تلاش برای افزایش علاقه به خودروهای الکتریکی

تحقیق در مجله بین المللی عملکرد خودرو یک رویکرد جدید برای تعیین برد یک وسیله نقلیه الکتریکی در شرایط رانندگی واقعی را مورد بحث قرار می دهد. Carlos Armenta-Déu از دانشگاه Complutense مادرید، اسپانیا، و Erwan Cattin از دانشگاه Clermont Auvergne در Aubière، فرانسه، پیشنهاد می‌کنند که رویکرد آنها این پتانسیل را دارد که به رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی دقیق‌ترین پیش‌بینی برد را بدهد. در شبیه سازی آنها، ویژگی های جاده و پنج حالت مختلف رانندگی ارزیابی می شود.

انگیزه اصلی به سمت خودروهای الکتریکی ناشی از فوریت زیست‌محیطی ریشه‌کن کردن وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی، کاهش سطح آلودگی محلی، و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با روی آوردن به انرژی پایدار و تجدیدپذیر است. با این حال، برخی از موانع درک شده در جاده وجود دارد که برای بسیاری از رانندگان ترمزهای انتقال را ایجاد می کند. یکی از آنها محدوده ای است که یک وسیله نقلیه می تواند با یک بار شارژ به آن دست یابد. این امر به ویژه برای سفرهای طولانی مدت از طریق مکان هایی با زیرساخت های محدود شارژ سریع بسیار مهم است.

به گفته محققان، این رویکرد نسبت به سایر روش‌ها برای پیش‌بینی برد دقیق‌تر است و می‌تواند برای شرایط رانندگی متفاوت و سبک رانندگی و همچنین درجه «پیری» در باتری خودرو کار کند.

ایستگاه شارژ ماشین برقی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

نقل قول: رفتن مایل بیشتر برای افزایش علاقه به خودروهای الکتریکی (2023، 6 ژانویه) بازیابی شده در 6 ژانویه 2023 از

این تیم توضیح می‌دهد که نرم‌افزار آن‌ها با در نظر گرفتن تمام پارامترهای مربوطه، شرایط رانندگی، ویژگی‌های جاده، و سبک راننده (ترمز و شتاب) به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که در جاده هستند، اطلاعات حیاتی را در اختیار راننده قرار دهند. آنها می توانند قبل از نیاز به شارژ باتری بروند. در پایان روز رانندگی، سیستم همچنین به راننده می‌گوید چقدر شارژ باتری لازم است و محدوده احتمالی رانندگی روز بعد را نشان می‌دهد.

Armenta-Déu و Cattin توضیح می دهند که اگرچه برد رانندگی در چند سال اخیر بهبود یافته است، اما همچنان مهمترین چالش محققان و صنعت برای رقابتی کردن خودروهای الکتریکی است. این تیم می افزاید: وقتی محدوده وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی معمولی را در نظر می گیریم، وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً به ویژه در رانندگی بین شهری کوتاه می آیند. درک عملکرد و چگونگی تغییر آن با شرایط به گونه‌ای که رانندگان دید واضح‌تری از جاده پیش رو داشته باشند، کمک می‌کند در دوره انتقال، در حالی که زیرساخت‌های شارژ الکتریکی در حال تکمیل شدن است، شک‌ها را شروع کنند.

اطلاعات بیشتر:
اروان کتین و همکاران، روشی جدید برای تعیین برد خودروهای الکتریکی در شرایط رانندگی واقعی، مجله بین المللی عملکرد خودرو (2022). DOI: 10.1504/IJVP.2023.10052227