حمایت ۱۰ هزار دلاری از شرکای ایرانی در قالب همکاری‌های فناورانه در ۷ حوزه



مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از تعریف ۷ کمک‌هزینه برای پروژه‌های تحقیقاتی با دیگر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با همکاران ایرانی و طرف‌های خارجی است و به شریک ایرانی تا سقف ۱۰ هزار دلار کمک مالی می‌کنند. اختصاص داده می شود.

به گزارش ایسنا، شقایق حق جوی جوانمرد در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری در حاشیه برگزاری نهمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) و پنجمین آئین. اعطای جایزه مصطفی (ص) که مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود، با هدف بیشتر و تقویت تلاش بین و فعالین علم، فناوری و نوآوری، تثبیت مشارکت‌های بین مؤسسات ایرانی و سازمان‌های تأثیرگذار جهان و کمک به پیشرفت علم و فناوری مشارکت کننده ۷ کمک هزینه برای پروژه های تحقیقاتی مشترک در حوزه های مختلف تعیین کرده اند.

حوزه‌های فناوری‌های زیستی، ارتباطات، اپتیک و کوانتوم، مواد و ساخت‌های پیشرفته، نانو و میکرو پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی و علوم شناختی را از حوزه‌های همکاری‌های مشترک با دیگر نام برد و اظهار کرد: پروژه‌های این حوزه‌ها بین متخصصان ایرانی و سایر کشورهای در نظر گرفته شده است و در این راستا علاقه‌مندان می‌توانند به منظور آشنایی با موضوعات گرنت‌ها کسب اطلاعات بیشتر و ارسال طرح‌های پیشنهادی به وبگاه مرکز تعالی ابن سینا (ACE) به عنوان همکاری در انجام تحقیقات دوجانبه به آدرس مراجعه‌کننده باشند.

حق جوی جوانمرد با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها، فراخوان‌هایی از ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی منتشر شده است، در الزامات ویژه ارائه کمک هزینه این فراخوان توضیح داد: طبق این فراخوان‌ها حداقل دو محقق اصلی (Pls) یکی از ایران و دیگری از کشوری دیگر باید در پروژه شرکت کننده. در طول اجرای پروژه حداقل یکی از PI ها باید حداقل یک ماه تحقیق و توسعه را در مؤسسه در مقابل انجام دهد.

بخوان  ابداع "سیمان آنتی بیوتیکی" برای جلوگیری از عفونت استخوان

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری خاطر نشان کرد: رئیس متقاضی دارای سوابق علمی و فنی مرتبط با پروژه و وابستگی به مراکز تحقیقات آموزشی با شرکت‌های دانش‌بنیان / SMEها هستند. علاوه بر این، پروژه را با برندگان جوایز مصطفی (ص) تعریف می‌کنند یا با آنها همکاری می‌کنند و همچنین برندگان مسابقه علمی کنز (KANS) از امتیاز بیشتری در بررسی برای دریافت کمک هزینه بهره‌برداری می‌کنند.

به گفته وی پیشنهادان با شرکای اسلامی به عضو (OIC) از امتیاز بیشتری در ارزیابی برای دریافت کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.

جوی جوانمرد با بیان این حق پیشنهادان دارای یک گروه تحقیقاتی خاص از گروه‌های تحقیقاتی وابسته به دانشگاه یبا مؤسسه تحقیقات دولتی از ایران با کشور همکار از امتیاز در فرآیند ارزیابی برای دریافت کمک هزینه بهره‌مندی می‌شوند، می‌شوند: گروه‌های تحقیقاتی که از این کمک مالی استفاده می‌کنند. می‌شوند، می‌شوند تا فراتر از فعالیت‌های مرتبط با پروژه با همکاری مشترک و زمینه‌های دیگران را برای کار مشترک انجام دهند.

