ثبت ترسناک خورشید توسط ماهواره ناسا

لبخندی که روی سطح خورشید دیده می‌شود نیز نتیجه تشکیل سه ناحیه تیره است. با این حال، اینها لکه‌های خورشیدی می‌شوند، بلکه حفره‌های تاجی نامیده می‌شوند. لکه‌های خورشیدی که میدان‌های مغناطیسی آن‌ها به سمت دیگری دور می‌زند و باز می‌گردند، خط‌های تاجی ساختارهای میدان مغناطیسی هستند که به بادهای خورشیدی این امکان را می‌دهند تا به راحتی به سمت بیرون فرار کنند. گزارش گزارشی از پایگاه خبری اسپیس، این فوران‌ها می‌توانند سرعتی نزدیک به دو میلیون مایل (سه میلیون کیلومتر) بر ساعت داشته باشند.

بر اساس گزارش وب سایت SpaceWeather، خورشید یک جریان سه‌گانه باد خورشیدی را به سمت زمین پرتاب می‌کند. این وب سایت می‌نویسد که این جریان‌ها باعث ایجاد شفق‌های قطبی در اوایل روز شنبه بر روی زمین می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف این کشف ایجاد و سازمان‌بندی میدان مغناطیسی خورشید و تأثیر آن بر حیات روی زمین و سیستم‌های مخابراتی ما است.

با توجه به اینکه زمین در مسیر فوران این حفره‌های تاجی قرار دارد، زمین نیز بر آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام



منبع

زمانی که این تشعشعات شدید به سمت بیرون پرتاب می‌شود، شعله‌های خورشیدی نام می‌گیرند. خروج بسیاری از یک ماده خاص به فضا، خروج جرم از تاج خورشیدی(CME) گفته می‌شود. هر دوی این فوران‌ها با مگنتوسفر زمین برهم‌کنش می‌شوند و باعث ایجاد طوفان ژئومغناطیسی می‌شوند.

این بار اولین نیست که این شمایل شاد در طول هفته گذشته بر روی سطح خورشید ظاهر شد.

حفره های تاجی خورشید
فعالیت‌های شدید روی خورشید رخ می‌دهد که به ایجاد میدان‌های مغناطیسی بزرگ در سطح این ستاره می‌شود. گاهی اوقات، برخی از این میدان‌های مغناطیسی در مناطقی هستند که می‌شوند و به طور طبیعی باعث توقف جریان همرفت می‌شوند. این امر در سطح آن منطقه را کاهش می‌دهد به طوری که پس از مشاهده زمین تیره‌تر به نظر می‌رسد و به عنوان لکه خورشیدی می‌شود.

بخوان  تولید ام دی اف با توان مقاومت بالا در برابر آتش و گیاه

ناسا در روز چهارشنبه در توییتی نوشت: امروز، رصدخانه پویای‌شناسی خورشید ناسا، تصویری از این ستاره‌ با شمایلی «خندان» ثبت کرد. این لکه‌های تیره روی خورشید که در نور فرابنفش دیده می‌شوند، با نام حفره‌های تاجی می‌شوند و مناطقی هستند که از آن‌ها بادهای سریع خورشیدی به سمت فضا فوران می‌کند.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید، ماهواره‌ای است که در مدار زمین قرار دارد و حسگرهایش به سمت خورشید هدف‌گیری می‌شود و تا اندازه‌گیری‌هایی از خورشید و فعالیت‌های خورشیدی بپردازند.

تصویر منتشر شده توسط ماهواره ناسا، لبخند نسبتا ترسناک خورشید را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، ‌این هفته حال و هوای خورشید داشته یا دست کم در عکسی که ناسا منتشر کرده است، اینطور به نظر می‌رسد. در تصویری که ماهواره ناسا از سطح خورشید در صبح روز پنجشنبه ثبت کرده است، شمایلی از لبخند روی سطح نزدیک‌ترین ستاره به ما دیده می‌شود.

ثبت ترسناک خورشید توسط ماهواره ناسا