اولین جلسه عمومی ناسا در مورد بشقاب‌پرنده‌ها چه بود؟

مقامات ناسا اعلام کردند که شرکت کننده در این پروژه، از زمان شروع کار خود در ژوئن سال گذشته، سوء استفاده آنلاین و آذر و اذیت از سوی منابع نامشخص قرار گرفته اند.

پنل مشاوره ناسا، اولین پژوهش در مورد یوف را نشان می‌دهد که نظارت بر آژانس فضایی آمریکا در مورد موضوعی انجام می‌شود که در اختیار مخزن انحصاری و مدیریت اطلاعات و امنیت ملی این کشور قرار می‌گیرد.

تابوهای پیرامون این موضوع نیز باقی مانده اند. اسپرگل پیشنهادان کرد: چندین پنتاگون در سال‌های اخیر هوانوردان نظامی را تشکیل می‌دهند تا رویدادها را مستند سازند، اما بسیاری از خلبانان تجاری به دلیل خوردن پیرامون ارائه چنین مشاهداتی، گزارشی به گزارش در آنها ندارند.

اسپرگل: ناسا و مقامات دفاعی-اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده‌اند که وجود حیات بیگانه هوشمند منتفی نیست، اما هیچ مدرکی را برای منشأ فرازمینی برای یوفوها پیدا نکرده‌اند. این ادعا که ما شواهدی از هوش غیرانسانی را می‌بینیم، به مدارک فوق‌العاده‌ای نیاز دارد و ما چنین مدارکی را ندیده‌ایم.

نیکولا فاکس (Nicola Fox) مدیر علوم ناسا، در سخنرانی افتتاحیه گفت: شنیدن در مورد آذر و اذیتی که اعضای میزگرد ما به صورت آنلاین با آن روبه‌رو می‌شوند، واقعاً مایوس‌کننده هستند، زیرا در حال مطالعه این موضوع هستند. آزار و اذیت فقط به ایجاد مشکل بیشتر می‌شود.

این هیئت ۱۶ نفر که سال گذشته با حضور برجسته حوزه‌های علمی مختلف، از فیزیک گرفته‌شده تا اخترزیست‌شناسی تشکیل شد، یک جلسه چهار ساعته همراه با پخش اینترنتی ناسا برگزار شد تا تحقیقات اولیه خود را پیش از ارائه گزارش در تابستان، بررسی کند.

بخوان  آنچه باید در مورد ردیاب ایمیل بدانید

هیئت ناسا با خروج از پنتاگون، فقط گزارش‌های طبقه‌بندی‌شده ناظران غیرنظامی را می‌کند. اسپرگل گفت که این کار اجازه می دهد اطلاعات به دست آمده، با نهادهای علمی، تجاری و بین المللی و همچنین عموم مردم در میان گذاشته شوند. بیشتر کار این گروه بر روی محیط‌های هوایی است.

شان کرک پاتریک (Sean Kirkpatrick)، مدیر دفتر تازه خرید پنتاگون موسوم به AARO گفت که ارتش آمریکا از 800 مورد را در دو دهه گذشته ثبت کرده است، اما فقط چند درصد آنها را از توضیح نسبتا ساده در نظر گرفته شده و بقیه را می کند. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بالون، کارت یا غذای جوی نسبت داد، می‌توان به منشأهای دنیوی تبدیل شد.

کاوشهای موازی ناسا و پنتاگون، پس از دهه‌ها زمان پخش شده برای انحراف و بی‌اعتبار کردن گزارش‌های مربوط به اشیای پرنده ناشناس یا بشقاب‌پرنده‌ها که در دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردند، نقطه عطفی می‌شوند. اما در نهایت، ناسا و پنتاگون در پرداختن به این موضوع، بر ضرورت حفاظت از حریم هوایی آمریکا، امنیت عمومی و امنیت طبیعی تاکید کردند.

دیوید اسپرگل (David Spergel)، اخترفیزیکدان و رئیس این گروه گفت که نقش تیم وی، حل کردن ماهیت این رویدادها نیست، بلکه نقشه راه را برای هدایت تحلیل‌های آینده ارائه می‌کند.

اسپرگل، تاکید این گروه تاکید کرد: اگر بخواهم آنچه را که می‌کنم در یک خط خلاصه کنم، این است که به آن‌ها با کیفیت بالا نیاز داریم. داده‌های موجود و گزارش‌های شاهدان عینی، به تنهایی برای ارائه شواهد قطعی در مورد ماهیت و منشاء هر رویداد مرتبط با بشقاب‌پرنده‌ها کافی است.

بخوان  انتشار اولین تصاویر ثبت شده توسط کاوشگر قمری «دانوری» کره جنوبی

انتهای پیام



منبع

با وجود این، بزرگترین چالشی که اعضای گروه به آن اشاره کردند، استفاده از روش‌های علمی قابل استفاده برای مستندسازی بشقاب‌پرنده‌ها بود که معمولاً شکل اجسام در حرکت دیده می‌شود و محدودیت‌های شناخته شده و قوانین طبیعت را به چالش می‌کشند.

پژوهشهای تحت نظر پنتاگون

پژوهش ناسا به غیر از تحقیقات جدید رسمی‌شده تحت نظر پنتاگون، در مورد مشاهده‌هایی است که در سال‌های اخیر توسط هوانوردان گزارش شده و توسط مقامات دفاعی و اطلاعاتی تجزیه و تحلیل شده‌اند.

به گفته اعضای این گروه، مشکل اساسی این است که پدیده‌های مورد بحث عموما با دوربین‌ها، حسگرها و سایر تجهیزات شناسایی و ثبت می‌شوند که برای مشاهده و اندازه‌گیری دقیق ویژگی‌هایی طراحی یا تنظیم نشده‌اند.

ناسا پس از سال‌ها پنهان‌کاری، یک جلسه عمومی در مورد بشقاب‌پرنده‌ها برگزار می‌شود و در مورد مشکلات کشف یا تأیید آنها سخن گفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، اعضای یک گروه مستقل ناسا که «یوفوها» یا آن چیزی که دولت آمریکا اکنون به عنوان «پدیده‌های ناهنجار ناشناس» می‌شناسد را بررسی می‌کنند، در اولین نشست خود در روز ۳۱ ماه (۱۰ خرداد) اعلام کردند که داده‌های کم‌کیفیت، بزرگترین کشف را دارند. این اشیای اسرارآمیز هستند.