احداث یک مرکز علم و فناوری توسط همسر ولیعهد عربستان

این پروژه یک طرح بشردوستانه، خیریه و غیر دولتی است که توسط بنیاد محمد بن سلمان(Misk) به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه آن پشتیبانی می‌شود و با مشارکت غیر انتفاعی محمد بن سلمان عمل خواهد کرد.

همچنین به صورت آنلاین «علمی» راه‌اندازی می‌شود که شامل مجموعه‌ای از چالش‌های طراحی بازی‌ها و هیجان‌انگیز است که مفاهیم کلیدی STREAM را بررسی می‌کند، آنها را به زندگی واقعی مرتبط می‌سازد و از شرکت‌کنندگان دعوت می‌کند تا به عنوان بخشی از یک مسابقه. پاسخ‌های ارائه‌دهنده خلاقانه.

مرکز «علمی» در شهر غیر انتفاعی محمد بن سلمان در ریاض واقع شده و قرار است در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود. این مرکز ۲۷ هزار متر مربع وسعت خواهد داشت و این شهر نوآورانه را برای تجسم خلاقیت و پایداری از طریق ادام در محیط طبیعی و محیط زیست محیطی و استفاده از نور طبیعی منعکس می‌کند.

احداث یک مرکز علم و فناوری توسط همسر ولیعهد عربستان

«علمی» یک دنبال خاص به فرد است که به ارائه تصویری دقیق و با کیفیت از نحوه ارتباط و ارتباط جوانان در سراسر عربستان با موضوعات علمی، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است.

این مرکز همچنین میزبان تاسیسات، رویدادها، گفتگوها، اجراها و برنامه های مشارکتی خواهد بود که برای ایجاد یک جامعه STREAM جدید در عربستان سعودی طراحی شده است.

هدف این پروژه الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان در سراسر عربستان سعودی برای کاوش و خلق و همچنین مقابله با چالش‌ها به صورت عملی است.

شاهزاده سارا، همسر بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در پی راه‌اندازی یک مرکز علمی و فناوری جدید برای جوانان عربستانی است.

«علمی» یک سکوی دیجیتال یکپارچه همراه با مجموعه‌ای از تجربیات در سراسر عربستان سعودی ارائه خواهد کرد. این برنامه‌ها از تابستان امسال شروع به پخش زنده می‌کنند و هدفشان این است که جوانان، والدین، خانواده‌ها و دوستان را در هر سنی که هستند، قبل از شروع «علمی» هیجان‌انگیز و درگیر کنند.

بخوان  فضانورد ناسا درگذشت - ایسنا

به گزارش ایسنا و به نقل از عربی نیوز، مرکز علم و فناوری به نام «علمی» (ilmi) در عربستان سعودی راه‌اندازی می‌شود تا حس کنجکاوی علمی در میان جوانان این کشور را جذب کند و همچنین مهارت‌های آنها را توسعه دهد.

این مرکز، خود میزبان نمایشگاه‌های دائمی برنامه‌ریزی‌شده خواهد بود که بر اساس سه موضوع اصلی برگزار می‌شود: دنیای ما، ما و اختراعات ما. علاوه بر این، مسائلی از جمله فضا، اکوسیستم‌ها و هوش مصنوعی خواهد کرد.

شاهزاده سارا می‌گوید: «علمی» به همه دانش‌آموزان جوان و علاقه‌مندان به علم در عربستان سعودی این امکان را دارد که استعداد بالقوه‌شان را کشف کنند و پیشرفت‌های بیشتری را رقم بزنند و به شکل دهی آینده کمک کنند. من امیدوارم همه با هم «علمی» را بسازیم و الهام بخش و حامی نسل آینده خود باشیم.

شاهزاده سارا گفته است: [مرکز] علمی، چراغی برای خلاقیت، دید و دسترسی خواهد بود.

این مرکز قرار است به ابتکار و اهتمام شاهزاده سارا بنت مشهور بن عبدالعزیز آل سعود که همسر شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است، ساخت تا به جوانان این امکان را فراهم کند که با موضوعات، فناوری، مطالعه، مهندسی، هنر و ریاضیات. (STREAM) به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند.

این مرکز جدید که نام آن به معنی «دانش من» ترجمه می‌شود، یک مرکز کشف و نوآوری علوم کاملاً در دسترس خواهد بود.

مرکز «علمی» برای حمایت از این ابتکار همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌های زنده را می‌کند که STREAM را در پشت هر چالش دیجیتالی بررسی می‌کند و خانواده‌ها و دوستان را می‌سازند تا برای ایجاد و ارائه راه‌حل‌ها به صورت زنده با هم همکاری کنند.

بخوان  Google Bard می تواند به زودی به Gemini تبدیل شود و در برنامه های بیشتری ظاهر شود

انتهای پیام



منبع