زیردریایی های بدون سرنشینی که ضد آب است!



نسخه های زیردریایی بدون سرنشین هوشمندی که توسط یک شرکت آمریکایی برای نیروی دریایی ساخته شده است، به اندازه یک اتوبوس هستند، اما ضد آب و آب درون آنها جاری خواهد شد!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نمونه‌های اولیه زیردریایی خودران و بدون سرنشین فوق‌العاده بزرگ (XL-AUVs) که توسط یک شرکت دفاعی آمریکایی برای نیروی دریایی سلطنتی استرالیا ساخته می‌شود، زمانی که ظرف سه سال آینده تحویل داده می‌شود، ضد آب نمی‌شود و از میان عبور آن عبور می‌کند. می کند.

این زیردریایی‌ها که به اندازه یک اتوبوس هستند، توسط یک شرکت تابعه در استرالیا به نام شرکت فناوری دفاعی آندوریل (Anduril) ساخته می‌شوند.

دیوید گودریچ، مدیر اجرایی آندوریل می‌گوید: تمام XL-AUVها دارای ظرفیتی از مشتریان خواهند بود که با پوسته‌های سبک‌های پوشیده شده و دارای شکاف‌هایی در خود هستند و کاملاً به صورت غرقابی سفر خواهند کرد.

وی افزود: آنها یک سیستم محرکه مشترک با باتری در قسمت عقب، یک سیستم ناوبری و کنترل مشترک در مخروط دماغه خواهند داشت و میان بدنه آن برای حمل محموله در نظر گرفته شده است.

قبل از اینکه این محموله‌ها چه می‌خواهند انجام دهند، می‌گویند که این زیردریایی‌ها احتمالاً انواع وظایف را می‌کنند، ضد مین، اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را آسان‌تر می‌کنند.

XL-UAV فوق هوشمند

هر نمونه از این زیردریایی دارای بدنه‌ای است که می‌تواند آزادانه در آن جریان داشته باشد. در نتیجه این شناور می‌تواند به سرعت و به راحتی تولید شود، زیرا برای تبدیل بدن به یک مخزن تحت فشار به منظور اسکان خدمه نیازی به جوشکاری‌های سنگین نیست.

گودریچ می‌گوید: ماژول‌های بخش میانی می‌توانند طول‌های متفاوتی داشته باشند تا نیازهای خاص را تعیین کنند. باتری‌ها در برابر فشار مقاوم هستند و تمامی زیرسیستم‌های ناوبری و کنترل داخل مخازن تحت فشار به اندازه مخازن گاز پروپان هستند که در قسمت‌های مختلف زیردریایی‌ها قرار دارند و مکانی را برای محموله‌ها باقی می‌گذارند.

ماژولهای محموله این زیردریایی، برد و استقامت آن را تعیین می‌کنند. شرکت سازنده ادعا کرده است که این زیردریایی عملیاتی را در کف اقیانوس تا عمق 600 متری انجام خواهد داد.

شرکت آندوریل قصد دارد از فناوری شرکت آمریکایی Dive Technologies بهره ببرد که زیردریایی‌های بدون سرنشینی را می‌سازد که برای چند هفته طراحی می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ روز به طور مستقل عمل کند.

گودریچ می‌گوید: XL-UAV به هوش مصنوعی مصنوعی می‌شود و می‌تواند به صورت خودران عمل کند. چرا که جایی که زیردریایی‌ها می‌روند، امکان اتصال بهینه وجود ندارد، بنابراین باید فوق‌العاده هوشمند باشند. سیستم‌های خودران ما می‌توانند پردازش بسیار پیچیده‌ای داشته باشند تا کارهایی مانند تجزیه و تحلیل سیستم پیشرانه، بازتاب‌های سونار و غیره برای شناسایی و باقی کارهای لازم را انجام دهند. همچنین راه‌های موجود وجود دارد که XL-AUV می‌تواند از طریق سیستم شبکه ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام



منبع