پس از یافتن و فعال کردن حالت ایلان، greentheonly به آزمایش این سیستم پرداخت و چند فیلم را از این تحقیق منتشر کرد. اطلاعاتی در مورد عملکرد یا اینکه حالت ایلان چگونه به نظر میرسد، منتشر نشده اما به نظر میرسد که واقعی است.
در هر حال، greentheonly نظران کرد نرمافزار تسلا در مقایسه با سال ۲۰۱۷ که برای اولین بار به بازاری آن پرداخت، همیشه امنتر است. این هکر در یک توییت نوشت که سطح مراقبت را در نرمافزار خود، در سایر خودروهایی که آزمایش کرده است، به دست میآید و مانند یک پازل خوب است که مدام بهتر میشود.
انتهای پیام
منبع
در هر حال، برای آزمایش نزدیک به ۶۰۰ مایلی greentheonly در حالت ایلان، چنین مواردی آزاردهندههای پیدا نشدند. این آزمایش در یک وسیله نقلیه انجام شد که هکرها ادعا میکنند وسیله نقلیهای متعلق به شرکت است. آنها نمیتوانند یک خودروی غیر تسلا تهیه کنند تا آن را در حالت ایلان مورد بررسی قرار دهند. در این ویدیو به نظر میرسد greentheonly در حال راندن یک «مدل X» اولیه است که به طور خاص آنقدر قدیمی است که اصلا دوربین داخلی ندارد. مشخص نیست که آیا این مدل دارای دوربین است یا این که چگونه greentheonly به خودرو دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ورج، «ایلان ماسک»(Elon Musk) شرکت «تسلا»(Tesla) میتواند حالت راننده فوقالعاده سری را داشته باشد که امکان رانندگی بدون حرکت دست را در وسایل نقلیه این شرکت ارائه میکند.
هکر متوجه شد که خودرو در حین استفاده از نرمافزار «کاملا خودران»(FSD) تسلا، به هیچ توجهی نیاز ندارد. نرمافزار کاملاً خودران، سیستم کمکراننده پیشرفته توسعه یافته است که در بتا وجود دارد اما در حال حاضر برای هر نسخهای که مبلغ ۱۵ هزار دلار میشود، برای این گزینه، باید پرداخت شود. نرمافزار کاملاً خودران، موضوع یک گزارش در ماه گذشته بود که نشان میداد این نرمافزار هزاران شکایت را از سوی مشتریان مبنی بر ترمز و شتابگیری دریافت کرده بود.
این حالت مخفی توسط یک هکر کشف شد که به نام «greentheonly» شناخته میشود. هکر از این ویژگی به عنوان «حالت ایلان» (Elon Mode) یاد میکند. این هکر ناشناس سالها رمز خودرو را عمیقا بررسی کرده و مواردی را کشف کرده است. از جمله اینکه چگونه تسلّا میتوانید شما را از کار بردن صندلیهای برقی یا دوربین مرکزی «مدل ۳» پیش از فعال شدن، بینیاز کند.
خودروهایی که دارای دوربین داخلی مرکزی(بالای آینه عقب) هستند، علاوه بر تایید دست روی فرمان،رانندگان را مشاهده میکنند تا مطمئن شوند که رانندگان به جلو نگاه میکنند اما این کار بسیار مشکل است. برای مثال، مشخص شده است که راننده نمیتواند کلاه بیسبال بپوشد بدون اینکه سیستم دائماً او را با هشدار «لطفا به جاده توجه کن» آزار دهد. ظاهرا با پوشیدن کلاه، راننده نمیتواند ثابت کند که چشمان او را به جلو نگاه میکنند. حتی سیستم در مقطعی غیرفعال شد و به راننده گفت اگر چهار بار دیگر این کار را انجام دهد، امتیازات خود را در نرم افزار کاملاً خودران از دست داد.
سیستم اتوپایلت تسلا که سیستم کمکراننده نسل اول این خودروساز برای بزرگراهها است، از شما میخواهید که فرمان را تکان دهید تا مطمئن شوید که از خودرو مراقب استفاده میشود. مالکان از دفعات چک کردن سیستم شکایت دارند که باعث میشوند برخی آنها را بدانند. کاربران نرمافزار کاملاً خودران نیز در معرض تلنگرهای مکر قرار دارند و در واقع به نظر میرسد که سیستم میتواند سهوا خودرو را خاموش کند.
در یادداشتهایی که greentheonly در تاپیک توییتر ارائه کرده، گفته شده است که سیستم همیشه به طور تصادفی تغییر مسیر میدهد و در نهایت با سرعت آهسته در رانندگی بزرگراه میکند. مشخص نیست که آیا این نسخه از نرمافزار کاملاً خودران برای مالکان عادی در دسترس خواهد بود یا خیر. در ماه دسامبر، ماسک گفت که رانندگی بدون ناراحتی در راه است.
یک هکر نرمافزار «تسلا»، از کشف ویژگی رانندگی «حالت ایلان» خبر داده است که به نظر میرسد به خودروهای خودران این شرکت امکان میدهد تا بدون اینکه دستها روی فرمان حرکت کنند.