هوش مصنوعی از ابزاری برای ارتباطات انسانی تا یک مخاطب خاص

بسیاری از پژوهشگران، نظرات اخلاقی را در مورد مصرف بالقوه همراهی با ماشین‌ها پیشنهاد کرده‌اند. آنها نگران هستند که هرچه مردم بیشتر به ماشین ماشینی روی بیاورند، ارتباطشان را با انسانهای دیگر از دست بدهند.

افرادی که از ربات‌ها استفاده می‌کنند نیز کمتر تحت تأثیر شخصیت قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد به جستجوی احساسات مرتبط می‌شود. به عبارت دیگر، نظر می‌رسد که برخی از افراد به این دلیل می‌توانند از ربات‌ها فکر کنند که می‌خواهند تجربیات عاطفی را داشته باشند.

در هر حال، آشتیاق جدیدا تنها عامل محرک نیست. نشان می‌دهند که افراد کاربردهای زیادی را برای دستگاه‌های پژوهشی به ابزارهای مصنوعی مصنوعی پیدا می‌کنند. این ربات‌ها ممکن است به عنوان همراه، درمانگر یا یک سرگرمی خدمت کنند.

روابط5.0

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، با پیشرفت‌های سریع در فناوری هوش مصنوعی در چند سال گذشته، این هنجارها ممکن است عشق و دوستی با دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی را هم شامل شوند. در این گزارش، نحوه استفاده از مردم از فناوری برای ایجاد و حفظ روابط مورد بررسی قرار گرفته اما نحوه ارتباط مردم با ماشین‌ها، سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی و ربات‌های فیزیکی نیز بررسی شده است.

همانطور که در برنامه‌های دوست‌یابی دیده‌شده است، پیشرفت‌های فناوری در زمینه روابط، ابتدا با شک و اختلاف روبه‌رو می‌شوند. با وجود این، به نظر می‌رسد هیچ شکی وجود ندارد که انسان‌ها قادر به ایجاد دلبستگی با سیستم‌های هوش مصنوعی هستند.

نظریات مطرح‌شده در مورد نحوه عملکرد رابطه با شرکای مصنوعی، یکی از عوامل متعددی است که می‌تواند بر کیفیت‌ها و بهبود روابط با ربات‌ها و چت‌بات‌های هوش مصنوعی تأثیر بگذارد، با مشکل یک مرتبط با خوردن است.

بخوان  یک دلیل جدید واقعاً فریبنده وجود دارد که اکنون کسب و کار خود را به Google Workspace تغییر دهید

به طور خلاصه، افراد به مکان‌های مختلف می‌شوند به سمت ماشین‌های مجهز به مصنوعی مصنوعی می‌شوند. بسیاری از این مکان‌ها به مکان‌هایی هستند که افراد در جستجوی رابطه با انسان‌ها دنبال می‌کنند، اما پژوهشگران به تازگی این موضوع را آغاز کرده‌اند که چگونه رابطه انسان و ماشین ممکن است با انسان ارتباط داشته باشد و افراد دیگری متفاوت باشند.

چیزی فراتر از یک درمان برای تنهایی

انتهای پیام



منبع

ارزش درمانی به عنوان یکی از مزایای سیستم‌های هوش مصنوعی عاشقانه ذکر می‌شود. یک پژوهش به این موضوع پرداخته است که چگونه چنین ربات‌هایی را به افراد مسن ارائه می‌کند یا می‌توانند آنها را برای کشفات عاطفی خود توانمند کنند.

استفاده از فضای مجازی برای آشنایی، نسبت به گذشته افزایش یافته است اما برخی از افراد در برخی از جوامع به دنبال همراهان ماشین ماشینی به هوش مصنوعی هستند. کار آنها این خبر را پیش می‌آورد که اگر انسان در دام عشق مصنوعی بیفتد، با چه پیامدهایی روبه‌رو خواهد شد.

یک نادرست رایج این است که افراد تنها و ناموفق در روابط هستند، به احتمال زیاد برای لذت بردن عاشقانه با دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی روی می‌آورند اما تحقیقات اولیه را نشان می‌دهند که کاربران این موارد را فقط در مواردی با غیرکاربران تفاوت دارند و هیچ ارتباطی ندارند. تنهايي و دادن ربات احساس‌ها وجود ندارد.

با وجود این نظر، پژوهش های کمی وجود دارند که ارتباط با ماشین های همراه را بررسی کرده اند. ما تا حدود زیادی از فناوری‌ها می‌دانیم که چگونه در روابط با افراد تأثیرگذار می‌شوند. از جمله فواید و مضراتی که پلتفرم‌های دوست‌یابی آنلاین برای موفقیت بلندمدت روابط دارند.

بخوان  مجدد از فالکون ۹ اسپیس ایکس ۱۶ مرتبه شد

ما در مورد نحوه مقایسه روابط انسان و ربات با روابط انسان و انسان، دانش بسیار کمی داریم. با وجود این، برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ممکن است از ارسال پیامک به چت‌بات، همان رضایتمندی را کسب کنند که از ارسال پیامک به یک انسان دیگر به دست می‌آورند.

درک مزایا و معایب شرکای تجهیزات به هوش مصنوعی پیچیده‌تر است. ما اکنون در عصری به سر می‌بریم که برخی از جامعه‌شناسان، آن را «روابط ۵.۰» (روابط ۵.۰) می‌نامند. این نظریه، ما از فناوری‌های کنترل‌کننده محیط انسان، به سمت فناوری‌هایی حرکت می‌کنیم که به خودی خود اکوسیستم ما هستند.