با کمک همکار ایرانی ایلان ماسک کنترل رؤیای‌تان را در دست بگیرید!


یک استارت‌آپ آمریکایی ادعا می‌کند با کمک گرفتن از یک طراح ایرانی به نام افشین مِهین، رویای کار در خواب را به حقیقت تبدیل کرده و دستگاهی ساخته شده است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا در رویای خود به خلق و کشف بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، از خواب خود برای کار بر روی پروژه های خود استفاده کنید، برای پیشنهادهای خود آماده شوید یا مهارت های خود را تقویت کنید. اگر چنین چیزی در دسترس باشد خیلی خوب خواهد بود، اینطور نیست؟

اکنون یک استارت‌آپ جدید به نام پرافتیک(پیامبرانه) ادعا می‌کند که دستگاهی را توسعه داده است که به افراد کمک می‌کند رویای خود را به نفع خود کنترل کنند و از آنها استفاده کنند.

شرکت پرافتیک که در ماه مارس سال جاری تأسیس شد، یک سربند به نام هالو (هالو) ساخته شده است که می‌توان به حالت خواب یا رویای شفاف (رویای شفاف) را القا کند. رویای شفاف به گفته زمانی می‌شود که شما از خواب دیدن خود آگاه هستید و می‌توانید رویای خود را دستکاری کنید.

شرکت «پرافتیک» می‌گوید که از Halo می‌توان روی آن استفاده کرد.

اریک وولبرگ بنیانگذار و مجری پرافتیک می‌گوید: شما چه مدیر عاملی هستید، چه یک ورزشکار یا یک طراح وب، می‌توانید از رویای خود برای تمرین، ایجاد یا کشف احتمالات جدید استفاده کنید.

با کمک همکار ایرانی ایلان ماسک کنترل رویایتان را در دست بگیرید!

هالو

سربند هالو اولین وسیله‌ای نیست که ادعا می‌کند رویای شفاف را القا می‌کند. بسیاری از محصولات دیگر مانند سربند، ماسک چشم، الکترود و مکمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا این شفافیت را به دست آورید. با این، پرافتیک می‌گوید که دستگاه آن عملکرد متفاوت و حال‌تر است، زیرا از روش‌های فراصوت برای حرکت یک ناحیه خاص از مغز که در رویای شفاف درگیر می‌شود، استفاده می‌کند.

بخوان  هوش مصنوعی، شغل روزنامه نگاران را تهدید می کند

پرتوهای فراصوتی که برای نظارت بر سلامت نوزاد در رحم(سون) نیز استفاده می‌شوند، می‌توانند بخش‌های مسئول تصمیم گیری و آگاهی را در مغز فعال کنند و در نتیجه شفافیت را حرکت دهند.

با کمک همکار ایرانی ایلان ماسک کنترل رویایتان را در دست بگیرید!

پرافتیک با افشین مهین، شرکت بنیانگذار Card79 و طراح دستگاه «نورالینک N1» برای ایجاد Halo همکاری می‌کند.

نورالینک شرکتی است که توسط ایلان ماسک تاسیس شده و به دنبال توسعه یک ایمپلنت مغزی است که با آن بتوان به افراد ناتوان بر اثر سکته مغزی کمک کرد. در حالی که چنین محصولی می‌تواند کاربردهای بی‌شماری داشته باشد.

پرافتیک می‌گوید که پتانسیل رویای شفاف فقط برای حل مشکلات خاص نیست، بلکه راه‌های جدید و خلاقانه را برای نزدیک شدن به موضوعات پیدا کنید که در بیداری نمی‌توانید به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، ریاضیدان ممکن است پاسخ دقیق یک موضوع ریاضی را در خواب پیدا کند، اما ممکن است روش‌های موجود را کشف کند.

وولبرگ می‌گوید آنها را می‌خواهند به مشتریان خود کنترل کنند.

با این حال، همه ادعای پرافتیک را باور نکردند. آنتونیو زادرا، استاد روانشناسی در دانشگاه مونترال و متخصص خواب و رویا می‌گوید که القای رویای روشن به این راحت نیست. وی اظهار کرد که بسیاری از افرادی را که رویای شفاف را تجربه می‌کنند، فراموش کنند که در خواب ببینند یا خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند.

او همچنین گفت که کنترل یک رویا سخت‌تر از ماست و نیاز به تمرین و مهارت بسیار دارد. وی کرد که افراد از تکنیک‌های پیشنهادی مانند مدیتیشن، ثبت رویاها و تجسم برای افزایش شانس کنترل رویای خود استفاده می‌کنند.

بخوان  هوش مصنوعی خلبان هواپیماهای مسافربری می‌شود

وولبرگ با استناد به مجموعه‌ای از مطالعات که سطح فعال شدن قشر پیش‌پیشانی مغز را با کنترل رویا مرتبط می‌کرد، به این پاسخ داد. او گفت که هرچه بیشتر باشد، کاربران بهتر می‌توانند خود را کنترل کنند. وی همچنین می‌گوید که بسیاری از مطالعات، آزمایش‌های دیگری را برای تأیید فرضیه‌های خود توصیه می‌کنند.

محصول پرافتیک متکی بر تحقیقات انجام شده توسط موسسه Donders است که یک مرکز تحقیقات مغز در هلند است.

پرافتیک از روی مطالعات این موسسه تعیین خواهد کرد که چه مناطق خاص و مشخصی از مغز باید هدف قرار گیرد و فرکانس فراصوت برای القای رویای شفاف باید چگونه باشد. این شرکت انتظار دارد این داده ها را در بهار ۲۰۲۴ تحویل دهد و دستگاه های خود را در بهار ۲۰۲۵ عرضه کند.

وولبرگ تخمین می‌زند که هالوها حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت دارند و مشتریان می‌توانند این محصول را از قبل با پیش‌پرداخت ۱۰۰ دلاری قابل استرداد رزرو کنند.

وولبرگ اعلام کرد که چند نفر سفارش ثبت کرده اند، اما گفت که چند هفته اول پس از افتتاح سیستم رزرو توسط شرکت، چند صد هزار دلار درآمد از آن به دست می آید که نشان می دهد لیست انتظار برای هالو، هزاران نفر را شامل می شود.

انتهای پیام



منبع