این گیاه از باد و باران انرژی تولید می کند



محققان «گیاهان مصنوعی» با برگ‌های کوچک را توسعه داده‌اند که می‌توان از آنها برای قدرت باد و باران استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بررسی پیشرفت در حوزه انرژی‌های انرژی با ایجاد «نیروگاه‌های انرژی» مصنوعی رونمایی شده‌اند.

به نقل از آی‌ای، این ژنراتورهای نوآورانه انرژی به شکل دستگاه‌های کوچک و برگ شکلی هستند که به طور مستقیم انرژی باد و باران را به برق تبدیل می‌کنند. رهبر به رهبری راویندر داهیا (Ravinder Dahiya)، این برداشت‌کننده‌های انرژی مینیاتوری را در گیاهان مصنوعی ادغام کردند و گامی مهم به جلو در تلاش برای تولید انرژی چندمنبعی رقم زدند.

دو نوع برداشت انرژی

در حالی که روش‌های سنتی، مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی، به منابع منفرد برای تولید انرژی متکی هستند، گیاهان مصنوعی با هدف راندمان راندمان با بهره‌گیری از باد و باران کار می‌کنند. این فناوری جدید می‌تواند به طور همزمان انرژی را با استفاده از منابع متفاوت پذیرنده دریافت کند.

محققان از دو نوع مجزا از جمع‌آوران انرژی برای این پروژه پیشگام استفاده کردند. مورد اول یک نانو ژنراتور تریبوالکتریک (TENG) است که برای جذب انرژی جنبشی از باد طراحی شده است. این ژنراتی که از لایه‌هایی از نانوالیاف نایلونی، تفلون و الکترودهای مس تشکیل شده است، زمانی که لایه‌های آن به هم فشرده می‌شوند، الکتریسیته تولید می‌کند و بارهای ساکن را به جریان قابل استفاده تبدیل می‌کند.

جمع کننده دوم، یک مولد انرژی از قطرات (DEG) است که از قطرات باران برای تولید انرژی استفاده می‌کند. این مولد که با تفلون و پارچه رسانا به عنوان الکترود ساخته شده، جریان کم و ولتاژ بالا را با قطرات باران به یکی از الکترودها تولید می کند.

بخوان  پیشرفت در حوزه پزشکی با فناوری اسکن سه‌بعدی بدن

در شرایط بهینه، نانو ژنراتور تریبوالکتریک ولتاژ چشمگیر ۲۵۲ ولت تولید می‌کرد، در حالی که مولد انرژی بر قطرات، ۱۱۳ ولت ولتاژ تولید کرد. البته برای مدت زمان کوتاه. محققان هر دو جمع‌کننده را ادغام و مولد انرژی بر قطرات را بر بخش نانو ژنراتور تریبوالکتریک نصب کردند و نسخه‌های برگ شکلی را در یک گیاه مصنوعی گنجاندند.

این ژنراتورهای برگ‌شکل وقتی در شرایط محیطی باد و باران طبیعی شبیه‌سازی شده قرار می‌گیرند، پتانسیل خود را با روشن کردن ۱۰ چراغ الایدی با سوسو زدن‌های مختصر نشان می‌دهند. این نقطه عطف مهمی را می‌دهد و نشان می‌دهد که دستگاه‌های گیاهی مصنوعی می‌توانند به سیستم‌ها یا شبکه‌های بزرگ‌تری از نیروگاه‌ها تبدیل شوند و انرژی پاک را از منابع خود طبیعت فراهم کنند.

آینده گیاهان مصنوعی

محققان آینده‌ای را می‌سازند که در آن گیاهان مصنوعی می‌توانند به سیستم‌ها یا شبکه‌های بزرگ‌تر تبدیل شوند و به حل‌های انرژی پاک و پایدار کمک کنند. این نوآورانه به منابع انرژی سنتی می‌پردازد و یک راه توسعه‌دهنده برای تحقیق و توسعه بیشتر در زمینه استخراج انرژی چندمنبعی می‌دهد.

مواردی که برای یافتن راه حل‌های سازگار با محیط زیست و کارآمدی در حال رشد است، گیاهان مصنوعی قابل توجه به سمت آینده‌های سبزتر و پایدارتر نشان می‌دهند.

انتهای پیام



منبع