ابداع روشی برای بررسی تومورها که شاید پاتولوژیست‌ها را بیکار کند

علاوه بر آزمایش تومورهای سرطانی، از این دستگاه برای تشخیص بافت در مدلی از بیماری بیماریی روده نیز استفاده می شود. محققان امیدوارند که روش جدید آنالیز سلولی روزی در محیط بالینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گروهی از مرکز فیزیک و پزشکی ماکس پلانک روشی جدید، سریع و کاربردی را برای تحلیل و تحلیل نمونه‌های تومور سرطانی ایجاد کرده‌اند.

زمانی که یک تومور سرطانی بیوپسی، یک متخصص پاتولوژیست لازم است تا نمونه را تجزیه و تحلیل و سلامت بافت را ارزیابی کند. این فرآیندی است که باید سریع و دقیق و معمولی باشد که بیمار روی تخت عمل، رخ دهد.

در این روش از سلول‌های موجود در عبور می‌شود و ویژگی‌های بافتی آن ارزیابی می‌شود و زیروه‌های سلول‌های تنها با تصویر ثبت مقایسه می‌شوند.

بیوپسی از تومور جامد رایج‌ترین راه برای ارزیابی بدخیمی سرطان است و این کار جراحان را در مدیریت بیماران در حین و بعد از جراحی می‌کند. شاید این کار یک فرآیند ساده به نظر برسد اما اینطور نیست. یک پاتولوژیست باید نمونه را برش داده و رنگ کند و قبل از ارائه نظر تخصصی آن را به صورت میکروسکوپی بررسی کند.

به گفته‌ها، این یک مزیت است، زیرا همیشه نمی‌توانم در حین انجام جراحی به دست‌های پاتولوژی، به این معنی که در برخی موارد، نمونه‌ها را نمی‌توان تا پس از پایان جراحی آنالیز کرد.

دستگاه جدید از یک «خردکننده بافت»(سنگ‌کننده بافت) برای نمونه‌برداری از سلول‌های منفرد استفاده می‌شود، که کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد. سپس سلول‌ها با استفاده از فلورسانس در لحظه و سیتومتری تغییر شکل‌پذیری (RT-FDC) تجزیه و تحلیل می‌شوند، که در این فرآیند از یک پمپ سرنگ برای عبور جریانی از سلول‌های منفرد از طریق انقباض میکروسکوپی استفاده می‌شود که در آن سلول‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند. فشار برشی هیدرودینامیکی قرار میگیرند.

بخوان  گروه‌های چت Google پیچیده‌تر می‌شوند

انتهای پیام



منبع

انتظار برای آمدن پاتولوژیست ممکن است گزارش پاتولوژیست دیگری را انجام دهد که یک روش غیرممکن است چرا که گروهی از روشی را برای تجزیه و تحلیل دقیق تومورهای سرطانی جامد در حدود ۳۰ دقیقه بدون بررسی با پاتولوژیست گذشته توسعه دادند. آنها روش خود را با استفاده از بافت موش آزمایش کردند.

فلورسانس در لحظه و سیتومتری تغییر شکل‌پذیری، می‌تواند تا 1000 سلول را تجزیه و تحلیل کند، یعنی این 3600 برابر سریع‌تر از روش‌های قدیمی‌تر و سنتی این کار می‌شود.

تغییر شکل سلولی روشی مفید برای تشخیص بیماری‌ها به ویژه سلول‌های سرطانی است. سلول‌های سلول‌های سرطانی برای تغییر شکل به این معناست که آن‌ها بهتر می‌توانند به سلول‌های دیگر حمله کنند که این امر به متاستاز تومور می‌شود.

«مارکتا کوبانکوا» (Markéta Kubánková) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با روش‌های سنتی برای تجزیه و تحلیل نمونه بیوپسی، آسیب‌شناسی تنها می‌تواند به سلول‌ها نگاه کند. ما می‌توانیم معاینه فیزیکی تک تک سلول‌ها را انجام دهیم و این به ما اطلاعات بسیار بیشتری برای انجام مطالعه می‌دهد.

تحقیقات این مطالعه در مجله «Nature Biomedical Engineering» منتشر شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلستغییرات در خواص سلول‌ها برای تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها مانند سرطان بسیار مهم است. اما تشخیص این موارد نیاز به آسیب‌شناسی دارد اما به گروه جدیدی از روش‌های سریع و ساده برای تجزیه و تحلیل و تحلیل بیوپسی‌ بافتی برای ایجاد سرطان‌هایی که ممکن است نیاز به آسیب‌شناسان/ پاتولوژی را از بین ببرند.

اما بررسی ساختار ساختاری برای تشخیصی کافی نیست. بنابراین، مصنوعی مصنوعی را در قالب یک مدل ماشینی ایجاد می‌کند که به دست‌های فلورسانس در لحظه و تغییر شکل‌پذیری سیتومتری داده می‌شود و به سرعت ارزیابی می‌کند که نمونه‌ای از بیوپسی حاوی سلول‌های تومور یا خیر است. کل فرآیند، از پردازش نمونه تا تجزیه و تحلیل داده‌ها، کمتر از 30 دقیقه طول کشید، به این معنی که می‌توانم آن را در حالی که بیمار روی اتاق جراحی انجام می‌دهد و نتایج را بدون نیاز به پاتولوژی در اختیار انجام می‌دهد. جراح قرار داد.

بخوان  برتری کوانتومی قرار است جهان را تغییر دهد!