«اسپیس ایکس» رکورد خود را در پرتاب موشک شکست

این کار به اسپیس ایکس امکان می‌دهد تا به جای ساختن، تقویت‌کننده یک‌بار مصرف با مصرف زیاد، برای نوسازی ناوگان کوچکی از موشک‌ها را بررسی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، وقتی صحبت از پرتاب موشک‌های《اسپیس ایکس》(SpaceX) به میان می‌آید، سال ۲۰۲۲ شلوغ‌ترین سال بوده است.

اسپیس ایکس علاوه بر ایستگاه‌های ماهواره‌های متعدد در مدار زمین، به‌خوبی از مسافران، پروازهای منظم سرنشین‌دار و از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و ناسا را ​​قادر ساخت تا فضانوردان خود را برای اولین بار از زمان برنامه‌های فضایی بین‌المللی ساخت. در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید، از خاک آمریکا به فضا بفرستد.

برای مثال، در سال ۲۰۲۰، این شرکت فضای تجاری به رهبری《ایلان ماسک》(Elon Musk) در مجموع به ۲۶ پرتاب دست یافت؛ در زمانی که سال گذشته ۳۱ موشک را به فضا فرستاد که شامل موشک قابل اعتماد《فالکون۹》(Falcon 9) بود.

شرکت «اسپیس ایکس» موفق شد که رکورد پرتاب موشک خود را در سال ۲۰۲۲ بشکند و در سال ۲۰۲۳ نیز برنامه‌های بدن خود داشته باشد.

اسپیس ایکس تا امروز به ۱۹۸ پرتاب موشک، ۱۵۹ فرود تقویت کننده و ۱۳۳ پرواز مجدد دست یافته است.
با توجه به این که چه کسانی بیشتر به دنبال ارسال ماهواره‌های کوچک به مدار هستند و اسپیس ایکس نیز از سخت‌افزار پروازهای فضایی خود برای استقرار تعداد زیادی از ماهواره‌های اینترنتی 《استارلینک》(Starlink) خود استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۳ سال شلوغ‌تری برای خود استفاده می‌کند. اسپیس ایکس باشد.

با نگاهی به آینده، اسپیس ایکس برای اولین پرواز نسل بعدی موشک《سوپر هوی》(Super Heavy) و فضاپیمای《استارشیپ》(Starship) خود را آماده می‌شود. نسخه‌ای از استارشیپ قرار است تنها چند سال دیگر در ماموریت《آرتمیس۳》(Artemis III) ناسا، اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست را روی سطح ماه فرود آورد و حتی تابستان اولین فضانوردان را به مریخ می‌رساند. استارشیپ قرار است را در اولین ماموریت کاملا غیرنظامی به ماه ببرد. این سفر در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است اما در آزمایش آزمایش های سوپر هوی و استارشیپ به این معناست که اسپیس ایکس احتمالا آن تاریخ را از دست خواهد داد.

بخوان  چین به دنبال ساخت پایگاه در ماه با فناوری چاپ ۳ بُعدی

اسپیس ایکس امسال به ۶۱ ماموریت بزرگ دست یافت. در همه این ماموریت‌ها از موشک فالکون۹ استفاده شد. به جز پرتاب ماه نوامبر که در آن از موشک قوی‌تر《فالکون هوی》(Falcon Heavy) برای استقرار دو ماهواره نیروی فضایی آمریکا به کار رفت.

بخشی از مسیری که اسپیس ایکس را انتخاب می‌کند، پرتاب خود را افزایش می‌دهد، به طراحی فالکون۹ مربوط می‌شود که مرحله اول را امکان‌پذیر می‌کند تا بتواند به راحتی برای عوامل متعدد مستقر شود.

انتهای پیام



منبع

این شرکت مستقر در کالیفرنیا از اولین پرواز به《ایستگاه فضایی بین‌المللی》(ISS) در سال ۲۰۱۲ که در آن تنها دو پرتاب انجام داد، به چشم‌اندازی طولانی را پیموده کرد.