حال و هوای سال نوآمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، هفت خدمه ماموریت اکسپدیشن ۶۸ فرارسیدن سال ۲۳ را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سبک خود جشن گرفتند و کلاه بابانوئل روی سرند.

ناسا همچنین با اسپیس ایکس تماس گرفته تا ببیند اگر گزینه ای برای پشتیبانی وجود داشته باشد، می‌توان این سه نفر را با فضاپیمای دراگون به خانه آورد یا خیر.

فضانوردان آمریکایی در طول فصل تعطیلات در رسانه‌های اجتماعی ساکت بودند، اما در این بین، ناسا چند عکس از خدمه شناور در اطراف ایستگاه فضایی با کلاه بابانوئل، جوراب ساق بلند و ژاکت‌های تعطیلات منتشر کرد.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی، سال نو ۲۰۲۳ را به سبک خود جشن گرفتند.

در کنار پروکوپیف، دیگر فضانوردان روسی از جمله دیمیتری پتلین و آنا کیکینا تزئینات کوچکی را نصب کردند و در زیر یک بنر رنگی که به عبارت «سال نو» بیشتر شد، قرار دادند.

حال و هوای سال نوآمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی

آغاز سال 2023 برای خدمه ماموریت اکسپدیشن ۶۸ پرمشغله خواهد بود زیرا روسیه باید تصمیم بگیرد با سایتی که در روز ۱۵ دسامبر شروع به خنک کننده می کند، چه کند. هیچ خطری برای خدمه ایستگاه فضایی وجود ندارد، اما مشخص نیست که آیا این کپسول است که MS-22 نامیده می‌شود می‌تواند پروکوپیف، پتلین و روبیو را طبق برنامه ریزی به زمین برگرداند یا خیر.

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم نهایی روسیه در ماه ژانویه در مورد ارسال یک کپسول نجات سایت دیگر یا بازگرداندن سه خدا به خانه با سایت ام اس-22 اعلام خواهد کرد.

حال و هوای سال نوآمیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی

در ویدیویی که هفته گذشته ناسا منتشر کرد، فضانورد ژاپنی کویچی واکاتا متعهد شد که از اولین طلوع خورشید مداری در سال ۲۰۲۳ در یکی از ماژول‌های نزدیک عکس گرفته شد.

بخوان  با کارگرهای جدید کارخانه بیام‌و آشنا شوید

علت نشت سایت هنوز مشخص نشده است، اما اسکنها از فضاپیماهای حفره‌ای را در رادیاتور نشان می‌دهند که ممکن است از یک ریزشهاب‌سنگ یا تکه‌های فضای بسیار کوچک منتشر شود.

تعطیلات شادی به سمت بخش ایالت متحده ایستگاه فضایی هم رسید.

انتهای پیام



منبع

سرگئی پروکوپیف فضانورد روسیه می‌گوید: درست مانند زمین، ما در اینجا یک سنت داریم که درخت سال نو آماده کنیم و فضای داخلی ایستگاه‌ها را برای جشن سال نو طراحی کنیم. امروز به شما نشان داد که چگونه این کار را در شرایط گرانش صفر می‌دهیم.