گام مهم دانش در جهت درمان طاسی سکه های

کینگ، دانشیار پوست در دانشکده پزشکی ییل و اولین نویسنده مطالعه جدید، گفت: این کار جدید پیشرفتی برای درمان طاسی منطقه‌ای است، زیرا کارآزمایی بالینی علاوه بر بزرگان، نوجوانان را نیز شامل می‌شود. از طریف منطقه‌ای که کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تأثیر می‌گذارند، پیشرفت پزشکی و ایمنی و بخشی را در درمان پزشکان جوان نشان می‌دهد، پیشگامانه است.

کینگ افزود: طاسی منطقه‌ای معمولاً برای بزرگسالان و کودکان به یکسان باعث درد و رنج بسیاری می‌شود. مشکلات کودکی خودش را دارد حالا تصور کنید کودکی با لکه‌های طاسی بزرگ و شاید از دست دادن ابرو و بدون هیچ مویی چه احساسی دارد. یک دختر جوان به طاسی منطقه‌ای شدیداً به این دلیل است که مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود خودکشی کرد. ما نمی‌خواهیم این اتفاق دوباره تکرار شود. ما باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که اینطور نیست و یکی از بخش‌های آن پیشرفت داروها برای معکوس کردن بیماری است. انجام مطالعه بر روی ritlecitinib گام بزرگی در این راستا است.

نتایج این مطالعه نشان داد که بسیاری از افراد پس از ۲۴ هفته مصرف ritlecitinib می توانند کامل یا تقریباً کامل مصرف سر خود باشند. افراد بیشتر رشد مجدد مو با درمان ادامه ritlecitinib به مدت ۲۴ هفته بودند. در طول تحقیق، داروها را به خوبی مصرف می کنند.

«Ritlecitinib» یک توانایی‌کننده خوراکی جدید جانوس کیناز(JAK) که توسط فایزر ساخته شده است در کارآزمایی‌های بالینی آزمایش می‌شود. پس از بیش از یک دهه مطالعه به رهبری دکتر «برت کینگ» (برت کینگ) متخصص پوست دانشگاه ییل، سایر توانایی‌های جانوس کیناز، خانواده‌ای از داروها که در ابتدا برای درمان آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی و برخی از اختلالات خونی در نظر گرفته شده بودند، بودند. ، برای درمان انواع بیماریهای پوستی غیر قابل درمان از جمله طاسی منطقه‌ای مجوز دریافت کردند.

بخوان  آخرین به روز رسانی Meta Quest 3 4 ارتقای مفید را به همراه دارد و یک ویژگی را از بین می برد

بیش از صد نوجوان در میان ۷۱۵ شرکت کننده در آزمایش فاز ۳ که در ۱۱۸ بیمارستان و کلینیک در ۱۸ کشور انجام شد. همه شرکت‌های طاسی منطقه‌ای را تجربه کرده‌اند و این بیماری باعث ریزش حداقل 50 درصد از پوست سرشان شده است.

در یک کارآزمایی بالینی جدید که به رهبری اساتید دانشگاه ییل انجام شد، پزشکان دارویی جدید پیدا کردند که به درمان بیماری پوستی طاسی منطقه‌ای را در بزرگسالان می‌کند. همچنین مشخص شده است که این درمان در کودکان نوجوان نیز می تواند و بی خطر است.

کینگ گفت: به طور قابل توجهی، نتایج در بین تمام گروه‌های سنی از جمله افراد جوان‌تر، یکسان بود.

انتهای پیام



منبع

جانوس کیناز(Janus kinase) گروهی از تیروزین کیناز غیرگیرنده‌های درون‌سلولی هستند که در انتقال سیگنال‌های مرتبط با سیتوکین‌ها از طریق «مسیر پیام‌رسانی JAK-STAT» نقش دارند. این نامش را یکی از خدایان اساطیری روم به نام ژانوس می‌برد که خدای آغازها و پایان‌ها و «دوگانگی» بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، طاسی منطقه‌ای با ریزش بدون زخم پوست سر، صورت یا پوست بدن مخصوص می‌شود. طاسی منطقه‌ یک بیماری خودایمنی است که با ریزش موی سلامتی خاص می‌شود. دکتر دانشگاه ییل درمان برای آن پیدا کرده و نتایج مطالعه جدید آنها یک پیشرفت بزرگ برای درمان طاسی منطقه‌ای به شماره می‌رود.

گروهی از متخصصان دانشگاه ییل درمان برای طاسی منطقه‌ای یا کچلی سکه‌ای(alopecia areata) شناسایی کرده‌اند که برای نوجوانان نیز بی‌خطر است.