حضور بیش از ۳ میلیارد اجرام آسمانی در یک قاب

«ادوارد شلافای»، یکی از نویسندگان این مطالعه که در مؤسسه تلسکوپ علمی فضای مجازی در بالتیمور کار می‌کند، گفت: وقتی این تصاویر با تصاویری از تلسکوپی بررسی پانورامیک و سیستم واکنش سریع ترکیب می‌شوند، یک پانورامای ۳۶۰ درجه از قرص راه شیری را نشان می‌دهند. تکمیل می کند.

حضور بیش از ۳ میلیارد اجرام آسمانی در یک قاب

کهکشان شیری ما با صدها میلیارد ستاره، تعداد زیادی از مناطق مولد ستاره و ابرهای عظیم گاز و غبار پر شده است. فهرست‌نویسی چنین اجرام کار بزرگی است، اما منتقد پشت تالوگ جدید _ دومین انتشار از بررسی دوربین هوایی رصدگر انرژی تاریک است.

سیدجاری که دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و محقق مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان است، گفت: این کار به ما امکان می‌دهد تا از نظر تعداد مشاهده‌شده، بزرگ‌ترین کاتالوگ را از یک دوربین تولید کنیم. اکثر ستارگان و غبار موجود در کهکشان راه شیری در صفحه کهکشانی قرار دارند که به صورت نواری روشن در مرکز تصاویر تازه منتشر شده دوربین انرژی تاریک دیده می‌شود. در حالی که این غلبه ستارگان و گرد و غبار باعث ایجاد عکس‌های می‌شود، اما می‌توان دید کهکشانی را به چالش‌برآورد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک بررسی جدید، شاید بزرگترین در نوع خود، صفحه کهکشانی راه شیری را با جزئیات خیره کننده نشان می دهد. نتایج بررسی بلندپروازانه جدید از صفحه کهکشانی راه شیری ۳.۳۲ میلیارد اجراکننده کیهانی را با یک خیره‌کننده نشان داده است. این کاتالوگ عظیم آسمانی، احتمالاً بزرگ‌ترین در نوع خود، با استفاده از دوربین‌های رصدگر انرژی تاریک (DES) در رصدخانه میان‌آمریکایی سرو تولو در شیلی ساخته شده و توسط بنیاد ملی علوم ایالات متحده (NSF) اداره می‌شود.

بخوان  تشخیص آلزایمر با کمک آزمایش بیماری سال‌ها قبل از بروز علائم

«اندرو سیدجاری»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یکی از بهترین موفقیت‌های DECaPS2 این است که ما به منطقه‌ای با تراکم فوق‌العاده‌ای از ستاره‌ها اشاره می‌کنیم و مراقب منابعی هستیم که تقریباً روی هم ظاهر می‌شوند.

سیدجاری و تیم رصدخانه اینتر-آمریکن سرو تولو همچنین از روشی نوآورانه برای پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانند پس‌زمینه پشت هر ستاره را پیش‌بینی کنند. این روش به آن‌ها در کاهش مخفی سحابی‌ها و جمعیت‌های ستاره‌های متراکم بر روی تصاویر کمک کرد و از داده‌های پردازش شده دقیق در کاتالوگ DECaPS2 مطمئن شد.

«دبرا فیشر»، مدیر بخش نجومی در بنیاد ملی علوم ایالات متحده گفت: یک عکس دسته جمعی از علوم بیش از سه نفر گرفته شده و تک تک افراد قابل تشخیص بسازید. ستاره‌شناسان در دهه‌های آینده این پرتره بیشتر از سه ستاره کهکشان راه شیری را بررسی خواهند کرد.

محققان از دوربین رصدگر انرژی تاریک برای رصد صفحه کهکشان راه شیری در طول موج‌های نوری و نزدیک به فروسرخ استفاده کردند و این منطقه را با جزئیاتی از بی‌سابقه‌ای انجام دادند. اعضای تیم گفتند که تکمیل کاتالوگ دو سال طول کشید و دوربین انرژی تاریک بیش از ۱۰ ترابایت از ۲۱۴۰۰ نوردهی مجزا از آسمان جنوبی تولید کرد.

پیچک‌های تاریک و غباری که در این تصاویر دیده می‌شوند، نور ستاره‌ها را جذب می‌کنند و استارگان کم‌نور را به‌کلی پنهان می‌کنند، در حالی که نور ناشی از متراکم‌ها و خنک‌کننده‌ها مانع از تلاش برای برداشتن روشنایی اجرام منفرد می‌شود. علاوه بر این، جمعیت ستارگان به این معنی است که ستارگان در تصاویر صفحه کهکشان ما همپوشانی دارند و تشخیص تک ستاره‌ها از همسایگانشان را می‌کند.

بخوان  این ابزار 45 ساله یونیکس بالاخره در حال ارتقا است

در یک بررسی نجومی عظیم و جدید 3.3 میلیارد از اجرام کهکشان راه شیری شدند.