با کارگرهای جدید کارخانه بیام‌و آشنا شوید


ربات‌های انسان‌نمای فیگور (شکل) در حال پیوستن به کارخانه‌های خودروسازی بی‌ام‌و (BMW) هستند.

به گزارش ایسنا، شرکت فیگور(شکل) اولین قرارداد تجاری خود را امضا کرده و ربات‌های انسان‌نمای همه کاره خود را برای کار واقعی کارخانه تولید خودروی بی‌ام‌و در کارولینای جنوبی آمریکا می‌فرستد.

به نقل از نیواطلس، شرکت فیگور که تنها ۱۰ ماه پیش از حالت پنهان کاری خارج شد و اعلام کرد، ربات‌های خود را با سرعتی دیوانه‌وار توسعه داده است. این شرکت به لطف یک تیم بسیار مجرب، نمونه های اولیه را ظرف یک سال با سرعتی چشمگیر آماده کرده است.

این شرکت حدود ۱۰ روز پیش، یک نقطه عطف دیگر را اعلام کرد و ویدئویی از ربات فیگور ۰۱(شکل ۰۱) را که به شکل مستقل در پاسخ به یک فرمان شفاهی قهوه درست می‌کند، منتشر کرد.

برت ادکاک(Brett Adcock)، مؤسس و مدیر عامل این شرکت آن را یک رویداد مشابه با معرفی ChatGPT نامید، چرا که این ربات پس از تماشای چند نمایش ویدئویی از استفاده از دستگاه قهوه، آن را به تنهایی تهیه کرد.

اکنون این شرکت به وعده خود عمل کرده و ربات‌های خود را در اسرع وقت به انجام کارهای واقعی و مفید می‌فرستد.

با کارگرهای جدید کارخانه بیام‌و آشنا شوید

شرکت بیام‌و بر اساس یک قرارداد تجاری تازه امضا شده با شرکت فیگور، شروع به شناسایی موارد استفاده اولیه از این ربات‌های انسان‌نما در کارخانه خود ساخته و آموزش این ربات‌ها را برای استقرار مرحله‌ای که آنها شروع کرده‌اند، است.

این اولین بار نیست که ربات‌های انسان‌نمای خودمختار در کنار انسان‌ها کار می‌کنند. برای مثال شرکت آمازون در ماه اکتبر اعلام کرد که آزمایش ربات انسان‌نمای دیجیت(Digit) متعلق به شرکت اگیلیتی روبوتیکس(Agility Robotics) به عنوان کارمندانی که سطل‌ها و وسایل حمل و نقل را در انبار جابجا می‌کنند، آغاز خواهند کرد.

بخوان  لغو پرتاب «فالکون هوی» در آخرین لحظه

اما نکته قابل توجه در اینجاست که آمازون یک سرمایه‌گذاری در آن شرکت ربات‌ساز است، بنابراین در توسعه ربات «دیجیت» مشارکت دارد. در حالی که قرارداد فیگور با بی‌ام‌و کاملاً تجاری است و می‌توان اولین اقدام را در نوع خود نام برد.

ادکاک می‌گوید: احتمال دارد دلیل تجاری واقعی وجود داشته باشد که اعلام نشده باشد، اما تمام چیزی که من دیده‌ام، آزمایشی بوده است. بنابراین این قرارداد ما می‌توانیم اولین مورد در نوع خود باشیم یا مطمئناً یکی از اولین‌هاست.

در پاسخ به این پرسش که چرا با شرکت بی‌ام‌و قرارداد منعقد شده، می‌گوید: ما شرکتی را در بخش خودروسازی می‌خواستیم. تجربه رباتیک زیادی در خودروسازان ثبت شده است و آنها قبلاً کارهای زیادی با ربات‌های انسان‌نما انجام داده‌اند. می‌توانم از شرکت هوندا با ربات آسیمو(ASIMO) یا مالکیت شرکت هیوندای بر شرکت رباتیک بوستون داینامیکس(Boston Dynamics) یا شرکت تسلا با ربات انسان‌نمای اپتیموس(Optimus) نام ببرم. آن‌ها تجربه‌های زیادی در زمینه‌های رباتیک دارند که می‌توانند روی کارهای خاص انجام‌شده‌اند.

