ساخت «ایبوپروفن» و سایر مُسکن‌های رایج از کاغذ ضایعات!

به عبارت دیگر، شرکت های دارویی باید میزان انتشار کربن خود را برای سلامت زمین و همه ساکنان آن کاهش دهند.

گروه دانشگاهی از دانشگاه باث در بریتانیا ممکن است راه حلی برای این صنعت پیدا کند که دقیقاً به این مقصود برسد.

اما بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، شرکت‌های دارویی بیش از صنعت خودروسازی کربن دی اکسید تولید می‌کنند. در این مطالعه درباره وضعیت صنعت داروسازی آمده است: طبق محاسبات ما، بازار دارو ۲۸ درصد کوچکتر است، اما در عین حال ۱۳ درصد آلاینده‌تر از بخش خودروسازی است.

پژوهشگران می‌گویند که از سقز برای سنتز ۴-HAP استفاده می‌کنند، پیش‌ساز بتا بلوکرها، سالبوتامولی که داروی آسم است و از پاک‌کننده‌های خانگی قابل استفاده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، احتمالاً منصفانه است که بگوییم وقتی اکثر مردم تصاویری از صنعت ساختن را در ذهن خود تصور می‌کنند، بیشتر ارتباطی بین تولید داروهای نجات‌بخش و محیط زیست نمی‌بینند.

در حال حاضر شرکت‌های تولیدکننده این مسکن‌ها از پیش‌سازهای شیمیایی مشتق شده از نفت خام استفاده می‌کنند. تربانتین یک محصول جانبی و ضایعات است که در سال تولید می‌کند.

در مطالعه‌ای که در مجله ChemSusChem منتشر شده است، این گروه برای تبدیل بتا پینن که از اجزای موجود در تربانتین است، به پیش‌سازهای دارویی و سپس سنتز پاراستامول و ایبوپروفن استفاده می‌شود.

با این حال، یک مشکل مهم این فرآیند در شکل فعلی آن است که برای تولید دارو با تربانتین نسبت به استفاده از نفت خام مصرف می شود.

دانش دانشگاه «باث»(Bath) ایبوپروفن و سایر مُسکن‌های رایج را از ضایعات صنعت کاغذسازی می‌سازند.

بخوان  طراحی به‌فرد با ظاهر شبیه به تخم مرغ

این فرآیند «پخش زیستی» علاوه بر پایداری بیشتر، می‌تواند به تولید داروی باثبات‌تر برای مصرف‌کننده منجر شود، زیرا تربانتین تحت فشارهای ژئوپلیتیکی مشابه قرار نمی‌گیرد که باعث افزایش سرسام‌آور قیمت انرژی و نفت شود.

تربانتین (Turpentine) یا روغن تربانتین روغنی است که از تقطیر انگم انواع درختان کاج می‌آید و مصارف صنعتی و دارویی دارد. مواد آلی آنها از گروه ترپنها است و ساختار مولکولی گوناگونی دارند. تربانتین یک محلول شیمیایی به شکل روغن و ترکیبی مخلوطی از هیدروکربنهای دو حلقه‌ای با فرمول C10H16 است.

محققان امیدوارند که مصرف‌کنندگان مایل قیمت‌های کمتری را برای داروهای پایدارتر و دوستدار محیط زیست بپردازند، اما بیایید صادق می‌شود، وقتی کسی بیمار یا درد دارد، پرداخت هزینه بیشتر برای تسکین درد آخرین چیزی است که مردم می‌خواهند انجام دهند.