عینکهای هوشمندی که به شما میگویند چه حرفی بزنید!

یک میکروفون، چیزی که اسپیکر پخش می‌کند، می‌کند و عینک از چت‌بات‌های «ChatGPT» ایجاد می‌کند که بر روی هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ‌های بالقوه استفاده می‌کند. این عینک‌ها از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا کاربر متن و شخص را به طور هم‌زمان ببیند.

نسل نسل از عینک‌های هوشمند که با کمک چت‌بات «ChatGPT» کار می‌کنند، می‌توانند در یک قرار ملاقات یا مصاحبه با کاربر صحبت کنند که چه حرفی بزند.

میکروفون، صدا را می‌دهد و آن را از طریق بلوتوث به یک تلفن متصل به اینترنت می‌فرستد که متعاقبا از ویسپر برای تبدیل آن به متن استفاده می‌کند. این متن به GPT-4 داده می‌شود تا یک پاسخ ایجاد شود. پاسخ به لنز ریزجی‌پی‌تی برگردانده می‌شود تا روی عینک واقعیت افزوده شود درآید.

انتهای پیام



منبع چیانگ در این توئیت نوشت: با قرارها و مصاحبه‌های شغلی غیر ماهرانه خداحافظی کنید. ما ریزجی‌پی‌تی را می‌سازیم که به مکالمه شما گوش می‌دهد و دقیقاً به شما می‌گوید که در مرحله بعد چه حرفی بزنید. ما این عینک را با استفاده از فناوری‌های «GPT-4»، «ویسپر» (Whisper) و «مونوکل ای‌آر» (Monocle AR) ساخته‌ایم.

این عینک می‌گویند که عینک می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک سوال پرسیده شده است و پاسخ‌های بالقوه را در چند دهه تولید می‌کند. این عینک یادآور «عینک گوگل» (Google Glass) است که صفحه نمایش آن را می‌توان در کنار آنچه کاربر می‌بیند، نشان داد. چیانگ در ادامه توئیت نوشت: ما دوره‌ای از محاسبات محیطی را می‌سازیم که توسط هوش مصنوعی و چیزهایی که فعال شده‌اند.

چیانگ از آن زمان، مشخصات را با سیستم «ایف‌اُ اِس» (LifeOS) به‌روزرسانی کرده است. لایف‌اُ اِس، سیستمی است که چهره‌ها را می‌شناسد و سپس اطلاعات مرتبط را برای متن‌هایی که کاربران می‌فرستند، به نمایش می‌گذارند.

چیانگ افزود: هوش مصنوعی و افزوده‌ها، محاسبات شخصی را دوباره تعریف می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا پتانسیل کامل خود را نشان دهد.

فناوری GPT-4، جدیدترین نسخه از مدل زبانی بزرگ ChatGPT است و حتی نسبت به نسخه اصلی دارد. ویسپر یک تشخیص فناوری صدا است. مونوکل ای‌آر، یک فناوری توسعه‌یافته توسط شرکت «بریلیانت لبز» (Brilliant Labs) است که یک دوربین و میکروفون دارد و متن را در قسمت بالایی دارد که کاربر می‌تواند لحظه‌ای ببیند، نمایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشجویان «دانشگاه استنفورد» (دانشگاه استنفورد)، عینک‌های هوشمندی ابداع کرده‌اند که دقیقاً به کاربر می‌گویند چه حرفی بزند. این عینک موسوم به «ریزجی‌پی‌تی» (RizzGPT)، پاسخ‌ها را به صورت متن در مقابل چشمان کاربر قرار می‌دهد.

عینک ریزجی‌پی‌تی ماه گذشته توسط «برایان هاو پینگ چیانگ»(Bryan Hau-Ping Chiang) دانشجوی دانشگاه دانشگاه، در توییتر رونمایی شد.