وی افزود: حدود 9 ماه پیش با بیام‌و آشنا شدیم. آنها ابزار رباتیک زیادی را در کارخانه اسپارتانبورگ خود ادغام کرده اند. آنها از ما می خواستند که با دستکاری های ماهرانه به حل مسائل اتوماسیون بیشتر کمک کنند. ما به آن تیم و کاری که انجام می‌دهند، باور می‌کنیم، فکر می‌کنم آنها واقعاً می‌خواهند کاری انجام دهند که برای ما خوب است. من فکر می کنم ما می توانم ربات های زیادی را زیر این چتر پرورش دهیم.

با کارگرهای جدید کارخانه بیام‌و آشنا شوید

آموزش در آزمایشگاه‌های شرکت فیگور برای اولین کارهایی که ربات‌های انسان‌نمای «فیگور ۰۱» در کارخانه بیام‌و شروع خواهند کرد، آغاز می‌شود. اما مطمئناً قرار نیست «فیگور ۰۱» دوباره قهوه درست کند.

بخوان  تاریخ ورود Vision Pro به تاخیر می افتد و بسیاری را ناامید می کند

ادکاک می‌گوید: ما در حال بررسی کار با ورق‌های فلزی و سایر کارهای تدارکات در انبار هستیم. این ربات، متحرک است، باید چیزها را لمس کنند و آنها را جابه‌جا کند. ما اولین استفاده از خود را انتخاب کرده ایم. ما می‌دانیم که آن کار چیست و روی آن تمرین می‌کنیم، اما فعلا نمی‌توانم آن را فاش کنم.

وی افزود: ما با تعداد کمی از ربات‌ها شروع می‌کنیم و نقاط عطف خاصی داریم که باید به آنها برسیم. اگر بتوانیم به آنها برسیم، در طول زمان به مرور به تعداد بسیار زیادی رسیدیم، اما بسیار وابسته به رسیدن به آن نقاط عطف است. ما ثابت کنیم که بتوانیم کار مفیدی را با آنها انجام دهیم و این منطقی را انجام دهیم، چرا باید مطمئن شویم که این ربات ها را خوب عمل می کنند.

یک چیز قطعی است. ادکاک قصد دارد تا جهان را از پیشرفت‌های انسان‌نما و مشاهده آنها آگاه کند.

او می‌گوید: امیدواریم هفته آینده قابلیت‌های رفتاری را در کار واقعی نشان دهد. سعی می‌کنیم به محض اینکه به قابلیت‌هایی رسیده‌اند، ویدئوی آن را مانند ویدئوی تهیه‌شده قهوه منتشر کنیم. من می‌خواهم مردم را آگاه کنم. ما در سالهای آینده در مورد کاری که می‌دهیم، بسیار گویا بود.

در مجموع به نظر می‌رسد مسیری که در نهایت بشریت از یوغ کار به کلی می‌رهاند، آغاز می‌شود. ربات‌های انسان‌نما شبیه به ما هستند، می‌توانند به همان فضاها دسترسی داشته باشند و از ابزارهای مشابه استفاده کنند. مدل‌های اولیه ممکن است به طرز ناخوشایندی آهسته حرکت و کار کنند، اما از آنجایی که هوش مصنوعی آنها در حال توسعه هستند و به سخت‌افزارهای قدرتمندی می‌شوند، به زودی می‌توانند سریع‌تر، بهتر و قوی‌تر فکر کنند، واکنش‌دهنده و عمل کنند.

بخوان  خروپف می‌تواند به آسیب مغزی بزند!

انتهای پیام



منبع