ابداع ترکیب شیمیایی معجزه‌گر برای کاهش انتشار آلاینده‌های صنعتی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران چینی و اسپانیایی به پیشرفت نادر در جستجوی راه‌حل‌هایی برای رفع صنعتی دست‌ها و کشف یک شکل بهبود یافته و مقرون‌به‌صرفه از سیلیکات‌های ریز متخلخل به نام زئولیت است.

این ماده جدید دارای پایداری سه‌بعدی است و توان بیشتری را برای یا واکنش با مولکول‌های بزرگ نسبت به زئولیت‌های موجود ذخیره شده می‌کند. پژوهشگران به جای ساخت مستقیم یک ساختار مشبک، یک سیلی زنجیره‌ای را با استراتژی سه بعدی تطبیق کردند.

راسلیس، استاد دانشگاه سنت اندروز می‌گوید: این مکانیسم تا حدودی شبیه «شیمی کلیک» است که روشی است که برای هم چسباندن مولکول‌ها به کار می‌رود. این روش سال گذشته برنده جایزه نوبل شیمی شد. مجموعه های سیلیکات، ظرفیت های پیش بینی نشده را برای کاربردهای متمایز ارائه می دهند.

زئولیت‌ها، سیلیکات‌های ریز متخلی هستند که دارای کاتالیزر، تبادل کاتیونی و جاذب هستند. ZEO-3 یک شکل کاملاً جدید و شامل یک سیستم چند بعدی و به هم پیوسته از منافذ بسیار بزرگ است.

این ماده از سیلیس کشف شده است که دارای یک طراحی جدید با ثبات فوق‌العاده بالا با منافذ بزرگتر از ۱۰ انگلیسی است که می‌تواند قابلیت جذب مولکول‌های آلی قوی را ارائه دهد و به کاهش هوای دودکش‌های صنعتی و اگزوز خودروها بدهد. کمک کند.

کمک به کاهش

جیان لی از اعضای ارشد این گروه پژوهشی می‌گوید: هدف پژوهشگران در 8 سال گذشته، ساختن یک زئولیت سیلیکات سه بعدی پایدار و تخلخل‌های بسیار بزرگ بوده است.

به گفته این ماده، این ماده جدید به دلیل عملکرد چشمگیر خود، برای صنایع مختلف از جمله پتروشیمی نویدبخش است.

بخوان  اوه عزیزم... آپدیت بزرگ ویندوز 11 در اواخر امسال می تواند یک جشن خمیازه باشد

می‌گویند، این کشف می‌تواند منجر به پیشرفت قابل توجهی در کاهش انتشار جهانی آلاینده‌ها شود.

ترکیب ZEO-3، یک ماده حیرت انگیز و انقلابی با منافذ فوق‌العاده بزرگ و قادر به دمای فوق‌العاده بالا است. یک گرم از این ماده با وجود داشتن چگالی شبیه به آب، ۱۰۰۰ مترمربع محصول می‌دهد.

یک پیشرفت تاریخی

دانشمندان می‌گویند یک ترکیب شیمیایی به نام ZEO-3 به دلیل طراحی ساختاری با ثبات فوق‌العاده بالا با منافذ بزرگتر از 10 آنگستروم، می‌توانند باعث ایجاد دودهای آلاینده شوند.

انتهای پیام



منبع

این ترکیب جدید که ZEO-3 نامیده می‌شود، هم بسیار متخلخل است و هم بسیار پایدار است که آن را برای استفاده با سیستم‌های تمیزکننده آلاینده‌ها مانند مبدل‌های آلیزوری ایده‌آل می‌کند.

ZEO-3؛ یک زئولیت بسیار پایدار

به گفته پژوهشگران، ZEO-3 از یک ماده ارزان قیمت ساخته شده است که به حذف ترکیبات آلی فرار VOC کمک می‌کند. این ویژگی آن را در مقایسه با سایر مواد فلزی و سایر زئولیت‌ها به ابزاری عالی تبدیل می‌کند.

تحقیقات جدید دانشگاه جیلین (Jilin) ​​با کمک پژوهشگران اسپانیایی، در نهایت به یک شاهکار توجه می‌کند که طراحی و ترکیب یک زئولیت سیلیکات متخلخل فوق‌العاده بزرگ به نام ZEO-3 است.