چرا نیش زنبور تا این دردناک است؟

انتهای پیام



منبع

وقتی زنبورها نیش می‌زنند، یک ماده‌ی شیمیایی به نام «ملیتین» را در بدن قربانی خود آزاد می‌کنند. این ماده مصرف کننده‌های درد را تحریک می‌کند و باعث احساس سوزش می‌شود.

یک کاربر نوشت: طراحی خدا برای من باورنکردنی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نیش پشه به خارش و درد می‌شود اما زودگذر است. در مورد نیش زنبور عسل چطور؟ کسانی که این ناگوار را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که چقدر دردناک است.

چرا نیش زنبور تا این دردناک است؟

هرچه نیش بیشتر در پوست، سمی بیشتر آزاد می‌شود و تا یک دقیقه با سمی خود ادامه می‌دهد.

از آنجایی که نیش مانند شمشیر دندانه‌دار است، زنبور شکم خود را پاره می‌کند و نیش را در جای مورد نظر می‌گذارد. زنبور پس از نیش زدن، به زودی می‌میرد.

کاربر بعدی نوشت: چقدر جذاب! من را به این فکر می‌اندازد که چگونه مهندس زندگی ما باعث این اتفاق بیفتد.

کاربران توییتر از دیدن پیچیدگی نیش زنبور عسل شگفت‌زده شدند.

در این ویدیو گفته می‌شود: وقتی زنبور نیش را جدا می‌کند و روی پوست شما می‌کند، ماهی‌های نیش مدت‌ها پس از رفتن به فرو رفتن و پمپاژ کردن سم ادامه می‌دهند.

این ویدئو نشان می‌دهد که نیش از نزدیک چگونه به نظر می‌رسد و پمپاژ بدن قربانی را به نمایش می‌گذارد. در ادامه ویدئو گفته می شود: نیش از سه قسمت ساخته شده است. یک میله تثبیت کننده در وسط و دو تیغه حفاری خاردار.

نشانه‌های نیش زنبور عسل بیشتر اوقات جزئی هستند و موارد زیر را در بر می‌گیرند.

  • درد و شدید همراه با سوزش در محل نیش
  • تاول قرمز رنگ در منطقه نیش
  • تورم خفیف در اطراف ناحیه نیش
بخوان  کشف بخار آب در یک سیاره فراخورشیدی سنگی توسط جیمز وب

در موارد بیشتر، تورم و درد در چند ساعت از بین میرود.

نظر کاربر بعدی این بود: مهندسی زیستی در بهترین حالت آن! این توضیح می دهد که چرا نیش درد دارد.

زمانی که به زهر زنبور آلرژی شما نمی توانید، سیستم ایمنی بدن با ارسال مایعات به آنجا برای دفع ملیتین، به آن پاسخ نشان می دهد. درد را می‌توان با کمپرس سرد یا آنتی‌هیستامین تسکین داد.

داشتن یک نوع واکنش به این معنی نیست که همیشه با هر بار نیش زده شدن، همان واکنش را نشان می دهد یا این که واکنش بعدی لزوما شدیدتر خواهد بود.

یک ویدیوی کلوزآپ جدید در فضای مجازی منتشر شده است که دقیقاً نشان می دهد چرا نیش زنبور این قدر درد دارد. این ویدئویی که نشان می‌دهد نیش زنبور چگونه کار می‌کند، بسیاری از بینندگان را ترغیب می‌کنند که بیان کنند نیش زنبور بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تا به حال حدس می‌زند.

ویدئویی که از نیش زدن زنبور عسل منتشر شده است، نشان می دهد که چرا نیش تا این درد دارد.

با نیش زنبور عسل – به خصوص در طول تابستان- یک خطر به شمار می‌رود اما فقط یک درمان برای کاهش درد لازم است.

کاربر دیگری نوشت: خیلی پیچیده‌تر از چیزی است که حدس می‌زدم.

نیش زنبور بسته به این که چه کسی را و کجا را نیش زده است، می‌تواند واکنش‌های متفاوتی را ایجاد کند. از درد و ناراحتی موقت گرفته تا یک واکنش الرژیک شدید.

همان طور که تیغه‌ها به جلو و عقب حرکت می‌کنند، از کیسه خود پمپاژ می‌شوند و به عمق می‌ریزند. این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که کیسه سم کاملاً خالی می‌شود.

بخوان  گوگل کروم کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 را در کمین می گذارد