ادای احترام آخرین بازمانده آپولو ۱۱ به ماموریت آرتمیس ناسا

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، باز آلدرین به عنوان دومین فردی که قدم روی ماه گذاشت، به افرادی که «مشعل کاوش در اعماق فضا» را حمل می‌کنند ادای احترام کرد.

آلدرین با اشاره به وقایع پیرامون ماموریت آپولو ۱۱ که در تاریخ ۱۶ ژوئیه آغاز و در تاریخ ۲۴ ژوئیه سال ۱۹۶۹ به پایان رسید، گفت که او از امتیاز فوق‌العاده‌ای است که در یکی از درام‌های حماسی عصر ما ایفای نقش کرده است: مسابقه رفت و برگشت آمریکا به ماه.

آلدرین تنها بازمانده از خدمه‌ی ماموریت آپولو ۱۱ است. نیل آرمسترانگ، فرمانده و اولین کسی که قدم بر روی ماه گذاشت در سال ۲۰۱۲ در سن ۸۲ سالگی و خلبان مایکل کالینز از این ماموریت در سال ۲۰۲۱ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

او بی‌صبرانه منتظر است تا فضانوردان جدید را دنبال کند.

باز آلدرین فضانورد ماموریت آپولو ۱۱ به برنامه سفر به ماه آرتمیس ناسا ادای احترام کرد.

آلدریت اظهار داشت که هدف خدمه او برداشتن اولین گام برای رسیدن به همه مردم ملت‌ها به ماه بود که هدف آرتمیس نیز هست. او اذعان کرد: ما پرچم آمریکا را روی ماه گذاشتیم کاری که همه خدامه‌ای آپولو انجام دادند. اما ما این کار را نکردیم تا به عنوان آمریکایی‌های آرمان‌گرا ادعای امپراتوری ماه را داشته باشیم بلکه ما را با صلح برای همه‌ی بشریت‌هایم.

باز آلدرین، یکی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹، در روز پنجشنبه(۲۳ فوریه) گفت که از دیدن فرود دوباره افراد ناسا روی ماه در سال ۲۰۲۵ با برنامه آرتمیس هیجان زده شده است.

بخوان  ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت اج برای مدیریت فضای دیسک

در آن زمان، فضا به عنوان مکانی برای اثبات فناوری با پتانسیل در نظر گرفته شده است. هم ایالات متحده آمریکا و هم اتحاد جماهیر شوروی ماموریت‌ها انجام دادند تا نشان دهند که انسان می‌تواند برای اکتشاف، رصد زمین و علم نیز استفاده کند.

انتهای پیام



منبع

یک ویدیو از پیش ضبط‌شده به صورت پخش‌شده زنده از آلدرین، ۹۳ ساله، در جلسه گروه مشاوره اعضای شورای ملی فضای (NSpC) در واشنگتن دیسی در روز پنجشنبه (۲۳ فوریه) پخش شد. کاملا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، این شورا را رهبری می‌کند. نقش گروههای مشاوره کاربران این است که فضایی را برای صنعت، سازمان‌های غیرفاعی و سایر ارائه‌دهندگان ارائه می‌دهند تا در زمینه سیاست‌های فضایی توصیه‌هایی ارائه دهند.

هیچ سرنشینی برای ماموریت‌های آتی آرتمیس معرفی نشده است، اما خبرهایی باید به زودی منتشر شوند.

آپولو ۱۱ دومین سفر فضای آلدرین بود. اولین ماموریت او سفر «Gemini ۱۲» به مدار زمین در سال ۱۹۶۶ بود که طی آن سه پیاده‌روی فضایی کوتاه انجام داد.

عاملی از اعتبار بین‌المللی نیز در این میان دخیل بود. برخی از فعالیت‌های ناظر دو کشور را به عنوان یک «مسابقه فضایی» توصیف می‌کنند، اغلب زمان‌هایی وجود دارد که آمریکا و شوروی مأموریت‌های مشترک را در دهه ۱۹۶۰ بررسی می‌کنند.

خدمه ماموریت آرتمیس ۲ که قرار است در سال ۲۰۲۴ سفری به دور ماه داشته باشد در بهار سال جاری معرفی خواهند شد. در این سفر یک کانادایی، به لطف همکاری بازوی رباتیک کانادارم 3(Canadarm3) این کشور با ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده ناسا به نام دروازه ماه، در این ماموریت حضور خواهد داشت. ماموریت آرتمیس ۳ قرار است در سال ۲۰۲۵ در سطح ماه فرود بیاید.

بخوان  انتشار نمایش زنده از زمین و ماه در یک قاب توسط اوریون

آلدرین: ما به مردان و جوان، زنان، فضانوردان، متخصصان و متخصصان گفتند که اکنون مشعل اکتشافات اعماق فضا را در دست می‌گیرند درود می‌فرستیم. او اضافه کرد که تمام رویدادهای پرتاب آزمایشی بی‌سرنشین آرتمیس ۱ را که در آن یک فضاپیمای اوریون در سال ۲۰۲۲ به اطراف ماه رفت را دنبال کرد.

روسیه امروز در ایستگاه فضایی بین‌المللی با ناسا شریک است. اما اکثر همکاری‌های دیگر آن یک سال پیش، با آغاز جنگ در روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ از بین رفت.