیکوتین است، بهتر است دوباره به این موضوع فکر کنید. چرا که ویپ باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد بدنی می‌شود که سیگار کشیدن مشابهی را به ۲۰ سال می‌دهد. حال همچنین استاد دانشگاه وسترن اظهار داشت که استعمال ویپ ممکن است برای سورفکت ریوی در ریه‌ها وجود داشته باشد.

بخوان  ChatGPT به لطف این ویژگی جدید، کار با آن بسیار آزاردهنده تر شد

این تیم همچنین دستگاه‌های ویپ، طعم‌ها، مواد افزودنی و نیکوتین را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببینند آیا تفاوتی در تأثیرات آن بر ریه وجود دارد یا خیر.

نگرانی دیگری که در این زمینه وجود دارد، بروز سرطان ریه است. چندین ویپ‌ها به عنوان عامل سرطان ریه معرفی و اثبات نشده‌اند، اما باید در نظر داشت که می‌توان تعداد زیادی از مواد شیمیایی را به ریه‌ها معرفی کرد. پس می‌توان آنها را به عنوان یک عامل خطر در نظر گرفت.

برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که به‌شدت دخانیات می‌تواند یکی از عوامل افزایش خطر در کوید۱۹ باشد. نتایج این پژوهش‌ها، ارتباط محکمی را از طریق ویپ و اشاره به نشانه‌های کووید-۱۹ نشان داد. اصتفاد اِز وهمتوناد قاتمال مقدس صنو بلنیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

با اسم کوید- ۱۹، رعایت اصول بهداشتی از جمله شست و شوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی توصیه می‌شود. اما یک مورد دیگر که باید به آن توجه داشت، عدم استفاده از ویپ بود.

گراهام افزود: نیکوتین در مقایسه با سایر مایعات الکترونیکی تأثیر بدی بر کشش سطحی سورفکتانت ندارد، اما برخی از طعم‌ها را می‌دهند، مانند مایع الکترونیکی «منتول ای» که این تأثیر را دارد.

این ابزارها، با هدف القای حس سیگار یا قلیان کشیدن ابداع شده‌اند و شرکت‌های سازنده معمولاً تبلیغاتی را در مورد بی‌ضرر بودن آن‌ها ارائه می‌دهند، اما پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که ویپ‌ها، ابزارهای بی‌ضرری و خطرات بسیاری در پی دارند.

مدتی است که از دستگاه‌های «ویپ رواج پیدا کرده است» استفاده می‌شود و همچنین پژوهشگران مطالعات بسیاری درباره آن بر روی انسان انجام داده‌اند. با ابداع ویپ‌ها و گسترش آنها، بسیاری از جوانان و نوجوانان به استفاده از آنها روی آورده‌اند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که استنشاق از ویپ می‌تواند مضر باشد، اما این مضرات برای افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های ریوی بیشتر است.