وی اضافه کرد: درخواستانی که همکار خود را از مؤسسات انتخاب می‌کنند، از امتیاز بیشتری برای ارزیابی برای دریافت کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند، بر اساس تفاسیر نامه مشترک ACE با این ۷ مجموعه که در حاشیه رویداد مصطفی (ص) منعقد شده است:

* دانشگاه سوسه، تونس

* آکادمی ملی علوم و تکنیک سنگال

* دانشگاه ملی علوم و فناوری پاکستان

* کامستک پاکستان

* دانشگاه علوم بهداشت بنگلادش

* دانشگاه خزر آذربایجان

* شبکه مغرب تک مراکش

توسعه مشارکت‌ها

وی ادامه داد: متقابل شرکا در هر دو کشور به عنوان شاخصی از نقطه قوت پروژه تحقیقاتی در نظر گرفته خواهد شد. این امر شامل منابع غیر نقدی است.

بخوان  جمعیت ربات‌های انسان‌نما از انسان‌ها بیشتر می‌شود!

حق جوی جوانمرد با بیان اینکه خروجی پروژه مربوط به شرکت کننده مربوطه است، گفت: بر اساس فراخوان ها تا سقف 1000 تومان کمک مالی به شریک ایرانی تخصیص می‌یابد.

مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری جمهوری ادامه داد: شرکای سایر مسؤولان مالی تا سقف صد هزار دلار از منابع غیر نقدی پروژه، از جمله هزینه‌های رئیس‌های میزبانی با سفر و غیره هستند. هر یک از طرفین مسؤول پرداخت هزینه‌های سفر معیشت و حضور اعضای گروه تحقیقاتی خود در بازدیدهای مرتبط با این همکاری خواهند بود.

وی افزود: کمک در دو قسط پرداخت می‌شود. 8 درصد پس از امضای قرارداد و 20 درصد از گزارش نهایی و ارسال صورت مالی.

این مقام اضافه می‌کند: هنگام ارسال پیشنهاد پیشنهادی، بودجه مورد نیاز است و هزینه‌های جمع‌آوری باید توجیه پذیر و مرتبط با فعالیت‌های تحقیقاتی پیشنهادی باشند، ضمن اینکه هر شرکای مورد انتظار است و باید به صورت نقدی و یا غیر نقدی ارائه شود.

ثیت درخواست در همکاری های مشترک

رئیس مرکز توسعه همکاری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به نحوه ثبت درخواست‌ها در این فراخوان، گفت: درخواست‌ها باید از طریق وب سایت مرکز تعالی ابن سینا (ACE) ارسال شود که به این آدرس ارسال می‌شود:

ttps/isl-binn.it/ace/en/bilateral-research-collaborationi

حق جوی جوانمرد در خصوص زمان ارسال پروپوزال ها در این فراخوان، گفت: مهلت ارسال پروپوزال ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴، داوری اولیه ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، بازبینی و ارسال مجدد پروپوزال ۳۱ مارس ۲۰۲۴ و اعلام گرنت‌های پذیرفته شده ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ اعلام شد.

وی شروع پروژه را از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ عنوان کرد و ادامه داد: مدت انجام پروژه تا ۱۲ ماه است.

بخوان  مردی که ۴۱ سال خودش را به عنوان پسر یک خانواده جا زد

کیفیتهای ارزیابی

حق جوی جوانمرد با اشاره به نحوه داوری طرح‌ها، افزود: درخواست‌ها توسط یک کمیته ارزیابی ارزیابی شده و توسط ACE اطلاع‌رسانی خواهد شد. ارزیابی بر اساس معیارهای زیر خواهد بود:

* پتانسیل برای همکاری طولانی مدت و فعالیت های بعدی اصالت و امکان ارزیابی فعالیت های پیشنهادی

* تثبیت مشارکت کنید

* شایستگی علمی با نتایج پیش بینی شده است

*تخصص موسسات همکار و درخواستان و گروه های تحقیقاتی آنها

* کمک‌های همه شرکای درگیر از جمله کمک‌های مالی و غیر نقدی.

به گفته وی، مسؤولیت ادارات وجوه و گزارش دهی برای انجام پرونده ایرانی است، وی باید یک ماه از پروژه گزارش علمی نهایی و همچنین صورت مالی را ارائه دهد.

انتهای پیام



منبع