آکواریومی که میفهمد به کدام ماهی نگاه میکند!

اگر اطلاعات بیشتری به جزیی از نام ماهی بخواهند، از حرکات ساده برای سیستم ترغیب به نمایش جزئیات بیشتر می‌شود.

یک دوربین سه‌بعدی که در بالای آکواریوم قرار دارد و رو به بیرون است، چشم‌های بیننده را ردیابی می‌کند و می‌فهمد که در حال نگاه کردن به قسمتی از مخزن است. دوربین دیگری که رو به داخل آکواریوم است، محل همه ماهی‌ها را ردیابی می‌کند. ویدیوی ثبت‌شده با دوربین دوم بلافاصله توسط یک الگوریتم تشخیص شی تجزیه و تحلیل می‌شود و الگوریتم، هر ماهی را با عکس‌ گونه‌های شناخته‌شده در یک پایگاه داده رایانه‌ای مطابقت می‌دهد.

سیستم آکواریوم هوش مصنوعی در حال حاضر در «موزه ملی علوم و فناوری»(NMMST) تایوان استفاده می‌شود.

یک آکواریوم بر هوش مصنوعی در تایوان، با ردیابی چشم می‌فهمد که به کدام یک از ماهی‌ها نگاه می‌کند و اطلاعاتی را در مورد ماهی مورد نظر می‌دهد.

این آکواریوم «بر هوش مصنوعی که توسط موسسه تحقیقات فناوری صنعتی»(ITRI) تایوان ارائه شده است، جایزه نوآوری را در نمایشگاه ۲۰۲۳ CES دریافت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، هنگامی که به یک مخزن از ماهی در یک آکواریوم عمومی نگاه می‌کنید، تشخیص دادن این که هر کدام از چه‌گونه‌هایی هستند، ممکن است مشکل باشد. یک آکواریوم به وسیله مصنوعی مصنوعی موسوم «AI Aquarium» طوری طراحی شده است که با ارائه اطلاعات مربوط به ماهی‌های مورد نظر می‌توان به تماشای کمک کند.

آکواریومی که میفهمد به کدام ماهی نگاه میکند!

آکواریوم مصنوعی به منظور مقایسه خط بیننده با موقعیت‌ها، نه تنها می‌تواند ثابت کند که در حال حاضر کدام ماهی را نگاه می‌کند، بلکه می‌توان فهمید که آن ماهی به چه گونه‌ای از تعلق دارد. این اطلاعات روی یک صفحه شفاف میکرو LED نشان می دهد که روی شیشه جلویی آکواریوم نصب شده است. به گونه‌ای که متن مستقیماً در کنار منظره، شخص را از ماهی قرار می‌گیرد.

بخوان  گوگل اعتراف می کند که دموی شگفت انگیز هوش مصنوعی Gemini صحنه سازی شده است

انتهای پیام



منبع