امروز، روز جهانی فضای نوردی است

از سال 2011 سازمان ملل متحد روز دوازدهم آوریل را به منظور گرامیداشت سالروز اولین پرواز فضایی یک انسان، به نام روز جهانی فضانوردی نامگذاری کرد.

مواردی که اشاره شد، در سال ۲۰۱۱، مجمع عمومی سازمان ملل با رسمیت شناختن پنجاهمین سالگرد اولین پرواز فضایی بشر، روز ۱۲ آوریل را به عنوان روز جهانی فضایی انسان اعلام کرد و آن را روزی نامید که هر ساله در سطح بین‌المللی در آغاز عصر فضا بود. برای بشریت گرفته می‌شود و برای بخش مهمی از علم فضایی در دستیابی به توسعه پایدار و افزایش امنیت مردم و همچنین ایجاد جشن‌ها برای ایجاد فضایی برای فناوری اطلاعات در آمیز می‌کند.

تاریخچه

در تاریخ ۴ اکتبر ۱۹۵۷، اولین ماهواره زمینی ساخت بشر موسوم به اسپوتنیک (Sputnik I) به فضا پرتاب شد و راه را برای اکتشافات فضای باز کرد. سپس ۴ سال بعد در روز ۱۲ آوریل ۱۹۶۱، یوری گاگارین به اولین انسانی تبدیل شد که به دور سیاره زمین چرخید و فصلی از جستجو انسان در فضا را آغاز کرد.

همچنین اتصال فضاپیماهای آپولو و سایت در ۱۷ ژوئیه ۷۵ اولین ماموریت بین‌المللی بشر در فضای لقب گرفت که پس از آن در دهه‌های گذشته بشریت، مشارکت چند ملیتی در فضای ویژه در ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی (ISS) را حفظ کرده است.

به گزارش ایسنا، روز جهانی فضایی یا سفر انسان به فضا (International Day of Human Space Flight)، سالگردی است که هر ساله در روسیه و فروردین برخی دیگر از اتحاد جماهیر شوروی سابق در روز ۱۲ آوریل (۲۳‌ماه) جشن گرفته می‌شود و در سال ۲۰۱۱، در سال ۲۰۱۱. شصت و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این روز به مناسبت پنجاهمین سالگرد و به یادبود اولین فضای پروازی یک انسان در تاریخ ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ توسط فضانورد ۲۷ ساله روسی «یوری گاگارین» به عنوان روز جهانی فضانوردی اعلام شد.

بخوان  با ویژگی «گیمینگ مُد» در گوشی‌های وان پلاس آشنا شوید

یوری گاگارین روز ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱ در اولین پرواز فضایی بشر با فضاپیمای وستوک ۱ (Vostok ۱) به مدت ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه دور زمین چرخید و به سلامت به زمین بازگشت و رویداد تاریخی را رقم زد که راه را برای اکتشافات فضایی به نفع. تمام بشریت هموار کرد.

انتهای پیام



منبع

والنتینا ترشکووا (Valentina Tereshkova) اولین زنی نام گرفت که در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ به دور زمین چرخید. نیل آرمسترانگ نیز اولین انسانی بود که nv ماموریت آپولو در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ موفق شد بر سطح ماه قدم بگذارد.