پهپادهای چندبخشی با ظاهری شبیه به عنکبوت

اتفاقی که در فیلم زیر دیده می‌شود، چه می‌شود که در نهایت با آن می‌شود یک ربات عنکبوتی بسیار کند و صدایی که در این مرحله ضعیف و لرزان است به نظر می‌رسند. همچنین به نظر می‌رسد که این ربات برای ماندن در هوای سخت است. این ربات می‌تواند ۲۰ دقیقه با باتری فعلی خود راه برود یا به مدت ۹ دقیقه پرواز کند.

واضح است که اینها نمونه‌های بسیار اولیه هستند اما این یک مفهوم جذاب با پتانسیل ایجاد ربات‌های پرنده قابل توجه و مفید با قابلیت‌ها و اشکالات مشابه آن‌ها در طبیعت ندیده‌ایم است.

فیلمی از پهپاد دراگون

فیلمی از پهپاد اسپایدر

در ویدیوی زیر ربات «اژدها» این تیم را می‌توانم مشاهده کنید. این پهپاد کمی لرزان و کمی کند است، اما با توجه به پیچیدگی کنترل یک هواپیمای چند پیشرانی که به طور مداوم شکل و ساختاری خود را تغییر می دهد، عملکرد آن بسیار چشمگیر است. این ربات شروع به انجام وظایف اساسی، مانند هل دادن و کشیدن اشیا تا وزن یک می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، این ربات‌ها به صورت چندبخشی ساخته می‌شوند و هر بخش دارای پیشران واحد مخصوص به خود است که به لطف سیستم‌های گیمبال چند محور قادر به هدایت نیروی رانش در هر جهت است. بخش‌ها به هم پیوسته‌اند، اما می‌توانند در جهات مختلف حرکت کنند. این تیم بر روی نحوه هماهنگ کردن همه این سیستم‌های پیشران در لحظه‌ای حتی با تغییر شکل ساختار در حین پرواز، کار کرده است. این مفهوم در ابتدا از آژدهایان در حال پرواز و روشی است که این جانوران افسانه‌ای می‌توانستند بدن خود را به آرامی در هوای حرکت دهنده، الهام گرفته شده بود.

بخوان  کشف بقایای فضای پیمای ناسا در اعماق اقیانوس پس از 37 سال

«SPIDAR» یک ربات چهارپا با مفاصلی در لگن و زانوها است. این مفاصل برای کمک به حرکت به موتور ضعیفی مجهز شده‌اند، اما این تیم تلاش کرده تا موتورهای دیگر را با استفاده از واحدهای پیشران په‌پادها در هر کدام به حداقل برسد. این پیشران‌ها برای حرکت پاها و همچنین برای بلند کردن کل وزن ۱۵ برابری این ساختار در هوای استفاده قرار می‌گیرند.

این تیم سال است که بر روی ربات آژده ها کار می کند. اکنون، آن‌ها پهپاد عجیب‌تری در قالب ربات عنکبوت «SPIDAR» ارائه کرده‌اند.

پهپادهای چندبخشی با ظاهری شبیه به عنکبوت

مجموعه‌های قابل توجه از نمونه‌های اولیه په‌پادها توسط گروهی از دانشگاه توکیو پیچیدگی په‌پادهای ملخی را به سطح بالاتری چند ارتقا می‌دهند. این ربات‌های پرنده قادرند شکل ساختاری خود را در هوا تغییر دهند و قابلیت‌های بی‌سابقه‌های خود را به نمایش بگذارند.

مدیر پروژه و دستیار پروفسور موجو ژائو(Moju Zhao) می‌گوید: من اهل چین هستم و زمانی که کودک همیشه رویای آژده‌ها را در سر می‌پروراندم. ربات‌های الهام‌گرفته از زیست‌شناسی بسیاری هستند، مردم سگ‌ها و گربه‌های رباتیک می‌سازند. اژدها یک حیوان واقعی نیست، اما نوعی نماد مقدس در آسیا است. این ربات را به عنوان یک بازوی انسانی در حال حاضر تصور کنید که در هوای فعالیت می‌کند. برای تعویض یک لامپ، یا باز کردن یک در مانند یک بازوی انسان. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانند یک مار تغییر شکل دهد و از فضاهای بسیار باریک عبور کند.