فضانورد ناسا درگذشت – ایسنا

انتهای پیام



منبع

پس از کار در ناسا، کانینگهام به کار مهندسی، تجارت و سرمایه گذاری ادامه داد و به یک سخنران عمومی و مجری رادیو تبدیل شد. او خاطراتی در مورد حرفه و دوران فضاینوردی خود به نام “پسران تمام آمریکایی”(All American Boys) نوشت.

والتر کانینگهام(Walter Cunningham) فضانورد ماموریت آپولو ۷ در ۹۰ سال درگذشت.

آماده کانینگهام پس از آپولو ۷ هیچ گاه مأموریت فضای دیگری انجام نداد، اما همچنان طرفدار اکتشافات فضایی بود. او سال گذشته به روزنامه اسپوکین واشنگتن گفت: من فکر می کنم که انسانها باید به کاوش خود در فضای ادامه دهنده باشند.

کانینگهام یکی از سه فضانورد ماموریت آپولو ۷ در سال ۱۹۶۸ بود. در این مأموریت سه فضانورد آمریکایی والتر شیرا، دان ایزل و والتر کانینگهام در ۱۱ اکتبر ۱۹۶۸ به مدار پرتاب شدند. آنها طی ۲۶۰ ساعت پرواز، زمین را ۱۶۳ بار دور زده، کلیه تجهیزات و ادوات آپولو را آزمایش کردند. آپولو- ۷ سرانجام روز ۲۲ اکتبر در اقیانوس اطلس فرود آمد. بخش فرماندهی آپولو- ۷ امروز در موزه مرزهای پرواز در دالاس از ایالت تگزاس قرار دارد و مردم می‌توانند آن را از نزدیک ببینند. ناسا گفت که کانینگهام، آیزل و شیرا یک مأموریت معمولی عالی را انجام دادند.

کانینگهام به اسپیکر ریویو گفت: وقتی من بزرگ شدم، نمیدانستم در جهان فضانوردان نیز وجود دارند.

کانینگهام ماموریت آپولو ۷ را در رویدادی در سال ۲۰۱۷ در مرکز فضایی کندی به یاد آورد و گفت: این مامور به ما امکان داد بر همه چیز داد که از آتش‌سوزی آپولو ۱ داشتیم غلبه کنیم و طولانی‌ترین و موفق‌ترین آزمایشی را انجام دهیم.

بخوان  ثبت حرکت الکترونها در تصادف اتوثانیه ممکن است

کانینگهام در کرستون، آیووا به دنیا آمد و قبل از ثبت نام در نیروی دریایی در سال 1951 و خدمت به عنوان تفنگداران دریایی، در دبیرستانی در کالیفرنیا تحصیل کرد. اواً مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود در رشته فیزیک را از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گرفت و در آنجا دکترا را نیز به پایان رساند و قبل از پیوستن به ناسا به عنوان دانشمند برای اندیشکده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی آمریکایی کار می‌کرد.

فضانوردان آپولو ۷ همچنین برای گزارش‌های تلویزیونی روزانه از مدارک، جایزه ویژه آمی را به دست آوردند. این اولین ماموریت فضایی سرنشین دار ناسا از زمان مرگ سه فضانورد آپولو ۱ در حادثه ۲۷ ژانویه ۱۹۶۷ بود.

کانینگهام سال قبل از مرگش در مصاحبه‌های به یاد می‌آورد که فقیر بزرگ شده و رویای پروازها و نه فضاپیماها را در سر می‌پروراند.

“باب جیکوبز” بیان ناسا، مرگ کانینگهام را در آسوشیتدپرس تایید کرد اما جزئیات بیشتری را ارائه نکرد. همسر کانینگهام، دات کانینگهام، در بیانیه‌ای گفت که او روز سه‌شنبه درگذشت، اما مکان و دلیل مرگ او را اعلام نکرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، والتر کانینگهام، آخرین فضانورد بازمانده از اولین ماموریت فضایی موفق سرنشین دار در برنامه آپولو ناسا در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

فضانورد ناسا درگذشت

از کانینگهام همسرش، خواهرش کتی کانینگهام و فرزندانش برایان و کیمبرلی به یادگار مانده است.