انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا


شرکت خودروسازی تویوتا از طرح مفهومی ۲ خودروی جدید الکتریکی شامل یک SUV شهری و یک کراس‌اور اسپرت خود رونمایی کرده که قرار است تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی تویوتا روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ مجموعه خودروهای الکتریکی باتری‌دار اروپا(BEVs) خود را تا شش مدل توسعه دهد. این خودروساز دو طرح مفهومی جدید برای ناوگان خودروهای برقی آینده خود را معرفی می کند که شامل یک خودرو شاسی بلند شهری و یک نیمشاسی اسپرت می شود.

قرار است این خودروها در سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه شود. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش خودرو به حساب می‌آید در حال حاضر تنها یک مدل تمام الکتریکی به نام bZ4X را به فروش می‌رساند. هدف این شرکت دستیابی به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۳۵ است.

دو طرح تازه فاش شده این شرکت به خودروی قدیمی bZ4X و یک شاسی بلند کامپکت که سال گذشته نمایش داده شد، می‌پیوندند.

طرح جدید شاسی بلند شهری تویوتا برای عرضه در اروپا در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا

طراحی این خودرو شاسی بلند از خودرو «Yaris Cross» این شرکت الهام گرفته است که یکی از پرفروش ترین ها در سطح خود است. این خودرو در مدل‌های جلو و AWD عرضه می‌شود که یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ها است و دیگری طولانی‌تر است. در همین، تویوتا در مورد نیمشاسی اسپرت خود حرفی کمتری برای گفتن داشت.

این خودروساز انتظار دارد که این طرح مفهومی را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

بخوان  کنترل مولکولهای سرطانی "غیرقابل درمان" با روش جدید

تویوتا قصد دارد نسل بعدی باتری‌ها را در سال ۲۰۲۶ و پس از آن، ارائه دهد. در وهله اول این شرکت بر روی عملکرد خواهد داشت و ساختاری معمولی با برد دو برابر و برچسب قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از bZ4X ارائه می‌دهد.

باتری‌های بعدی با کیفیت خوب و کم هزینه خواهند بود که برای استفاده از خودروهای برقی طراحی شده‌اند. این باتری‌ها شکلی جدید با ساختار دوقطبی خواهند داشت که در درجه اول از فسفات آهن لیتیوم ارزان‌تر (LFP) استفاده می‌کنند. تویوتا با استفاده از این سلول، ۲۰ درصد بالاتر و ۴۰ درصد کمتر نسبت به bZ4X را در نظر گرفته شده است.

انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا

باتری‌های سوم با استفاده از فناوری‌های کاتد نیکل بالا و دوقطبی، کاملاً کارایی خواهند داشت. تویوتا در محدوده محدوده و قیمت قیمتی این دسته گفته شده است: هزینه‌های پایین‌تر و برنده رانندگی بیشتر مورد انتظار است.

در نهایت، تویوتا با اولین باتری‌های حالت جامد خود، ممکن است هنوز سه یا چهار سال دیگر تا عرضه آن‌ها باقی بماند، پیشرفت خود را نشان دهد.

آندریا کارلوچی(Andrea Carlucci)، نایب رئیس تویوتا اروپا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما یک پیشرفت فناورانه داشته‌ایم که برای مدت طولانی دوام باتری حالت جامد غلبه می‌کند. روشی برای تولید انبوه در حال حاضر در حال حاضر در حال توسعه است و ما در تلاش برای تجاری سازی آن در سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ با تولید چند ده هزار خودرو هستیم. هدف این خودروسازی شارژ خودرو از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۰ دقیقه است.

انتهای پیام



منبع