هوش مصنوعی، شغل روزنامه نگاران را تهدید می کند

مدیر اجرایی اکسل اشپرینگر (Axel Springer)، غول رسانه‌های آلمانی که مالک اینسایدر، پولیتیکو و روزنامه آلمانی بیلد (بیلد) است، در یادداشتی به کارمندان خود نوشت: هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که روزنامه‌نگاری مستقل را بهبود بخشد یا به درمان آن بپردازد. تصاحب کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از سیان‌ان، ماتیاس دوپفنر (Mathias Döpfner) صاحب پایگاه خبری اینسایدر (Insider) و پلیتیکو (Politico) به روزنامه‌نگاران هشدار می‌دهند که هوش مصنوعی (AI)، خطری جدی برای تصاحب شغل آن‌ها می‌شود.

در این یادداشتی که با سی‌ان‌ان به اشتراک گذاشته شده است، دوپفنر پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به زودی می‌تواند بسیار بهتر از انسان‌ها جمع‌آوری کند و از اتاق‌های خبر می‌خواهد بر تفسیر، اخبار انحصاری و پژوهشی انجام شود. کاری که توسط ماشین‌ها قابل انجام نیست.

دوپفنر می‌کند که اکسل اشپرینگر قصد دارد به یک ناشر کاملا دیجیتال تبدیل شود.

چت‌جیپی‌تی (ChatGPT) یک ربات‌ گفتگوی قادری بر هوش مصنوعی است که به ارائه پاسخ‌های طولانی و متفکرانه سؤال‌ها بوده و می‌تواند مقاله بنویسد. محبوبیت آنی آن، رقابتی را در میان شرکت‌های فناوری برای تولید محصولات هوش مصنوعی به بازار عرضه می‌کند.

تنها کسانی زنده خواهند ماند که بهترین انحصاری را تولید کنند

هشدارهای دوپفنر، سه ماه پس از قابل انجام شدن هوش مصنوعی ChatGPT توسط شرکت Open AI اعلام می‌شود.

دوپفنر در این یادداشت یادآور کرد: نیاز به مخاطب برای درک انگیزه‌های بیشتر وجود دارد. به طور خلاصه، ایجاد انحصاری و جذاب، غیرقابل جایگزین باقی می ماند و از این پس برای موفقیت ناشران (و رسانه ها)، حیاتی تر خواهد بود. تنها کسانی زنده خواهند ماند که بهترین انحصاری را تولید کنند.

بخوان  اجرای 5 طرح تحقیقاتی علوم شناختی در پژوهشکده فناوری های همگرا

این گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به عنوان بزرگترین بانک در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد، از آن در بین کارمندان محدود استفاده می شود. مدارس دولتی در شهر نیویورک نیز این ربات را به دلیل استفاده از دانش‌آموزان از آن برای تقلب در تکالیف درسی، ممنوع کرده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های رسانه‌های اروپا به روزنامه‌نگاران هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند امکاناتی را برای آنها طراحی کند و نکاتی را برای جلوگیری از این اتفاق ارائه دهد.

مسابقه هوش مصنوعی