آسانسور چیست؟ انواع و کارایی هرکدام + قیمت خرید و فروش اسانسور سخاوت

آسانسور چیست؟ انواع و کارایی هرکدام + قیمت خرید و فروش اسانسور سخاوت

به طور کلی سیستم های آسانسور در برخی اجزا و قطعات اصلی، مشترک هستند. موتورهای گیربکس به فلایویل جهت نصب نیاز داشته ولی موتورهای گیرلس نیازی به این قطعه ندارند. انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد که می توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف برای اهداف متفاوتی به کار برد. در تئوری، این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد.آسانسور نیاز به استفاده زیادی از انرژی ندارد، زیرا همیشه همان اندازه که پایین می‌رود برمیگردد. برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته این سایت را مرور کنید باشد. هنگامی که بالا می‌روید اسانسور به شما انرژی پتانسیل می‌دهد هنگامی که پایین می‌روید انرژی پتانسیل شما را می‌گیرد.

در چاهک و فضای پایین این آسانسورها، به‌جای قرار دادن ریل آسانسور در دیواره‌ها آهنربای مغناطیسی کار می‌گذارند در کف آسانسور نیز یک آهنربای مغناطیسی با قطب مخالف آهنربای واقع در دیواره ها وجود دارد، با اتصال برق نیروی رانش باعث بالا رفتن آسانسورمی‌شود. در این نوع آسانسور ها بنا به دلیل استفاده از نیروی مغناطیسی از کابل و موتور استفاده ای نمی شود. با اختراع این نوع آسانسور می توان به جد گفت که محدودیت های وجود آسانسور در ساختمان های بلند وبرج ها کاملا برداشته شده و هیچ نوع محدویت استفاده ای در این نوع آسانسور وجود ندارد. آسانسور مغناطیسی از نظر امنیت و ایمنی بسیار بالا هستند اما به دلیل قیمت بالای آن فقط در سیستم های خاصی از این نوع آسانسور استفاده می شود. از جمله مسائل مهمی که در طراحی آسانسورها که سازندگان به آن توجه خاصی دارند، مساله ظرفیت آسانسور است.

  • از جمله آن‌ها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود ۴۵ درصد) که موجب افزایش هزینه‌ها و استهلاک سیستم می‌شود.
  • آسانسورها به دلیل آسایشی که برای انسان ها فراهم می کنند، در ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شدند و کم کم به صنعت پررونقی مبدل گشت و زمان صنعتی شدن آسانسور در ایران را می توان به ۸۰ سال پیش نسبت داد.
  • تعداد طبقات، حجم تردد بالا، وجود ترافیک بین طبقاتی ، ازدحام تردد در پیک های ترافیکی و….
  • به طور متمرکز در زمینه های طراحی، تولید، ساخت و ارائه خدمات پس از فروش آسانسور و پله برقی فعال می باشد.
بخوان  جایگاه تکنولوژی در علم پزشکی انستیتو سلامت مغز دانا | 1biti

سیم بکسل ها در دو نوع سیم بکسل هسته فیبری و سیم بکسل هسته فولادی وجود دارند. هسته ی فولادی نسبت به هسته ی فیبری از مقاومت بیشتری برخوردار است. سیم بکسل را به نوعی می سازند که استقامت بالایی داشته و در برابر حرارت نیز بتواند مقاومت بالایی از خودش نشان دهد. بر خلاف تصور غلط عموم، اگر سه سیم هم پاره شوند، باز سیم آخر می تواند وزن کابین را تحمل نماید. حتی در صورت پارگی تمام سیم بکسل ها، سیستم های ترمز اضطراری وجود دارند که از سقوط آسانسور جلوگیری کنند. سیم های بکسل به مرور زمان به دلیل استفاده زیاد، دچار اصطکاک می شوند و آسیب می بینند.

کابین آسانسور اقتصادی

در اواسط قرن نوزدهم میلادی منبع انرژی آسانسورها، بخار آب بودند و به مرور زمان این آسانسورها تکمیل شده و به آسانسورهای امروزی تبدیل شدند. شرکت ایران امباربا که با سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن و سرمایه‌گذار خصوصی ایجاد شده با خروج سرمایه‌گذار خصوصی از ایران توسط بانک صنعت و معدن اداره می‌شود. هم‌زمان با توسعه تمدن و با رشد اقتصادی و توسعه فنی و علمی کشورها و با همکاری فنی با یکدیگر، دانش فنی سیستم‌های حمل و نقل عمودی نیز توسعه سریعی یافت. بدون، شک افرادی که قصد راه اندازی یا ارتقای آسانسور را دارند نام نمایشگر ریزشی آسانسور را شنیده اند…. متالیفت با استفاده از آخریت فناوری های روز دنیا اقدام به تولید قطعات مختلف آسانسور کرده و محصولات خود را با گارانتی به مشتریان عزیز عرضه می نماید.

مگنت درب بازکن برقی :

نوع برانکاردبر دارای ابعاد کوچکتری نسبت به آسانسورهای تخت بر هستند و برای جابه‌جایی بیماران بدون تخت و پرسنل بیمارستان استفاده میشود. در این دوران اولین کارخانه ساخت آسانسور در ایران احداث شد و متخصصان زیادی در این زمینه پرورش یافتند و مهارت کافی را کسب کردند. در ۲۳۶ سال قبل از میلاد مسیح، اولین آسانسور توسط ارشمیدوس “ریاضی دان یونانی” اختراع شد که شامل یک بشکه بود و به وسیله ناب و انسان حرکت میکرد. در قرن هجدهم ودر حدود سال‌های ۱۷۴۳ میلادی آسانسوری ابتدایی به نام صندلی پرنده به وسیله‌ی لویی شانزدهم در کاخ ورسای برای جابه‌جایی افراد ساخته شد. در صورت نیاز می توانید به بخش پله برقی وب سایت نیز مراجعه و مطالب مرتبط را مطالعه کنید.

بخوان  6 مسائل من کاش درباره هوش مصنوعی می‌دانستم

خرید انواع قطعات آسانسور ⋆ موتور آسانسور ⋆ درب آسانسور ⋆ کابین

در این مدل موتورخانه ای برای نصب موتور وجود ندارد و همچنین یک متر چاه برای آن کافی است. پس از آن که ابعاد و سایزهای سیستم طراحی شد، در فاز دوم باید پارامترهای فنی قطعات به طور دقیق مشخص شود. ابعادی که برای کابین، درب ها و چاهک طراحی شده است از جمله پارامترهای مهمی هستند که می تواند در انتخاب پارامترهای فنی قطعات تاثیرگزار باشد. از این رو از جمله عوامل اصلی و مهمی که در انتخاب نوع قطعات و تجهیزات و همچنین پارامترهای فنی آن ها تاثیرگزار است می توان به مواردی از قبیل سرعت آسانسور، ظرفیت، طول مسیر حرکت، ابعاد سیستم، نوع محیط کاربری، نوع استاندارد EN81 و …. اگر فردی هستید که روزانه از انواع آسانسور در رفت و آمد های خود استفاده می کنید یا اگر مدیر ساختمان هستید و قصد آشنایی جزئی تر با این وسیله و کارکرد آن دارید، خواندن این مطالب برای شما مفید خواهد بود.