مجدد از فالکون ۹ اسپیس ایکس ۱۶ مرتبه شد

مرحله بالای فالکون ۹، ۲۲ ماهواره استارلینک را به سمت بالا برد. این گروه ماهواره بر اساس برنامه ریزی باید ۶۲ دقیقه پس از پرتاب، در مدار پایین زمین مستقر شده باشند.

این ۲۲ ماهواره موسوم به «V2 Minis»، نسخه جدیدتر و قوی‌تر ماهواره‌های پهن‌باند اسپیس‌ایکس هستند. آنها بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلی استارلینک هستند و حدود ۵۰ عدد از آنها را می‌توان روی یک فالکون ۹ قرار داد اما در مقایسه با جدیدترین ماهواره‌های V2 که با موشک غول‌پیکر «استارشیپ» (Starship) پرتاب می‌شوند، «مینی» به شماره می‌روند.

اسپیس‌کس در ماه فوریه از طریق توییتر خود اعلام کرد: ماهواره‌های V2 Minis، فناوری‌های کلیدی را در خود جای داده‌اند که می‌توانند تا چهار برابر ماهواره‌های پیشین را داشته باشند.

به گفته اسپیس‌ایکس، این شانزدهمین پرتاب برای تقویت‌کننده مرحله اول فالکون ۹ بود و یک پرتاب رکوردشکن به شماره می‌رود.

این تقویت‌کننده فقط 8.5 دقیقه پس از بلند شدن، برای شانزدهمین فرود خود به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس فرود آمد.

مجدد از فالکون ۹ اسپیس ایکس ۱۶ مرتبه شد

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) به سرعت جدید را در استفاده مجدد از موشک ثبت کرده است. یک موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) روز نهم ژوئیه ساعت ۲۳:۵۸ شب به وقت منطقه زمانی شرقی، از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) در فلوریدا بلند شد و ۲۲ ماهواره «استارلینک»(Starlink) را به دست آورد. مدار پایین زمین فرستاد.

انتهای پیام



منبع

موشک «فالکون ۹» در جدیدترین پرتاب خود، به یک رکورد جدید در زمینه استفاده مجدد از موشک دست یافت و ۲۲ ماهواره «استارلینک» را به مدار فرستاد.

بخوان  ناسا با «چراغ قوه» در ماه به دنبال آب می‌گردد!