هسته درونی زمین وجود دارد

انتهای پیام



منبع

مطالعه در این مطالعه به رهبری دکتر “یانگ سان”(Yang Sun) از دانشگاه کلمبیا و دکتر “جین لیو”(Jin Liu) از مرکز تحقیقات پیشرفته علم و فناوری فشار بالا کشف شده که آلیاژهای آزمایشگاهی-آهن(Fe-O ) از آهن در بالای 300 کلوین و فشار حدود 300 گیگا پاسکال پایدار هستند.

مطالعات دانشگاه کلمبیا در مطالعه اخیرشان بیان کردند، یک زمین ممکن است غنی از تحقیقات باشد.

یک جستجوی ساختار بلوری نظری بر اساس الگوریتم ژن نشان می دهد که آلیاژتیک-آهن غنی از آهن، ممکن است به طور پیوسته در فشار حدود 200 گیگا پاسکال ثابت بماند. آلیاژهای جدید-آهن غنی از یک ساختار شش ضلعی ایجاد می‌کنند و لایه‌هایی از بین لایه‌های آهن برای پشتیبانی از ساختار قرار می‌گیرند. فرآیندی مانند این، بسیاری از ترکیبات غنی-آهن از آهن را با آنتروپی پیکربندی بالا ایجاد می‌کند. این داده‌های نظری برای تشخیص آرایش اتمی Fe28O14 مورد استفاده قرار گرفتند که با الگوی بلورنگاری پرتوی ایکس ثبت‌شده تجربی نیز مطابقت داشت. محاسبات بیشتر نشان داد که آلیاژهای(اکسیژن-آهن) غنی از آهن، فلزی هستند و با اسیدهای آهن رایج در فشارهای پایین متضاد هستند. این ساختاری به این ساختار و آرایش لایه این و مشخصات دارد. خواص مکانیکی و خواص حرارتی این آلیاژ اما نیاز به مطالعه بیشتر در آینده دارد.

گفته‌ها: از آنجایی که داخلی دور از دسترس انسان است، ما فقط می‌توانیم چگالی و ترکیب شیمیایی آن‌ها را از لرزه‌های لرزه‌ای که زلزله‌ها تولید می‌کنند، حدس بزنند. نوع و ترکیب آنها هنوز مورد بحث است، اما اکنون می‌شود که داخلی شامل اجزای سبک است. جزییات ساختار داخلی زمین بر اساس داده های کیهانی و ژئوشیمیایی شامل گرد، سیلیکن، کربن و هیدروژن پیش بینی می شود. محاسبات و آزمایش‌ها نیز از این تحقیقات حمایت می‌کنند که در بالا و فشارهای زیاد زمین، این عوامل دارای ترکیبات خالص می‌شوند و انواع آلیاژهای آن را ایجاد می‌کنند.

بخوان  ویندوز 11 به لطف Tiny11 به یک قاتل کروم بوک تبدیل می شود

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، مهم ترین عناصر روی زمین هستند و ترکیبات آنها اجزای اصلی تشکیل دهنده سیاره ها هستند. در حالی که گوشت در گوشت بیشتر است، وجود آن در داخل جامد هنوز قابل بحث است.

با این حال، هرگز ممکن است از هسته داخلی حذف شود، زیرا آلیاژهای کشف-آهن با ترکیبات غنی از آهن در سطح زمین یا محیط‌های اطراف گوشته‌های یافت نشده‌اند. تمام رنگهای موجود یا دارای دارای بیش از حد با درصد ۵۰ اتمی هستند. تلاش‌ها برای ایجاد ترکیبات ترکیبی با ترکیبات غنی از غنی شده است، اما هنوز چنین موادی کشف نشده است.

در این مطالعه خالص و اکسید آهن در انتهای دو سندان الماس(diamond anvil) قرار داده شد و سپس پرتو لیزر پرانرژی با دما و فشاری نزدیک به زمین به آنها تبدیل شد. پس از بررسی‌های متعدد، مشخص شد که بالاتر از ۳۰۰۰ کلوین و فشار ۲۲۰-۲۶۰ گیگا پاسکال، یک واکنش شیمیایی بین آن‌ها و اسیدهای آلی می‌گیرند. با توجه به داده‌های بلورنگاری پرتوی ایکس، محصول واکنشی از ساختار معمولی با دمای بالا و فشار بر روی خالص و اسید متمایز است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که می‌تواند در داخل جامد وجود داشته باشد، که این امر کلیدی را برای پردازش بیشتر شکل‌گیری و تاریخ توسعه‌ی زمین فراهم می‌کند.